Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

20Vt sylinterikannen koneistukset/viritystyöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 20Vt sylinterikannen koneistukset/viritystyöt

    Kuka olisi hoviseppä tekemään turssi-vitoseen kansityöt katukäyttöä silmälläpitäen? Kokemuksia?

    Kansipajoja löytyy netistäkin jonkinverran, mutta kenellä olisi lääkkeet ja kokemusta juuri tuon ABY/AAN/ADU kannen muotoilulle?

    Ja mitäs kaikkea arvon herrat ovat ylipäänsä teettäneet neliventtiili-kansiinsa?

  • #2
    Ja tämähän kiinnostaa minuakin.

    Comment


      #3
      Kansiset ainakin osaa nuo kannet kuin omat taskunsa. Varmaan muitakin löytyy.

      Comment


        #4
        Kannattaa kysellä myös 16v golfien virittelijöiltä, koska eiköhän ne ole vallan pitkälle vastaavat kanavien osalta.

        Comment


        • #5
          Kannattaa kysellä myös 16v golfien virittelijöiltä, koska eiköhän ne ole vallan pitkälle vastaavat kanavien osalta.
          Geometria ainakin kuvien perusteella on hyvin samanlainen. Ja taitaapa olla ainakin 3.6 litraisessa V8-Audissakin peräti täysin identtinen? Siis identtinen juurikin golfin kannen kanssa.

          Comment


          • #6
            Audimies lienee noitakansia teettäny,kysyppä privalla. Mulle ja kavereille aina vastannu kun ollu kysymyksiä audin koneesta. Mut heitän muodon vuoksi lisää kysymystä, oletteko pudottaneet puristuksia palotiloja rouhimalla? Paljon putosi? (3B,AAN,ADU,ABY)

            edit: Mitä tarkoittaa katukäyttö tässä tapauksessa? Ilmeisesti reilusti yli 400hv??

            Comment


            • #7
              edit: Mitä tarkoittaa katukäyttö tässä tapauksessa? Ilmeisesti reilusti yli 400hv??
              xxxx

              Comment


              • #8
                Eikös vakiokannellakin pääse aika lähelle? Muistelisin. (muisti voi tosin pettää; )

                Comment


                  #9
                  500 on täysin saavutettavissa koskemattomallakin kannella.

                  Comment


                    #10
                    Kalskeen kanssa samoilla linjoilla, 5xx lukemiin ei tartte kairaa kantta, mutta oikein tehtynä ei siitä haittaakaan ole, ja kun sen kannen kummiski joutuu remppaamaan niin meneehän se siinä samalla ;) Kansiset on minunkin suosikkini, toki juuri 16v/20v sukulaisuudesta johtuen, ei varmaan sellasta seppää olekkaan joka ei olisi tuollaista joskus tehnyt, varsin hyvin vakiona hengittävä kansi, että kyllä pitää tietää mitä tekee että saa aikaan jotain muuta kuin hallaa.

                    Comment


                    • #11
                      Mitenkä tuo venttiiliseudun rouhinta puristuksien pudotus mielessä, oletteko teettäneet? Siinä mielessä vain, et alakerralle on jo yritetty jotain vahvistusta tehdä niin ei tarvis enää sitä avata puristusten(mäntien) takia. Jos joskus, kun pelkkä kannenvaihto ei olisi ihan niin suuri homma.

                      Comment


                        #12
                        Enpä lähtis kyllä koskemaan palotiloihin. Aika harvaan koneeseen voi 9 puristuksella vielä tarjota huomattavasti puustia ilman nakutteluita. Palotilan ja mäntien muotoilussa on magiaa.

                        Jos haluat halvalla pudottaa puristusta, osta 2 peltistä kansitiiivistettä, joista yhdistelet yhden.

                        Comment


                        • #13
                          Tai 034efiltä yhden tiivisteen. Pientä ajatusleikkiä vain kun tiedän noinkin tehdyn. Ja olisi yksi kansi kunnostusta vailla joka tapauksessa.

                          edit. Käsittääkseni palotilaan koskeminen voisi olla parempi vaihtoehtokin?

                          Comment


                            #14
                            Itse en puristuksia laskisi ellei sitten tarkoitus ajaa selkeesti yli 2 bar paineilla. Prässien pudotus kun aina heikentää vaparialueen vääntöä.

                            Comment


                              #15
                              kyllähän ysipuristeinen sallii jo jonkun matkaakin yli barin ahtoja nakuttamatta. ainakin omani meni hienosti.

                              Comment


                                #16
                                No palotilan muotoilijan ainakin ihan aikuisten oikeesti pitää tietää mitä tekee. Vähän tosta noin ja tosta ja tosta ei takuuvarmasti tee mitään hyvää.

                                Mä en ihan pienellä usko että palotilasta saa parempaa tässä tapauksessa.

                                Comment


                                • #17
                                  No palotilan muotoilijan ainakin ihan aikuisten oikeesti pitää tietää mitä tekee. Vähän tosta noin ja tosta ja tosta ei takuuvarmasti tee mitään hyvää.
                                  Meinaatko etten teettäis siellä missä se osataan? Paljon sitä puristusta nyt sitten saa pudotettua? Meinaan nyt ihan konkreettisesti Audin 20V 5-konetta. Mieluummin joku käytännön esimerkki,Tai Vielä Mieluummin FAKTAA, jos on. 20v 5-konetta koskien.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mitään faktaa ei oo mistään, mutta mitä oon tommosta 16v golffin kantta käsissäni pyöritelly, niin tosi vaikee keksiä mistä siitä ottais palotilasta niin paljo poies, että olis merkitystä. Venttiilien ja palotilan reunan välistä kaiketi jonkun lastun vois jyystää, mutta näkisin että sillä ei isoja puristuksen tiputuksia saavuteta. Männänlaen koneistaminen lienee tässä tapauksessa parempi vaihtoehto.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuosta Terhon laittamasta kuvasta näkee aika hyvin ettei siitä kannesta juuri mitään saa jyrsittyä pois, noin puristuksen kannalta. Usein on laitetuista sekä 2- että 4-venttiili kansista avattu tuon venttiililautasten vierestä sylinterin seinämän puoleinen reuna, ikäänkuin kannentiivisteen rajaan asti. Tuota kuvaa kun tuijottaa, niin eipä taida enään sitäkään voida tehdä tässätapauksessa.

                                      Palotilan muitoilu on munkin mielestä 4-venttiilikanteen iso "ei".

                                      Comment


                                      • #20

                                        Venttiilien upotuksella saa pikkase lisätila, maksimillä se tippu 9.3 ltä 9.0 n?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla pelkkä venttiilien R-seeti tehtynä ja kivasti auttoi virtausten paranemista. Suosittelen. Kannen kairaukset vasta 400+++ autoille.... (Lisää tietoa Esko Maunon virityskirjoista).

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitokset Andres:ille käytännön vastauksesta!

                                            Comment


                                              #23
                                              0.3 puristusten laskun hyöty on mielestäni marginaalinen, sekä joudutaan käyttämään spetsiaali venttiileitä, jos venttiilit menee vaihtoon, niin kyllä ne kannattaa isommiksi vaihtaa ja täten hengitystä parantaa, ainoa oikea tapa laskea puristuksia on männän muotoilu, kikkailut kansipahvin kanssa ovat vaarallisia koska squish(?) area joskus palje alueeksi nimetty muuttuu epä edulliseksi. Taitaa jopa mäntien vaihto tulla halvemmaksi ku tuollainen kansityö? ja sillä saa vielä vähän iskutilavuuttakin lisää.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ja mitä vaikuttaa venttiilien upotus virtauksin pienillä nostoilla?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ja mitä vaikuttaa venttiilien upotus virtauksin pienillä nostoilla?
                                                  Tekee paljon hallaa, vaikka reunat avataankin kuten ylläolevassa kuvassa. Lienee siis pitäytyä männän muotoilussa tai vaihdossa, mikäli puristusta mielii muuttaa. Tuo venttiilin upottaminen saattaa tuoda vähän ongelmia myös hydrauliselle nostajalle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vähän ongelmia määritellään tarkemmin, että jos liian syvällä: ei toimi hytikka - nostimet . Toimenpide lyhentää kannen elinikää, kun työstökertamahdollisuudet loppuvat työvarojen häviämiseen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vakio kansi
                                                      http://static.flickr.com/46/115424338_ed5b6014be_o.jpg
                                                      Venttiilien muotoilu
                                                      http://static.flickr.com/53/115424340_cc005d67fc_o.jpg
                                                      Venttiilien muotoilu + porttaus
                                                      http://static.flickr.com/38/115424341_99a30e9488_o.jpg
                                                      Upotus johtu juur siitä venttiilien ja pesän muotoilust, pela hyvin hyt. nostimen kanssa, venttiilin varret on lyhennety.
                                                      Flow benchin mukana on virtavuus parempa kaikilla nousuilla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Myönnän, että nostimet toimii lyhentämällä venttiilivarsia. Miksi pitää upottaa jos lautasen muotoa parantaa ? Olisiko kuvaa jos vierekkäin muutettu ja muuttamaton venttiili (imu & pako) ?
                                                        Tuo tapa ei ole ihan perinteinen kansikunnostustapa ja maksaa enemmän ellei ole hyviä suhteita koneistamoon. Erikoismiehen hommia.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Löytyisko tieto vakio palotilan tilavuudesta?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            45cc oli mulla kannen palotila, siihen sitten tiivisteen tilavuus ja mahdolliset männän muodot.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X