Uusi Audisti kaipaisi hieman apuja. Auto on A4 B6 (2002) 1,8T. Heti kohta oston jälkeen bongasin autosta huohottimen letkuissa reikiä. Tilasin Tepolta korjaussarjan (L-putken, T-kappaleen ja PCV-venttiilin) ja Pörhöltä vielä PCV-venttiililtä Suction jet pumpulle menevän letkun. Osat on vaihdettu, mutta ongelmana on edelleen selvä puutuminen/nyykähdys, kun kierrokset nousevat noin 3500 rpm tai yli. Sytytti myös moottorin vikavalon.
Vikakoodit luettu ja nollattu:
- 17698 Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83), Signal too Small, Not fault type identified
- 17535 Fuel Trim, Bank 1 (Mult), System too Lean, sporadic, Value of resistance too small
- 16825 EVAP Emission Control Sys, Incorrect Flow, No fault type identified
- 16727 Camshaft Position Sensor (G40), Signal too High, Value of resistance too small
Vikakoodien nollauksen jälkeen sama vaiva edelleen. Eli puutuu ja nyykähtää korkeilla kierroksilla. Kun kunnolla antoi kenkää, niin meni varmaankin vikatilaan (limb mode). Tuntui, että lopetti ahtamasta pienilläkin kierroksilla. Vikavalo ei syttynyt. Akun miinusnavan irrotus pariksi tunniksi auttoi ja vikatila poistui. Mutta käynnistymisen jälkeen ESP-valo paloi jonkun minuutin kunnes sammui (viittaako MAF-vikaan?). Ei sytyttänyt moottorinvikavaloa.
Ja sitten kysymys! Koska itsellä ei ole aikaa rempata autoa, niin tarkoituksena on viedä se korjaamolle (JSL Tornio). Ajattelin, että tilaan Tepolta valmiiksi seuraavat osat ja vien ne auton mukana korjaamolle:
- Ahtopainesolenoidi N75F, 06A906283E, 61 eur
- Suction jet pump, 058133753D, 35,18 eur
- Pancake venttiili, 06A129101D, 38,95 eur
- By-Pass venttiili 710N (TT audin vahvempi versio), 06A145710P, 46 eur
- Ilmamassamittari Bosch, 06A906461L, 139 eur
Foorumia on luettu ahkerasti ja noissa osissa tuntuu olevan eniten vikaa. Mutta puutuuko tuosta listasta jotain oleellista? Tai onko siinä jotain turhaa? Voiko esimerkiksi tuon ilmamassamittarin (kallein osa) toiminnan testata korjaamolla? Kannattaakohan noita vikakoodilistan antureita G83 ja G40 vaihdattaa? Painetestiä en ole tehnyt ja en tähän hätään ehdi tekemäänkään. Täytyy kysäistä on korjaamolla (JSL) siihen välineitä.
Pitkä viesti ja monta kysymystä, mutta kiitollisena otetaan kaikki kommentit ja apu vastaa!
Vikakoodit luettu ja nollattu:
- 17698 Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83), Signal too Small, Not fault type identified
- 17535 Fuel Trim, Bank 1 (Mult), System too Lean, sporadic, Value of resistance too small
- 16825 EVAP Emission Control Sys, Incorrect Flow, No fault type identified
- 16727 Camshaft Position Sensor (G40), Signal too High, Value of resistance too small
Vikakoodien nollauksen jälkeen sama vaiva edelleen. Eli puutuu ja nyykähtää korkeilla kierroksilla. Kun kunnolla antoi kenkää, niin meni varmaankin vikatilaan (limb mode). Tuntui, että lopetti ahtamasta pienilläkin kierroksilla. Vikavalo ei syttynyt. Akun miinusnavan irrotus pariksi tunniksi auttoi ja vikatila poistui. Mutta käynnistymisen jälkeen ESP-valo paloi jonkun minuutin kunnes sammui (viittaako MAF-vikaan?). Ei sytyttänyt moottorinvikavaloa.
Ja sitten kysymys! Koska itsellä ei ole aikaa rempata autoa, niin tarkoituksena on viedä se korjaamolle (JSL Tornio). Ajattelin, että tilaan Tepolta valmiiksi seuraavat osat ja vien ne auton mukana korjaamolle:
- Ahtopainesolenoidi N75F, 06A906283E, 61 eur
- Suction jet pump, 058133753D, 35,18 eur
- Pancake venttiili, 06A129101D, 38,95 eur
- By-Pass venttiili 710N (TT audin vahvempi versio), 06A145710P, 46 eur
- Ilmamassamittari Bosch, 06A906461L, 139 eur
Foorumia on luettu ahkerasti ja noissa osissa tuntuu olevan eniten vikaa. Mutta puutuuko tuosta listasta jotain oleellista? Tai onko siinä jotain turhaa? Voiko esimerkiksi tuon ilmamassamittarin (kallein osa) toiminnan testata korjaamolla? Kannattaakohan noita vikakoodilistan antureita G83 ja G40 vaihdattaa? Painetestiä en ole tehnyt ja en tähän hätään ehdi tekemäänkään. Täytyy kysäistä on korjaamolla (JSL) siihen välineitä.
Pitkä viesti ja monta kysymystä, mutta kiitollisena otetaan kaikki kommentit ja apu vastaa!
Comment