Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vw passat 1.8t APU öljyhävikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vw passat 1.8t APU öljyhävikki

    Ei haulla löytynyt joten kysytääs.

    Kulkine hukannu öljyä n. 3.5 litraa n.5000km ajon aikana. ei pöläyttele tai jätä lammikkoa alle.
    Joskus pidemmän ajon jälkeen haiskahtaa palanut öljy mutta ei muuta oiretta. Hetki sitten meni leimasta läpi hyvillä pakokaasu arvoilla joten ei putkeenkaan oikein mene.

    Imusarjan alla näyttää olevan tuoretta öljyä mutta ei 3.5 litraa, eikä mielestäni myöskään auton alla isommin.

    Liekö männänrenkaat tai venttiilivarren kumit falskaa sen verran että päästää vähän läpi mutttei tarpeeeksi että hoksaa päästöissä? onko tuolla imusarjan alla jotain kohtaa mistä vois vuotaa?

    Jos nyt käy silleen että joutuu tekemään konerempan niin passaako AEB kone suoraan kannakkeisiin ja vaihdelaatikkoon? passatin omaa johtosarjaa voi varmaan käyttää kunhan ottaa passatin sähköisen kaasun ym.

    Kiitos

  • #2
    Yleensä egr löytyy imusarjan vierestä, ainakin dieseleissä tahtoo olla öljystä märkä.

    Comment


    • #3
      Kunnossa oleva katti polttaa kyllä öljyä, niin ettei sitä näe päästöistä tai savutuksesta.

      Comment


      • #4
        Täytyy tutkia tuo egr tuleeko öljy sieltä. onko mitään selvää konstia miten tietää mistä öljy menee pakoputkeen?

        Comment


        • #5
          Ei tuommoinen vuoto jäisi huomaamatta. Turbo tai ohjurinkumit ensimmäisenä listalla.

          Comment


          • #6
            Ilmeisesti jos on päittäisvälystä niin silloin turbo syö öljyä?

            Comment


            • #7
              Jos en ole väärässä onko tuossa edes egr:ää? Nim.sama kone itselläni. Onko moottorinkate öljyinen päältä? Itse vaihdoin pcv venttiilin juuri eikä öljysumua ole syntyny korkista koska ylipaine venttiilikopassa korjaantui. Itselläni myös lisääntynyttä öljyn kulutusta ja 500km ajettu, vielä en ole tarkastanut öljymäärää. Kulutus on pompannut 2-3 litraan vaihtovälillä 1 litran sijaan.

              Comment


              • #8
                Ei oo moottorin yläpuolella öljyä. Täytyy huomenna saada pestyä tuolta imusarjan alta noi öljyt pois ja katottua tuleeko se öljy sieltä.

                Comment


                • #9
                  Oisko se huohotinputki sitte porsinu jos se öljyinen on...

                  Comment


                  • #10
                    Huohotinputki imusarjan alta halki n. 5cm matkalta, ja olihan tuota öljyä melkoisesti siellä imusarjan alla ja koneen kyljessä, no vika selvisi, nyt vain täytyy yrittää löytää hyvä aika ottaa auto päiväksi pois käytöstä..

                    Comment


                    • #11
                      On muuten todella perse homma vaihtaa. Kannattaa hakea tietoa mitä muuta on hyvä vaihtaa samalla. Just tein omaan ja vaihdoin parit venttiilit putkistoihin. Se turbon imuputken pinnassa oleva littana on luultavasti ainakin tukkeessa. Tästä mainitsinkin jo ylempänä.

                      Comment


                      • #12
                        Jatketaas tähän. Vaihtoehdot ko. Koneen öljyn kulutukseen? Turbo? Männärenkaat?
                        Nyt arviolta 3litraa / 15tkm kulutus ja aivan kuin 2,5desiä ois kadonnu viim. 600km aikana.
                        Pari tippaa on nähty putoavan jostain mutta yläpää näyttää kuivalta tehtyjen korjausten jälkeen. Entistä valumaa vai uutta... ei rajua.

                        Comment

                        Working...
                        X