Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 kytkimen nykyttäminen liikkeelle lähdettäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B8 kytkimen nykyttäminen liikkeelle lähdettäessä

    Auto on vm. 11 1.8 tfsi Avant 6 lovisella manuaali vaihteistolla ja mittarissa on nyt noin 121tkm. 1 vaihteella liikkeelle lähtiessä ja kytkintä luistattaessa auto saattaa jyrskyttää (välillä enemmän välillä vähemmän) mutta sitten kun ollaan liikkeellä niin homma pelaa kyllä hyvin eli ilmenee vain liikkeelle lähdettäessä eli mistähän mahtaa olla kyse ?

  • #2
    Asetelma jumii, kytkinlevy kulunut ja / tai likainen, kaksoismassavauhtis tulossa tiensä päähän. Normaalia tuo ei ole. Luistaako kytkin jos isolla vaihteella vedättää pienestä nopeudesta, alkaen esim. vitosella 1000 kierroksesta?

    Comment


    • #3
      Tuo mun fiesta tekee samaa. Ajettu 42tkm. Tehnyt niin viimeiset 20tkm. Työkaverin berlingo tekee myös samaa. Ihan paskoja nuo manuaalit :)

      Comment


      • #4
        En kyllä tota luistamista ainakaan itellä huomannut..

        Comment


        • #5
          Ei se normaalia ole ehjälle kytkimelle / vauhtipyörälle, mutta lopun edellä oleville osille on. Kyllä oireet tuonne "kytkinpuolelle" vahvasti viittaavat, niin kuin turbokiisseli kertoi. Itsellä alkanut esiintymään B8 2.0tdi -10 vastaavaa jyrinää / täristystä paikaltaan lähdettäessä, tosin vielä satunnaisesti. Myös jonkinlaista "naputusta" tyhjäkäynnillä, joka kuuluu hyttiin aika selvästi. Joten kytkytinremppa lähestyy. Mistäs olette kytkin / vauhtipyörä osia hankkineet B8:n? Ei kiinteää vauhtipyörää.

          Comment


          • #6
            Toverilla rikkimennyt painelaakeri- ja asetelma oireili aloittajan tavoin, 2.0TDI myllyllä tosin oli. Piti vielä kitinää ja kilinää kun kytkin ei ollut painettuna. :)

            Comment


            • #7
              Olettekos vaihdelleet B8 manuaaliaskeihin öljyt samalla, kun kytkin / vauhtipyörä rempattu? Vaihtoväli suositustahan tälle ei ole, niin kuin ei yleensäkään VAG manuaaleille.

              Comment


              • #8
                Itse kytkintä en ole vaihtanut mutta, öljyt kyllä. Vaihdoin muistaakseni kun oli joku 150tkm lasissa ja oli kyllä aika tummaa kamaa mitkä tuli ulos. Sitten vilpittömästisuosittelen öljyksi ainoastaa marmorin orkkisöljyä. Itse totesin tuon kantapään kautta kun eka laitoin castrolin syntraxsit ja sen jälkeen febi/bilsteinit. Molemmat siis olevinaan käypäisiä mutta ei vain pelitä ainakaan minun lootassa. Koodi oli muistaakseni llq. Talvella oli tosi jäykkä käyttää ja kakkonen ja kolmonen rutinan kanssa päälle em.öljyillä vaikka molemmat tosi luirua myös pakkasessa. Pari kertaa oljyt vaihdettuani ja "säästettyäni" kävin sitten laakkoselta 35e litra orkkikset ja siihen loppu kankeudet ja rusahdukset. No tulipahan huuhdeltua laatikko mikä ei kyllä mennyt hukkaan koska ekan öljynvaidon ja muutaman tuhannen km jälkeen öljy vieläkin aika tummaan versus toiseen vaihtoon.

                Comment


                • #9
                  Ethän vaan tarkoittanut Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 öljyä? Tätä öljyä on itsellä varattu kyseiseen laatikkoon. Tämä on Castrollilta erikseen kysyttynä myös käypänen öljy tähän laatikkoon. Vaikkakin Castrol:n ensisijainen suositus on Castrol Syntrans V FE 75w-80. Molemmat GL-4 luokituksella. Vai tätä 75w-80 Castrol öljyäkö kokeilit? Mutta jos nimenomaan tarkoitit Castrol Syntrax öljyä, etkä Syntrans öljyä, on tämä ensiksi mainittu lähinnä vetopyörästöihin tarkoitettu. Tämä öljy ei ole käypänen.

                  Comment


                  • #10
                    Nimenomaan oli tämä 75w90 Syntrans Transaxle oli se mitä laitoin. Muistin väärin tuon nimen. Öljypisteeltä sitä tarjosivat ja taisi castrolin sivullakin olla ainakin silloin suosituksena. Hintakaan ei ollu ihan halpa. Quattron periin muistaakseni tarjosivat just tuota sytraxia mut itellä on vajaavetoinen tuo auto. Eihän se kokeilemalla hajoo mutta kullä monella foorumillä loppujen lopuksi orkkikset on ollu toimivimmat öljyt. Kaveri kokeili kanssa Red-linea mut oli semmosta tervaa pakkasella että sai keppiä tempoa ihan tosissaan. Kesähelteellä toimi tosi namusti, oli tosin vanhempi 5v vak.loota.

                    Comment


                    • #11
                      Jännä juttu tuo orkkis öljy, kun laatikko pelaa sillä ilman ongelmia. Onhan tätä tullut vastaan tosin muissakin VAG laitteissa että alkuperäisellä öljyllä toimii paremmin. Se tässä ihmetyttää, kun joku tunnettu öljyvalmistaja nekin tekee. Eikä itsellä ole Castrol:n öljyillä ollut ongelmia. Tosin B8:n en ole koskaan öljyjä vaihtanut. Mutta nyt on kytkin- / vauhtipyörä uusittu ja kuinka hienosti se kytkin taas toimiikaan. Hävisi myös ylimääräiset nakutukset ja muut äänet. Paitsi tyhjäkäynnillä kuuluu matala jytinä hyttiin, lähes saman tyyppinen kuin ennen remppaa. Kun hieman nostaa kierroksia (50rpm-100rpm) niin ääni häviää. Ei ole merkitystä onko kompura päällä vai ei. Mistähän moinen ääni tulee?
                      Viimeksi muokannut Audi; 10.7.2015, 07:40.

                      Comment


                      • #12
                        Joo niin minäkin ajattelin että varmasti vois orkkisöljykin olla ihan hyvin castrolin tekemää ja esim. Febit myös. Onko niissä sitten joku kitkalisäaine tai joku muu ero,sitä en tiedä. Sen tosin huomas että orkkisöljy haisee tosi paljon pahemmalle kuin castrol. Febi taas hajultaan lähempänä orkkista. Muutenkaan ainakin tuo dieselin 6v vaihteisto nyt ei ole mikään kepittäjän unelma, pitkät vaihdevälit ja hieman epämäärainen tuntuma muutenkin. Tais olla Startin koeajossa mainintaa samasta aikoinaan. Siihen vielä sitten huonosti toimiva öljy kylkeen niin ei paljon hymyilytä pakkas aamuna lähteä ajelemaan. Joskus kyllä on ikävä takaveto corollan laatikoita, sai vaihteet tökkiä sormella sisään olipa sitten pakkasta tai vaihtotilanne ylös tai alas. Niillä oli oikeasti kiva kepittää...

                        Comment


                        • #13
                          Aikanaan omaan 2.0tdi quattroon vaihdoin juuri Joensuun Öljypisteellä Castrolit laatikkoon ja ei niistä ollut pahaa sanottavaa kuin aivan kovimmilla pakkasilla. Muuten vastasi ~150tkm ajettuja orkkisöljyjä. Redlinet sen sijaan entisessä B6:ssa oli aivan kaamea kuuraa, nimim. ei enää ikinä.

                          Minulla entisessä 2.0tdi:ssä hajosi paineasetelma ja kytkin alkoi luistaa kierroksilla satunnaisesti, kunnes otti taas kiinni. Tilalle tuli Darksiden Sachsin setti orgaanisella levyllä, joka kyllä piti hienosti, mutta liikkeellelähtö oli selvästi hankalampaa sujuvasti kuin vakiokytkimellä. Nykyisen 1.8tfsiq:n vakiokytkin on 100x parempi kuin tuon 2.0tdi:n ikinä oli.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä näissä tuntuu aika yksilöitä olevan joukossa...Totta on kyllä että tuntumaltaan on paljon parempia kytkimiä on itsekkin tullut poljettua kun tämän dieselin perässä... No toistaiseksi on hyvin pitänyt ja toiminut vaikka reilu 200tkm on mittarissa ja piristettykin vähän on, mutta ei kyllä ole käytöltään lähelläkään kymppiä...

                            Comment


                            • #15
                              Edelleen kuuluu satunnaisesti tuo aiemmin mainitsemani kytkin- / vauhtipyörärempan jälkeinen matala jytinä hyttiin, joka tuntuu mm. penkissä. Myös tyhjäkäynnillä kuuluva nakuttava ääni on tullut takaisin, joka oli päällä ennen remonttia. Mutta poistui hetkeksi rempan jälkeen. Paikaltaan lähtiessä kun luistattaa kytkintä, nakutus muuttaa tajuutta, "nakutus" hieman hidastuu. Myös kun nostaa hieman kierroksi paikallaan (50-100rpm) ääni vaimenee. Nakutus kuuluu myös moottorin takaa kuunneltuna vaimeasti. Mikähän p#*!#/*le tässä nyt mahtaa olla homman nimi? Olisiko tähän nyt saatavilla niitä hyviä virtuaalikorjauksia.

                              Comment


                              • #16
                                Suutinvika todennäköisesti. Siitä johtuva epätasainen käynti pienillä kuormituksilla ja kierroksilla aiheuttaa ylimääräisiä vääntövärähtelyjä jotka saavat vauhtipyörän hakkaamaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Suutin kävi itselläkin mielessä. Mutta tyrmäsin sen kun mm. tuo nakutus oli hetken aikaa poissa rempan jälkeen. Toisaalta viallinen suutin selitttäisi lähes kaikkien sivuäänien häviämisen kierroksia nostamalla. Eipä ole kyllä tullut näissä 2.0tdi commonrail:ssä vastaan suutin ongelmia. Ei sattuis kenelläkään JKL:n seudulla olla mielenkiintoa lukasta korjausarvoja tuosta tötteröstä? Korvausta vastaan...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Uusi kaksoismassa on voinut vähän aikaa jaksaa pehmentää värähtelyjä mutta aika pian kulunut sen verran että hakkaa taas niiden herättämänä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                                      Aikanaan omaan 2.0tdi quattroon vaihdoin juuri Joensuun Öljypisteellä Castrolit laatikkoon ja ei niistä ollut pahaa sanottavaa kuin aivan kovimmilla pakkasilla. Muuten vastasi ~150tkm ajettuja orkkisöljyjä. Redlinet sen sijaan entisessä B6:ssa oli aivan kaamea kuuraa, nimim. ei enää ikinä.

                                      Minulla entisessä 2.0tdi:ssä hajosi paineasetelma ja kytkin alkoi luistaa kierroksilla satunnaisesti, kunnes otti taas kiinni. Tilalle tuli Darksiden Sachsin setti orgaanisella levyllä, joka kyllä piti hienosti, mutta liikkeellelähtö oli selvästi hankalampaa sujuvasti kuin vakiokytkimellä. Nykyisen 1.8tfsiq:n vakiokytkin on 100x parempi kuin tuon 2.0tdi:n ikinä oli.
                                      Vaihtelin juuri tuohon sinun vanhaan audiin castroolit askiin ja perään. Ajattelin että vaihdeöljyt vaihtamalla alkaa vaihteet menemään paremmin päälle. Öljyt jo tilattuani huomasin että pääsylinteri vuotaa--> turha öljyn hankinta ja vaihto. Muuten auto on kyllä mainio ainakin näin 30tkm jälkeen??
                                      suosittele öldebot.de kaikille, kaikki castroolit n.-50%

                                      Comment


                                      • #20
                                        Katsohan, KPC ajautui siis Hattulaan :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kyllä ja taas kelpaa ruisailla kun on uusi kytkimen pääsylinteri .
                                          Lueskelin tuossa aikani kuluksi vanhoja kirjoituksiasi kpc:n muokkaamisesta, auto on kyllä hieno jäljiltäsi turbokiisseli?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuossa KPC:ssä ei taida enää olla sitä darksiden kytkinpakettia. Muistaakseni myyjäliike vaihdatti siihen uuden orkkis kytkimen noin vuosi sitten, kun se myynnissä oli. Kuulemma juuri liikkeellelähdössä oli ollut silloinkin jokin epämääräinen nypytys.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos siinä KPC:ssä oli SRE-kytkin, niin taitaa se pieni nypytys liikkeellelähdössä olla lähinnä ominaisuus. Näin ainakin B6:ssa SRE tekee, jos ei yhtään anna pohjakaasua liikkeellelähdössä. Olen itse ymmärtänyt, että johtuisi jousittamattomasta kytkinlevystä?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Näin voi olla. Tuo kun oli silloin muistaakseni laakkosella myynnissä, niin taisivat ottaa varman päälle ja asentaa uuden alkuperäisen kytkimen varmuuden vuoksi. Puhelimessa vain juttelin myyjän kanssa ja se sanoi nuo oireet autosta ja että uutta kytkintä asennetaan juuri. En itse ehtinyt koskaan tuota edes koeajamaan, kun löysin lähempää toisen b8:n.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jep. Se olin minä joka kyseenalaisti kytkimen kunnon ja neuvottelin kauppa ehdoksi uuden kytkimen..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No DS:n setti ei sitten kauaa ehtinyt olla kiinni. Olisinko itse 10tkm sillä ajellut. Jännä olisi nähdä missä kunnossa tuo orgaaninen levy oli vaihdettaessa. Jo ostaessa DS varoitteli nypytyksestä liikkeellelähdössä ja alkuun se olikin aika rajua, mutta tasottui hetken sisäänajon jälkeen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Semmonen nypyttävä se oli ja otti kiinnii vasta melko ylhäällä..

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X