Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kardaanin irroitus. Kuinka ja mitä pitää huomioida?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tänään irrotin A4 B6 kardaanin.
    Etupäästä lähti helposti irti, mutta perästä ei millään.
    Sitten vaan taljalla vetoon ja kuparivasaralla nakutteli niin sieltä irtoskin aika nopeasti.
    Yksin kun tekee niin hyvin toimi ainakin mulla.

    Comment


    • #32
      Mulla A4 D5 97 malli mulle sanottiin korjaamolla että kardaanissa olisi 4 säätö kohtaa, pitääkö se paikaansa, kun sanottiin että mulla tukilaakeri vinossa että pitäisi säätää se, miten se tapahtuu ja missä se säätö oikein on?
      Viimeksi muokannut Dean; 7.1.2017, 16:01.

      Comment


        #33
        Jumputtaako/jyristääkö kardaani?

        Ei siinä kyllä neljää säätökohtaa ole. Kardaani lukitaan suoraksi ja jäykäksi asennusraudalla jonka jälkeen kardaani laitetaan paikoilleen. Tukilaakerin etäisyys mitataan samaksi koriin nähden kummaltakin puolelta, katsotaan mitta ja laitetaan sovitelevyjä tai prikkoja tarpeellinen määrä (kardaani on nyt suoraksi lukittu, mutta kun se on paikoillaan, pitää ristiniveleen saada pieni murto). Sitten kardaani ajetaan toiseen päähän ja merkataan tukilaakerin paikka ja sen jälkeen ajetaan toiseen päähän ja merkitään tukilaakerin paikka. Sitten tukilaakeri asetetaan merkkien keskelle. Siinäpä ne säädöt on.

        Comment


        • #34
          Ei jumputa mutta jurisee ja ravistaa jonkin verran autoa, korjaamolla vaan sanottu että laakeri on vinossa, en tiedä oikein miten vinossa sitten.
          Viimeksi muokannut Killeri; 7.1.2017, 23:04. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


            #35
            Ei se voi monella tavalla vinossa olla. Joko niin, että auton alta katsoessa ylös-alas -suunnassa se on vinossa, jolloin säätöprikkoja on korin ja tukilaakerin välissä eri määrät, tai auton pituussuunnassa toinen puoli on edempänä kuin toinen. Tässä tapauksessa laakerin saa kohdalleen ihan rullamitan avulla.

            Miten ne muuten korjaamolla on nähnyt että tukilaakeri on vinossa? Eikö B5:ssa myös ole pakoputkisto ja lämpösuojat kardaanin kohdalla?

            Comment


            • #36
              on jotain suojia, oli kaiketi irrottanut niitä että pääsi katsomaan kun emäntä kerto että katsoa mistä jurina tulee ja oli nähnyt että oli vinossa.
              Viimeksi muokannut Killeri; 7.1.2017, 23:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


              • #37
                Audi urs4

                Onko audi urs4:ssä sama kardaani siis mitat ja muutenkin sama kun a4 b5 quattrossa vuosimallia 1997?
                Viimeksi muokannut Dean; 21.2.2017, 21:26.

                Comment


                  #38
                  Edellisessä vastaavassa ketjussa jo linkkasit varaosakuvia, eikö niistä asia selviäisi?

                  A4 ei muuten ole B4.

                  Comment


                    #39
                    Tuskin, kun ei tuollaista b4 a4 ole olemassakaan. B4 on 80. Eikä tuollaista d5 a4, joka sulla on profiilissa, ole myöskään. Se on B5. Luulisin että urssissa on pitempi kuin b4 tai b5 kun on melkoisesti kookkaampi.

                    Comment


                    • #40
                      siis tarkoitin a4 b5 ja Japi auton vin numeron perusteella tieto tuli että Audi Avant A4 D5 quatro

                      Comment


                        #41
                        Kyllä siellä on VIN-dekooderi sekaisin jos se oikeasti antaa tuollaisia. Se on B5 quattro. Ei D5 Quatto taikka quatro.

                        Comment


                          #42
                          Lainaan tätä valmista keskustelua, kun urssikin mainitaan. Onko kenelläkään tietoa urssin kardaanin suojakumien varaosakoodista, koitin vanhalla tallikompuutterilla ikivanhasta etkasta etsiä, mutta ei vaan osunut silmään? Jossakin toisessa topikissa joku tarjoili bittiin 701 521 391 Golfin suojakumia, mahtaisikohan se sopia? 90mm näyttäisi olevan urssin murroksen halkaisija.

                          Comment


                          • #43
                            Kardaanin nivel

                            Moro

                            Vaihdoin omaan 100Q 2.3 AAR man -92 kardaanin etunivelen ja siihen kävi Spidan 21561 ja vielä Ford:kin on mainittu laatikossa.
                            Oli entisessä boorissa klappia n.5mm ja jumputti "jonkun verran.

                            Comment


                            • #44
                              Kiihdytyksessä TT 8N:n kardaaniakselin 3 kiinnityspulttia katkes. Mikäs olisi ratkaisu jos etsisi jotain vahvempaa tilalle? Tehoja alkaa olemaan liikaa...
                              Viimeksi muokannut Killeri; 27.8.2022, 22:47. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                              Comment


                                #45
                                Ne on olleet löysällä tai niissä on ollut jotain vikaa. Ei ne katkea isommillakaan väännöillä jos ne on kiristetty oikein.

                                Comment

                                Working...
                                X