Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varoitus, A5/A4 1.8/2.0TFSI jakoketjun kiristin pettää ennenaikaisesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Sen verran tuosta kaverin Octaviasta lisätietoa, että nokka-akselinasentotunnistin oli ilmeisesti antanut vikakoodia ja tuomiona venynyt kejtu. Autossa oli ollut käyntihäiriöitä, mutta ilmeisesti isompi tuho jäi tapahtumatta. Autolla on ajettu long life ohjelman mukaisesti, kun kyseessä on leasing auto.

    Comment


    • #62
      Olen ostamassa hyvällä huoltohistorialla A3 1.8 TFSI vm 2007, 156 000 km. Voidaanko ketjun/kiristimen löystyminen todeta ennakolta varmasti?

      Onko ensimmäinen temppu varmuuden vuoksi vaihtaa ketju?

      Comment


      • #63
        Kyl ton verran ajettuun ois hyvä tehdä jakopääremppa.

        Comment


        • #64
          Heips foorumin asiantuntijat. Omistan tuon surullisen kuuluisan öljysyöppökoneen, josta tosin on tuo ongelma korjattu jo 23tkm kohdalla eikä oman omistukseni aikana ole öljyä juurikaan syönyt. Pari kertaa oon joutunu lisäämään (70tkm - 230tkm).

          Nyt jakoketju ja kiristin antoi periksi ja korjauksesta olisi tulossa 6100€ homma. Kuitenkin - ketjun pitäisi kestää koko moottorin elinikä, ja kaikki googletut lähteet kertovat että "elinikä, mutta vähintään 250 000km".

          Kuinka moni on jo joutunut vastaavaan tilanteeseen tuolla moottorimallilla? Öljynsyöntiketjussa oli hieman asiaa sivuavia kommentteja. Ottaisin vastaan hyviä vinkkejä, miten tätä voisi lähteä purkamaan. Siis ei konetta, vaan millä tavalla tässä voisi mennä vastuu maahantuojan ja minun välillä. Suomi auto, täys Audihuoltohistoria ja huollettu paremmin kuin mitä huolto-ohjelma vaatii.

          Auto on A4 b8 2011 2.0TFSI.
          Viimeksi muokannut Killeri; 13.4.2021, 17:51. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

          Comment


            #65
            Eipä taida Audi enää ottaa kantaa/osaa, yli 10v ja yli 200tkm ajetun auton kohtaloon.

            Comment


              #66
              Jos sieltä mitään vastaantuloa on tiedossa, epäilen vahvasti, että 200 tkm ajettuja osia korvataan täysin. Maksettavaa jäisi artistille varmaan enemmän, kuin mitä käytetty vaihtopata maksaa.

              Parhaiten se selviää varmaankin kysymällä suoraan merkkihuollosta. Toivotaan, että tuohon löytyy joku kohtuullinen ratkaisu.

              Comment


              • #67
                Mitäköhän tollanen vaihtopannu maksaa? Riitääkö noissa 3 puuhapistettä/donaa? Onko mitään hajua onko esim. seuraava sukupolvi pultattavissa tuohon tilalle? Ettei menis vaan ojasta allikkoon.

                Edit: Sain vihdoin diagnoosinkin. Eli sylinterikansi uusiksi. Eiks tohon kanteen pääse käsiksi ilman koko keulan räjäyttämistä? Jotenkin toi marmorin 6100e hinta-arvio: Jakoketu+kiristin+releet ja sylinterikansi on aika posketon.
                Viimeksi muokannut fjonga; 14.4.2021, 13:18.

                Comment


                • #68
                  Jos mahdollista, niin tuolla hinta-arviolla kannattanee viedä auto jo jonnekin muualle työstettäväksi. Etenkin jos/kun autolla on ikää ja kilsoja jo jonkin verran. Terhon paja?

                  Comment

                  Working...
                  X