Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaasuvaijereiden pituuksista urs4/S2 jne

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaasuvaijereiden pituuksista urs4/S2 jne

    Onko kukaan tutkinut kaasuvaijereiden pituuksia ennen kaikkea 1990-luvun taitteen ja alun B- ja C-korisissa?

    Onko esim. S2 tai RS2 kaasuvaijeri kuinka paljon pidempi kuin AAN-moottoristen urssien?

    Onko vaijeri muuten samanlainen päiden kiinnityksiltään jne?

    #2
    S2 ja RS2 on todella lyhyt, kun läppä on koneen päällä. Joku 10v/20v-vaijeri pikkukorisessa taitaa olla pidempi.

    Comment


    • #3
      Onkos tämmöisen wagnerin satsin kanssa käytetty orkkista vai jotain muuta?

      Comment


        #4
        S2 forumilta löytyi Googlella tällaista: As the Throttle body location has been relocated to the front of the engine compartment, you must use the OEM Audi throttle cable part #893721555R.

        Ei ole Android-Etkaa, mutta näyttäisi olevan t89. En sitten tiedä, että pitääkö urssissa olla vielä pidempi.

        Comment


        • #5
          Urssissa ei loppujen lopuksi ole hirmu pitkä, se tuskin yltää edes tuohon, missä tuo wagnerin satsi on.

          Tuo kuvan vaijeri saattais riittää omaan rassiin nyt. Jouduin käytännön syistä vähän siirtämään kaasuläppää ja urssin vakiovaijeri ei aivan yllä.

          Comment


            #6
            Voin illalla katsoa, mikä vaijeri omassani on wagnerin kaverina.

            Comment


            • #7
              Jos viitsit mitata siitä vaikkapa kuoren tai vaijerin kokonaispituuden tulipellistä, niin sen perusteella voisi tilata..

              Comment


                #8
                20v vaparin kaasuvaijeri riittää tohon etureunaan tollee. Mulla on ysikympissä sen auton orkkis eli 20v vaparin vaijeri käännetyn imusatsin kans.

                Comment


                • #9
                  Oisko Terholla mahdollisuutta verrata kys. vaijjjerija urssin vastaavaan?

                  Comment


                    #10
                    Joo, nyt on sikäli hyvä tilanne että on tontilla urssin ja coupen korit vierekkäin, että voihan sitä pienen vertailun tehdä josko niissä vielä on molemmissa vaijerit paikallaan. :)

                    Comment


                    • #11
                      Oot mun sankarini <3

                      Äkkiä mitä katselin, niin joku 10cm urssin kaapelia pidempi riittäis just ja just. Kaikki siitä pidempään on plussaa. Jos nyt nopeasti tuosta wagnerin satsin kaverista päättelisin, niin se voisi piisata. Ilmeisesti siinä on kyse jostain Kolkki-Golffin nyöristä?

                      Comment


                        #12
                        Wagnerin kanssa käy t89 80 1.8S vaijeri. Se taitaa vielä olla hieman pitempi kuin tuossa ylläolevassa kuvassa oleva.

                        Comment


                          #13
                          Tulipellistä mitattuna pituus n. 96cm, vaijeri pitkälle vedettynä.

                          Comment


                            #14
                            Urs vaijeri tulipellistä vaijerin päähän n.88cm, 7a coupen vaijeri n. 89cm. Eli ei juuri apuja siitä tähän. Kuriositeettina b5 aeb vaijeri 82cm, B4 80 16v esim. Compe, n. 75cm ja b4 8v efillä n. 90cm.

                            Comment


                            • #15
                              Olikos Samsamilla nyt tiedossa, mikä vaijeri kyseessä? Se ehkä just riittäis.

                              Tai sitten vaan teen jonkin patentin. Olisi vaan sikäli hyvä käyttää jotain OEM kaasuvaijeria, kun niissä on muovi-muovi liukupinnat ja lisäksi toki päät oikeanlaiset. Toisaalta onhan tuossa autossa pari muutakin muutosta tehty, joten liekö se nyt sitten niin justiinsa jos pari vielä..

                              Comment


                                #16
                                Vanha vaijeri, mutta just ja just oli luettavissa vo nro 893 721 555R

                                Comment


                                  #17
                                  Etka sanoo että accelerator cable, lhd, carburetor engine eli juurikin tollanen t89 1.8S kaapeli.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Passatin 1.8 kaasuvaijeri oli pisin VAG-konsernin tuotos, jota sattui löytymään hyllystä. Kyseinen riimu on reilun metrin verran tulipellin läpiviennistä ja riittää tähän setuppiin enemmän kuin mainiosti.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      Aika näyttävä setuppi on kyllä muutenkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Passatin vaijeri on reilusti tuota urssin vakiota pidempi. Urssin vakiosta varastin polkimen pään lenkin ja tulipellin läpiviennin. Pienellä modauksella lenkkiin sai kiristysnippelin.

                                        Bonuksena turha kuva konehuoneen yleisilmeestä tällä hetkellä, vielä muutamia juttuja puuttuu ja paljon siistimistä yms.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Omaan projektiin kävisi tuollainen urssin kaasuvaijeri.
                                          Saako sellaista tarvikkeena vai joutuuko tilaamaan alkuperäisen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X