Vähän samanlainen vika ku ex-sierrassa oli ku kiihdytyspumppu sano sopimuksensa irti. Eli Kaasu kokonaan pois -> nykäsee, kaasu "nolla-asennosta" päälle-> nykäsee. Kyllä mä tolla pystyn ajamaan, mut vaimokkeen ajo on aika hirveetä ku nykii niin paljon :) Siellä konehuoneessa on yks liitin joka on aika pahasti hapettunut, vain muutamalla karvalla kiinni. Pitäisköhän sen uusimisesta lähtee ihan ensimmäiseks? Melkeen vuoden toi jo toimiki ilman minkään näköstä remppaa!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nykii.. missä vika?
Collapse
X
-
Missä se liitin on?
Lähteekö äkisemättä käyntiin?
Käykö tyhjäkäyntiä kunnolla?
Nykiikö tasakaasulla?
Melkein vuosi ilman konepellin aukaisua Audilla, on jo saavutus ;-)
Comment
-
Noniin.. Tulpat vaihdettu ja liitin korjattu, vaan vika ei ollut kummassakaan. Jotain hyvää kikkaa noiden alipaineletkujen tarkastmiseen? katoin vaan et kaikki näytti ehjiltä..
Tyhjäkäynti on ihan normaali ja tasakaasulla ei myöskään mitään vikoja. Käynnistäessä tarvitsee ihan vähän kaasua kovilla pakkasilla ja tarvitsee myös hetken (10sek) pitää kaasua ennenku tajuaa tyhjäkäynnin.. Tosin alle 10c pakkasilla ei tarvitse kuin avaimesta kääntää..
Noi alipaineletkutkin on tarkistettu kyllä viimeksi 1½v sitte boschin korjaamolla (samalla vaihdettu ainakin lambda)..
Ideoita?
Comment
-
Laitetaampa saman topicin alle myös oman autoni oirehdinnat.
Eli kylmäällä koneella ajettaessa nykäisee aina silloin tällöin. Ihan aluksi nyki vain kovilla pakkasilla (yli -20), mutta tällä hetkellä nykyy jo -10 asteen pakkasilla. Moottorin lämmetessä normaali lämpöihin on nykäisy harvinaista.
Löytyskö apuja ikävään ominaisuuteen?
Comment
-
Jawamies
Comment
-
Oiskohan ilmamäärämittarin läppä (ns. vessanpytynkansi) säädetty väärin tai hieman jumissa. Sen huollosta löytynee ohjeita searchilla.
Myös sytkäjohtimien parasta ennen päiväys saattaa olla jo historiaa. En kyllä niitä ensin epäilisi, jos ei nyi tasakaasulla. Jos johtimet uusit, niin ei sitten mitään Motonetin hot wireksiä, Audi tykkää kunnon kuparijohtimista.
Comment
-
Jos johtimet uusit, niin ei sitten mitään Motonetin hot wireksiä, Audi tykkää kunnon kuparijohtimista.
Itse ostin tarvikejohdot, enkä ole mitään poikkeavaa/ongelmia havainnut. Myöhemmin vasta luin, että pitäisi käyttää vain alkuperäistyyppisiä johtoja, mutta silloinkaan ei mainittu mitä ongelmia "vääristä" johdoista voi tulla.
Tämä oli sitten kysymys, eikä väite. :-)
Comment
-
No toi on sellainen perimätietoon perustuva "totuus". Itse olen kerran kokeillut hiilijohtimia (Bosch) Audissa ja sanomista siitä tuli. Auto alkoi nykimään n. puolen vuoden päästä piuhojen vaihdosta, syynä yhden johtimen hajoaminen.
Tosin OEM-Beru/Bremin hinnalla ostanee kolme laadukasta hiilijohdinsarjaa ja niillä ajanee pitkän matkan.
Comment
Comment