Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 rötää ahdoilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 rötää ahdoilla

    Elikkä Audi s4 b5 vm99 facelift. 245tkm. Lastu+ putkisto, vakio ahtimet.
    Rötää aina kun kiihdyttää silleen että ahdot lähenee n. 1baria alkaen kakkosvaihteesta eteenpäin. Tyhjäkäynti aika tasaista. Hyvin lähtee käyntiin säällä kuin säällä. Maf- johto irroittettuna olen koittanut ajaa niin ei mitään muutosta. Vika alkoi talvella, mutta oli pitkään pois kunnes alkoi taas n. kuukausi sitten
    Missfirejä ei saa luettua eikä myös pakolämpöantureiden arvoja

    - Ei vikakoodeja
    - Sytytyspuolat vaihdettu kaikki uudet
    - Bypassit n.710 uudet
    - Sytkävahvaria olen koittanut molemmissa paikoissa( ei vaikutusta)
    - Sytytystulpat n. 7000 km sitten. ( Bosch FR7kpp33+)
    - EGT- anturi vaihdettu apukuskin puolelle n. vuosi sitten
    Viimeksi muokannut jaakko82; 11.6.2015, 21:56.

    #2
    Logia tarvisi kyllä saada, ainakin egt arvot ja sitten seos lambda volteista. Niistä näkee kummalla bankilla pätkii ja helpottaa etsintää.

    Joko tulpat, egt rikastus tai puolat, toki ilmavuoto mahdollinen.

    Comment


    • #3
      Egt- arvot antoi prosentteina loggasin 112:ta. Mitkä voltit pitäis tulla kun loggaan lambdan jännitteitä?

      Comment


        #4
        Ei paljoa yli 0.9 tai tukehtuu. Niistä luvuista yleensä näkee, kummalla bankilla häröä tapahtuu.

        Ei myöskään paljoa alle 0.8 tai menee melko laihalle.

        Kaasupohjassa ajoa siis.

        Comment


        • #5
          Onko block 031 oikea mistä pitäis logata ne jännitteet?

          Comment


            #6
            Juu se.

            Toki voit ottaa toisen blockin rinnalle, mistä näkee vielä kierroksetkin.

            Comment


            • #7
              Tässä vetoja täyskaasuveto 2.- 3.vaihteilla

              ,Group A:,'003,,,,Group B:,'031,,,,Group C:, Not Running
              ,,Engine Speed,Mass Air Flow,Throttle Valve Angle,Ignition,,Bank 1 Sensor 1,Bank 1 Sensor 1,Bank 2 Sensor 1,Bank 2 Sensor 1,,,,,
              ,TIME,(G28),(G70),,Timing Angle,TIME,(actual),(specified),(actual),(specifie d),TIME,,,,
              Marker,STAMP, /min, g/s,%, °BTDC,STAMP, V,, V,,STAMP,,,,

              ,0.00,2320,24.03,9.8,35.3,0.50, 0.630, ,0.185, ,,,,,
              ,0.90,2480,27.81,11.0,36.0,1.30, 0.305, ,0.090, ,,,,,
              ,1.71,2560,17.22,7.5,36.0,2.11, 0.080, ,0.080, ,,,,,
              ,2.61,2520,8.69,3.9,16.5,3.01, 0.785, ,0.140, ,,,,,
              ,3.41,2400,8.39,3.5,39.8,3.81, 0.810, ,0.815, ,,,,,
              ,4.22,2320,13.11,6.3,39.0,4.62, 0.785, ,0.805, ,,,,,
              ,5.12,2320,30.08,12.5,33.8,5.53, 0.075, ,0.590, ,,,,,
              ,5.93,2520,43.94,17.3,28.5,6.33, 0.090, ,0.100, ,,,,,
              ,6.73,2920,81.36,25.1,24.0,7.13, 0.725, ,0.760, ,,,,,
              ,7.65,3640,141.19,36.1,21.0,8.05, 0.845, ,0.835, ,,,,,
              ,8.46,4440,220.83,100.0,10.5,8.88, 0.170, ,0.825, ,,,,,
              ,9.34,5240,91.92,17.6,3.8,9.77, 0.595, ,0.515, ,,,,,

              ,10.29,3640,164.11,100.0,16.5,10.69, 0.740, ,0.830, ,,,,,
              ,11.10,3880,220.53,100.0,2.3,11.50, 0.835, ,0.840, ,,,,,
              ,11.90,4320,166.22,98.8,17.3,12.33, 0.485, ,0.810, ,,,,,
              ,12.75,4640,227.00,100.0,6.0,13.18, 0.790, ,0.820, ,,,,,
              ,13.61,4920,160.53,28.6,19.5,14.06, 0.840, ,0.840, ,,,,,
              ,14.53,5200,212.42,38.0,11.3,14.97, 0.850, ,0.835, ,,,,,
              ,15.44,5480,216.42,100.0,9.8,15.89, 0.670, ,0.835, ,,,,,
              ,16.37,5680,246.94,100.0,6.0,16.83, 0.830, ,0.845, ,,,,,
              ,17.32,5800,218.25,33.3,12.8,17.80, 0.695, ,0.840, ,,,,,
              ,18.28,6000,185.50,30.6,18.0,18.76, 0.860, ,0.830, ,,,,,

              Comment


                #8
                Laitappa Excel:iin nuo, että saa tolkkua.

                Comment


                • #9
                  Kiihdytys kakkoselta kolmoselle

                  RPM Bank1 Bank2 voltit

                  2320 0.075, ,0.590,
                  2520 0.090, ,0.100,
                  2920 0.725, ,0.760,
                  3640 0.845, ,0.835,
                  4440 0.170, ,0.825,
                  5240 0.595, ,0.515,

                  3640 0.740, ,0.830,
                  3880 0.835, ,0.840,
                  4320 0.485, ,0.810,
                  4640 0.790, ,0.820,
                  4920 0.840, ,0.840,
                  5200 0.850, ,0.835,
                  5480 0.670, ,0.835,
                  5680 0.830, ,0.845,
                  5800 0.695, ,0.840,
                  6000, 0.860, ,0.830,
                  5480 0.670, ,0.835,
                  5680 0.830, ,0.845,
                  5800 0.695, ,0.840,
                  6000, 0.860, ,0.830,
                  Viimeksi muokannut jaakko82; 11.6.2015, 21:53.

                  Comment


                    #10
                    Bank 1 näyttää pätkivän eli vänkärin puoli

                    Comment


                    • #11
                      Eli mitä kannattaisi tehdä seuraavana?

                      Comment


                        #12
                        Tulpat, puolat, vahvari. Niistä lähtisin, vaikka sulla onkin uutta osaa. Esim vaihdat vahvarit päikseen ja katsot muuttuuko vika toiselle puolelle. Puolien putket kunnossa, ei halkeamia. Tulpat varmasti kiinni, ei päässytns. Löystymään. Puolatkin voi vaihtaa ristiin. Hiukanhan se teettää hommaa kokeilla, mutta saa rajattua vikaa.

                        Comment


                          #13
                          Markolla hyvä lista, sytytyspuolen juttu tuo on.

                          Comment


                            #14
                            Mulla vastaava vikurointi johtui EGT-piirilevystä. Huono juotos pätki. Itse anturit jätin paikalleen, vaihdoin vain piirilevyt "Polski" ja vikurointi loppui.

                            Comment


                            • #15
                              Päivitystä sen verran, että vaihdoin sytkänvahvareiden paikkoja. Kävin loggaamassa uudestaan ja ei muutosta arvoihin.
                              Sytytyspuolia vaihdoin 2. ja 3. sylinterin puolat ja ei tullut muutosta. Tulppien tiukkuudet tarkastin samalla ja olivat kireällä. Pitää tsekata toi 1.sylinterin vielä kunhan ehdin.

                              Comment


                                #16
                                Mä olen yleensä noissa tapauksissa vaihtanut aina ongelma bank:n kaikki kolme puolaa tai tulppaa kerralla. Yksitellen ollut välillä vaikeaa, jos on satunnaista vikaa useammassa puolassa/tulpassa vaihdellen.

                                Comment


                                • #17
                                  Vika selvis eli 1. sylinterin puola oli viallinen. Vaihdon vain vanhan (BERU oem.)puolan takaisin tarvikepuolan (Hücon) tilalle niin loppui rötääminen. Näköjään uusi puola voi olla viallinen.
                                  Kävin loggaamassa lambdat niin voltit oli näytti molemmilla puolilla samoja arvoja
                                  Kiitoksia hyvistä neuvoista kaikille vastanneille
                                  ps. ässä kulkee paremmin kuin koskaan minun aikana

                                  Comment


                                  • #18
                                    äköjään uusi puola voi olla viallinen.
                                    Ainakin Biimerissä oli aika arpapeliä ostaa muita kun alkuperäisosia sähköjen osalta. Tuli opittua toi kantapään kautta kun oli joko nokan tai kampuran asentotunnistin paskana. Vaihdoin ekaksi tietenkin nokan tunnistimen, sen ollessa 9999x helpompi. Sen jälkeen kampuran tunnistimen alkuperäisosaksi(onneksi!) yläkautta moottorin päällä maaten käsi syvällä bemarin sydämessä. Sen jälkeen vaihdoin nokan tunnistimen(taas) alkuperäisosaksi ja sitten toimi!

                                    Comment

                                    Working...
                                    X