auto A4 B8 avant multitronic vm 2011 ajettu 150tkm, kylmällä moottorilla ajettaessa kuuluu moottorista/ voimansiirrosta suht äänekästä räminää , moottorin kierrokset n 1000-1200 rpm, räminä kuuluu aluksi niin että resonoi myös taakse niinkuin joku pakoputken suojapelti osuisi johonkin, kun moottori saavuttaa normaali lämpötilan räminä tarkentuu moottorin suuntaan, tyhjäkäynnillä ei ylimääräisiä ääniä kuulu, ainostaan kun ajetaan D vaihteella taajamanopeuksia tuntuma/ääni/tärinä on sellainen kuin vaihteistossa olisi liian suuri vaihde/vedätys päällä kyseiseen nopeuteen. ääni/tärinä lakkaa kun vaidetaan sport moodi päälle ( kierrokset nousee pois tuolta alueelta). mitään irtonaisia suojapeltejä/muuta mistä tuo ääni tulisi ei ole löytynyt. vielä tuon kanssa pärjää, mutta erikoisen kuuloista ainakin kylmällä autolla ajettaessa, vastavaa toista autoa ajettu ja siinä ei mitään tämmöistä ole. Onko kenelläkään tullut tämmöistä vikaa vastaan/ ideoita korjaukseen ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B8 multitronic moottori tärinä 1000 rpm
Collapse
X
-
tutkin itsekin tuota vauhtipyörän kolinaa, toki ilman nosturia vaan, ei ainakaan vielä huomaa merkittävää ääntä siltä suunnalta, mutta ei tuo räminä nyt ainakaan vähentynyt ole. onko tietoa käykö vaihteiston päälle jos tuo vauhtipyörä on kulunut? ( kuuntelin tuossa muutaman pätkän tubesta missä tuo vika oli tosi paha , niin ei kyllä mitään semmoista vielä ole.) kunnossahan tuo auto ei ole kun ääni kuuluu, mutta hankala juttu kun ei ole ainakaan niin paha vielä että liikkeen takuu korjaisi, itsehän toki voi vauhtipyörän omaan piikkiin vaihdattaa , mutta pitää katsoa takuun loppupuolella sitten mitä tehdään,
Comment
-
-
Massapyöriähän multitronic:sta menee aivan yhtälailla kuin manuaalivaihteisestakin. Myös omasta multilla varustetusta ex-B8:sta vaihdettiin aikanaan vauhtipyörä ja oireina oli kaikenmaailman kolinan / kilinän kautta täristämiseen ja jyrinään. Vauhtipyörää veikkaisin näin virtuaalisesti vikaa tutkittaessa.
Comment
-
Kaksoismassavauhtipyörävika on siitä mukava, että sen vaurio etenee ja oireet pahenevat ajan saatossa siten, ettei diagnoosissa voi erehtyä. Omassa ex-multissa tärinä ja jurina alkoi pikkuhiljaa, siihen ei oikein kiinnittänyt huomiota ennen kuin se paheni vedossa ja lopulta paukutti siten, ettei juuri 80 km/h kovempaa voinut ajaa. Kun vauhtipyörä oli vaihdettu, niin se oli uskomatonta kuinka hiljainen autosta yhtäkkiä tuli : )
Comment
-
B8 -09 mallin 2.0 TDI 103kW multitronic nytkäyttää vaihdetta vapaalta pakille tai toisinpäin siirrettäessä. Auto heilahtaa hieman. Itse en ollut kiinnittänyt asiaan juuri huomiota, mutta vaihtoon tarjotessa myyjä väitti heillä olevan vastaavan "multi-potilaan", jossa vaihteisto nytkäyttää rajusti. Tutkittaessa kuulemma selvinnyt, että jäähdytysneste sekoittunut vaihteistoöljyyn ja tuhonnut vaihteiston.
Onko moisessa tarinassa totuuspohjaa, osaako joku kommentoida? Tarviiko nytkäyttelystä huolestua, vai oliko vaan myyjän tapa yrittää tinkiä vaihdokin arvoa alas? En kyllä ajatellut siinä liikkeessä vaihtoa yrittää.
Comment
-
Vaihteistoöljynjäähdytin on yhtä pakettia syylärin kanssa ja ei ole tavatonta että jäähdytin alkaa vuotamaan sisäisesti siten, että jäähdytinneste pääsee vaihteistoöljyn sekaan. Tämä on helppo huollossa poissulkea tekemällä glykolitesti vaihteistoöljylle. Jos jäädytinnestettä on vaihteistoon päässyt, se on silloin täysremontin paikka vaihteistolle.
Kyllä minun ex-multi nytkähti aina hieman kun kytki D:n tai R:n päälle, laatikolla on ryömintätaipumus joten pieni nytkäys kuuluu asiaan.
Comment
Comment