Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 multitronic moottori tärinä 1000 rpm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 multitronic moottori tärinä 1000 rpm

    auto A4 B8 avant multitronic vm 2011 ajettu 150tkm, kylmällä moottorilla ajettaessa kuuluu moottorista/ voimansiirrosta suht äänekästä räminää , moottorin kierrokset n 1000-1200 rpm, räminä kuuluu aluksi niin että resonoi myös taakse niinkuin joku pakoputken suojapelti osuisi johonkin, kun moottori saavuttaa normaali lämpötilan räminä tarkentuu moottorin suuntaan, tyhjäkäynnillä ei ylimääräisiä ääniä kuulu, ainostaan kun ajetaan D vaihteella taajamanopeuksia tuntuma/ääni/tärinä on sellainen kuin vaihteistossa olisi liian suuri vaihde/vedätys päällä kyseiseen nopeuteen. ääni/tärinä lakkaa kun vaidetaan sport moodi päälle ( kierrokset nousee pois tuolta alueelta). mitään irtonaisia suojapeltejä/muuta mistä tuo ääni tulisi ei ole löytynyt. vielä tuon kanssa pärjää, mutta erikoisen kuuloista ainakin kylmällä autolla ajettaessa, vastavaa toista autoa ajettu ja siinä ei mitään tämmöistä ole. Onko kenelläkään tullut tämmöistä vikaa vastaan/ ideoita korjaukseen ?

  • #2
    Vauhtipyöräkö ei varmasti kolise tyhjäkäynnillä? Kuunneltu auton alta?

    Comment


    • #3
      Huollossa tutkittu eikä ainakaan vauhtipyörästä mainittu,mutta pitää itse tarkistaa tuo, Autossa on vielä onneksi voimassa liikkeen myöntämä 1v/20000 km takuu.

      Comment


      • #4
        tutkin itsekin tuota vauhtipyörän kolinaa, toki ilman nosturia vaan, ei ainakaan vielä huomaa merkittävää ääntä siltä suunnalta, mutta ei tuo räminä nyt ainakaan vähentynyt ole. onko tietoa käykö vaihteiston päälle jos tuo vauhtipyörä on kulunut? ( kuuntelin tuossa muutaman pätkän tubesta missä tuo vika oli tosi paha , niin ei kyllä mitään semmoista vielä ole.) kunnossahan tuo auto ei ole kun ääni kuuluu, mutta hankala juttu kun ei ole ainakaan niin paha vielä että liikkeen takuu korjaisi, itsehän toki voi vauhtipyörän omaan piikkiin vaihdattaa , mutta pitää katsoa takuun loppupuolella sitten mitä tehdään,

        Comment


        • #5
          Katin sisukset irti?

          Comment


            #6
            Ota hieman vaihteistoöljyä tarkastus/täyttöpropusta läpinäkyvään astiaan ja katso lampulla onko metallihilettä tai kimalteleeko öljy.

            Comment


            • #7
              Itsellä olisi tuota aivan samaa tärinä ongelmaa ja se pitäisi saada selvitettyä. Löytyikö syy miksi auto tärisee matalilla kierroksilla ajettaessa?

              Comment


              • #8
                Täälä olisi saman ongelman kanssa taisteleva.. Onko kukaan mitään syytä löytänyt?

                Comment


                • #9
                  Massapyöriähän multitronic:sta menee aivan yhtälailla kuin manuaalivaihteisestakin. Myös omasta multilla varustetusta ex-B8:sta vaihdettiin aikanaan vauhtipyörä ja oireina oli kaikenmaailman kolinan / kilinän kautta täristämiseen ja jyrinään. Vauhtipyörää veikkaisin näin virtuaalisesti vikaa tutkittaessa.

                  Comment


                  • #10
                    Onko kolinat ja tärinät pahentuneet pikkuhiljaa? Täristääkö tyhjäkäynnillä myös Dllä, mutta esim. N asennolla lakkaa?

                    Comment


                    • #11
                      Tuntuu nimenomaan siltä että olisi liian iso vaihde päällä. Ja sportin laittaa päälle nii ei ongelmaa ole. Juuri samanlaiset oireet kuin viestiketjun aloittaneella. Mutta pitää tarkastella tuo tyhjäkäynnillä vielä tarkemmin että täristääkö.

                      Comment


                      • #12
                        Moi,

                        löytyikö tähän ongelmaan ratkaisua? Mulla 2012 A4 avant multitronicissa
                        samaa oiretta. Liikkeen myöntämä 15tkm takuu juuri menossa umpeen ja
                        mietin onko kyseessä vika vai ominaisuus.

                        Comment


                        • #13
                          Onko ainut korjausvaihtoehto uusi kaksoismassa vai missä on vika ?

                          Comment


                          • #14
                            Kaksoismassavauhtipyörästä johtui minun auton kolinat ja räminät, yleisesti tietysti kannattaa tarkistaa koria aika tarkasti ettei heti vauhtipyöräremonttiin ala

                            Comment


                            • #15
                              Mulla taas vika löytyi pakoputken takimmaisen pöntön kannatinkumeista. Ensikorjauksena työnsin pahvinpalan kannakkeiden väliin, niin resonointi pieneni jo siedettävälle tasolle.

                              Comment


                                #16
                                Kaksoismassavauhtipyörävika on siitä mukava, että sen vaurio etenee ja oireet pahenevat ajan saatossa siten, ettei diagnoosissa voi erehtyä. Omassa ex-multissa tärinä ja jurina alkoi pikkuhiljaa, siihen ei oikein kiinnittänyt huomiota ennen kuin se paheni vedossa ja lopulta paukutti siten, ettei juuri 80 km/h kovempaa voinut ajaa. Kun vauhtipyörä oli vaihdettu, niin se oli uskomatonta kuinka hiljainen autosta yhtäkkiä tuli : )

                                Comment


                                • #17
                                  B8 -09 mallin 2.0 TDI 103kW multitronic nytkäyttää vaihdetta vapaalta pakille tai toisinpäin siirrettäessä. Auto heilahtaa hieman. Itse en ollut kiinnittänyt asiaan juuri huomiota, mutta vaihtoon tarjotessa myyjä väitti heillä olevan vastaavan "multi-potilaan", jossa vaihteisto nytkäyttää rajusti. Tutkittaessa kuulemma selvinnyt, että jäähdytysneste sekoittunut vaihteistoöljyyn ja tuhonnut vaihteiston.

                                  Onko moisessa tarinassa totuuspohjaa, osaako joku kommentoida? Tarviiko nytkäyttelystä huolestua, vai oliko vaan myyjän tapa yrittää tinkiä vaihdokin arvoa alas? En kyllä ajatellut siinä liikkeessä vaihtoa yrittää.

                                  Comment


                                    #18
                                    Vaihteistoöljynjäähdytin on yhtä pakettia syylärin kanssa ja ei ole tavatonta että jäähdytin alkaa vuotamaan sisäisesti siten, että jäähdytinneste pääsee vaihteistoöljyn sekaan. Tämä on helppo huollossa poissulkea tekemällä glykolitesti vaihteistoöljylle. Jos jäädytinnestettä on vaihteistoon päässyt, se on silloin täysremontin paikka vaihteistolle.

                                    Kyllä minun ex-multi nytkähti aina hieman kun kytki D:n tai R:n päälle, laatikolla on ryömintätaipumus joten pieni nytkäys kuuluu asiaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jep, nytkäys ei ole niin suuri että olisi alkanut itseäni huolestuttaa.

                                      Kiitos jäähdytinjärjestelmää koskevan tiedon vahvistuksesta. Täytyy harkita tuota öljyn testauttamista.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X