Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6/4F (3.0 TDI) ilmanputsarin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C6/4F (3.0 TDI) ilmanputsarin vaihto?

    Miten voikin yksinkertaiselta tuntuva asia epäonnistua..

    Kertokaan nyt mikä on oikea tapa saada kotelo auki?

    Uloin suulake ja kumi jatke irtoaa kahden ristipääruuvin irroituksella.
    Mafin jälkeinen klemmari auki -> tötsä irti.
    Kaksi klipsiä putsarikotelosta auki.

    Tähän se jääkin kun punnertamallakaan ei kansi hievahda, alla olevat hammas/hahlo kiinikkeet liikkuvat hieman mutta kun yläosa ei tunnu aukeavan niin eipä se kotelo aukea.

    Maffi pötköstäkin otin klipsit auki mutta ei tunnu liikahtavan mihinkään? Miksi? Kaksi ruuvia tuossa mafin lähellä on mutta en tiedä niiden virkaa...
    Viimeksi muokannut Killeri; 25.6.2024, 18:25. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

    #2
    Sekä MAFin ja kotelon toisessa päässä on kumitiivisteet jotka kuuluisi rasvata vaihdon yhteydessä helpottamaan seuraavaa avausta. Sieltä päästä se irtoo jossa on ne metali klipsit. Rohkeutta vaan niin aukee (tai sitten hajoo). Ne ruuvit siellä toisessa päässä pitelee suodatin patruunaa kiinni.

    Comment


      #3
      Taas kerran tuli vastaan sama asia. Korjaamoilla ilmeisen vaikeaa näiden audien ilmansuodattimen vaihto. Tälläkin suodattimella ehditty ajaa 4 vuotta ja 30tkm..... jotain taas asentajalta unohtunut.

      Attached Files

      Comment


        #4
        Vaikka sanotaan että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, ei auennut mitä tarkoitit. Kerro ihmeessä mistä autosta kyse, kiitos!

        Comment


          #5
          Kotelon sisäseinällä oleva röhnä taitaa onneksi olla suodattimen ulkopuolella?

          Comment


            #6
            Kun kerran marre vastasi auto on sitten 4F 3.0TFSI ja pointti oli se ettei ole vaihdettu, vai onko vaihdettu ja unohtui O-renkaat?

            Comment


              #7
              Kuvassa vanha putsari, oli tosi likainen. Valitettavasti ehdin tuon maffin putsata ennen kuvan ottoa, sekin oli yltä ja päältä hiekassa. Tiivistehän sieltä puuttui, se o-rengas. Näitä tulee vastaan säännöllisesti. Samanlainen 3.0t ja 3.0tdi.

              On oikeasti todella tarpeellinen se tiiviste. Ilman sitä menee pöly ja hiekka koneeseen, vaikkei isoa rakoa jää maffin ja suodattimen väliin. Tämä oli 3.0btdi.
              Viimeksi muokannut Killeri; 25.6.2024, 19:33. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


                #8
                Minun autossa (3.0TDI CDYA) oli sama käynyt kun hiljattain vaihdoin. Oli neliskanttisella profiililla laitettu tiiviste ja pitää olla pyöreä, oli jo imenyt hienoa pölyä koneeseen. Eli kannattaa myös tarkastaa tuo tiivisteen muoto.

                Comment

                Working...
                X