Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käry ohjaamossa pidemmän ajon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käry ohjaamossa pidemmän ajon jälkeen

    Omistuksessani A4 Avant B7 2.7 TDI -07 olevassa autossa on nyt parin päivän ajan motarilla ajon jälkeen kun on pysähtynyt esim liikennevaloihin tullut käryä sisälle matkustamoon.
    Tänään himaan tultaessa sitten haistelin tarkemmin konehuoneen puolelta ja se käry oli selvästi havaittavissa kun avasin konepellin. Käry on vähän niinkuin väkevän pakokaasun hajuista.
    Vikakoodeja ei ole ollut kun VCDS:llä olen katsonut.

    Mikäköhän tuo voisi olla ja mistä lähteä etsimään? DPF on pakkopoltettu talvella kun se herjasi täyttymistä kylmällä säällä.

    Edit:

    Tarkoitan siis tuossa minun käyttäjätunnuksen alla olevassa autossa. Signatuurissa, sigussa
    Viimeksi muokannut makelja; 4.6.2015, 14:10. Perustelu: Tarkennus

  • #2
    Kuka on Sigu?

    Comment


    • #3
      Laita viestiin auton tiedot "sigun" auto tahtoo väliin vaihtua.

      Comment


        #4
        Äkkiseltään kuulostais normaalilta DPF:n regeneroinnilta (puhdistuspoltto). Siinä millaisia mielleyhtymiä kenellekin tuosta kärystä tulee voi olla eroja. Jotkut puhuu "jarrun hajusta". Sen verran huomaamaton ja harvakseltaan tapahtuva se on, etten omassa autossa ole kauheasti päässyt hajua "analysoimaan" :) VCDS:llä löytyy tieto DPF:n täyttöasteesta (tuhkakertymä) ja viimeisimmästä poltosta.

        Tuhkamäärä tulee yleensä täyteen joskus 200 tkm jälkeen ja silloin DPF täytyy vaihtaa tai vähintään huuhdella paskat pois. Useimmat poistaa kokonaan käytöstä kalleuden vuoksi. Mutta IMHO tupruttamaton auto on mukavampi niin katsastuksen kuin muiden tielläliikkujienkin kannalta...

        Polttamattomista hiukkasista aiheutuva tukkeutuminen (joka saattaa korjaantua pakkopoltolla, mutta pahimmillaan vaatii DPF:n uusimisen) on eri asia kuin tuhkasta täyttyminen. Tuhkaa on pieniä määriä sekä polttoaineessa että moottoriöljyssä ja ennemin tai myöhemmin sitä on liikaa.

        Comment


        • #5
          Aiemmin se regenerointi on yleensä haissut lähinnä palaneelle renkaalle, ja tämä oli sellaista kitkerää pakokaasua.
          Mutta tod. näk. se on tuo DPF tulossa ikänsä päähän, koska kilsoja on nyt 189t.
          Jos tuo rupeaa enemmän haisemaan niin pitänee olla yhteydessä Itä-Helsinkiläiseen Audi huoltoon.

          Comment

          Working...
          X