Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 lämmöt motarilla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 lämmöt motarilla?

    Eli mitenkä muilla näin talvikelillä pysyy lämmöt moottoritiellä? Mulla tuppaa tipahtaan mittarin mukaan tonne 70-80 asteeseen, kun vauhtia 100 ja yli. Normaalia?

  • #2
    Tuleeko autoon kuitenkin kunnolla lämmintä sisään?

    Multisensori tuntuu välillä jäähtyvän ajoviimasta, jolloin lämpömittarikin laskee.

    Comment


    • #3
      Mulla näyttää mittariston viisari tasan 90 astetta kelistä riippumatta. Kliman mittari tököttää aina lukemassa 86.

      Comment


      • #4
        Mulla näyttää mittariston viisari tasan 90 astetta kelistä riippumatta. Kliman mittari tököttää aina lukemassa 86
        Samalla tavalla täälläkin. Kannattaa katsoa tuolta ilmastoinnin lämpönäytöstä mitä se sanoo.

        Comment


        • #5
          Lämpöongelmia on myös, tyhjäkäynnillä vähemmän lämpöä sisälle kuin kierroksilla. Muista topiceista päätellen ilmeisesti suht yleinen vaiva näissä... Miten tuon lämmön saa klimasta näytille? :)

          Comment


          • #6
            http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
            Tuollapa ohjeet siihen.

            Comment


            • #7
              Ja lämpömittarin asteikko ei ole lineaarinen. Siellä on asteikon alla semmoisia pikku pisteitä, niissä vaihtuu aina asteikon skaala.

              Comment


              • #8
                6 vaihde, mittarin mukaan 110km/h, kierroksia 2550, lämpömittari näyttää jotakuinkin 50 ja 90 väliin eli 70?, klima näyttää 77-79. Kovempaa ajaessa kliman lukema nousee johonkin ~82-84, mittari pysyy samassa. Kaupungilla mittari ~90, klima 82-88 väliltä. Mutta 86 ei millään nouse motarilla. Hmm?

                Comment


                • #9
                  Termari vaihtoon.

                  Comment


                  • #10
                    Juuri vaihdettu :/

                    Comment


                    • #11
                      Mistä ihmeestä se voi johtua että minulla klimassa lämpö ei 90 saavutettuaan koskaan vaihtele mihinkään

                      Comment


                      • #12
                        Kliman lämpö on softan antama arvo, jota ei näytä muuttuvan 90 jälkeen. Tai koska se mitataan eri anturilla, niin vesi siinä kohtaa on aina 90. Lämpö nousee kyllä ihan vedenlämpöä seuraten. Ainakin mulla (AAH) veden lämpötilalle on oma perusanturi ja klima lukee monitoimianturia.

                        Comment


                        • #13
                          Kliman anturi näyttää mulla n. 10 astetta vähemmän kuin motronicin anturi kannen takapäässä (VAG-COM:illa näkee arvon). Kliman anturi näyttää talvella useimmiten n. 83-85 astetta.

                          Comment


                          • #14
                            Tässä on climan näytössä ajon aikana suunilleen 86 astetta ja ruuhka-ajossa/paikan päällä nousee 92 asteeseen, jossa flekti menee käyntiin...

                            Anturien lukemien ero johtuu varmaan juuri siitä, että ne sijaitsee eri paikoissa (kannessa varmasti lämpimämpää kun esim. jäähdyttimen alaletkussa)

                            Comment


                            • #15
                              Voinko tästä päätellä että tuo uusi termarikin on p*skana? :/

                              Comment


                              • #16
                                Orggistermari kuulemma on varmempi toiminen. Mahtaako uusi olla jokin tarvike?

                                Uusikin voi hajota yhtäkkiä valmistusvirheiden tms takia.
                                Tai sit flekti pyörii turhaan?

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäisosa on. Flekti pyörii kyllä "turhaan", kun sisäpuhallin päällä. Kokeilin myös ajaa ilman puhallinta, jolloin flekti ei päällä, eikä vaikuttanut olennaisesti koneen lämpöihin missään vaiheessa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu, elikäs uutta termaria kokeilemaan siis. :/

                                    Comment


                                    • #19
                                      Uusi termostaatti paikoillaan. Ei vaikutusta. Mistä mahtaisi vielä johtua tuo alilämpöisyys?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jospa se on ihan kunnossa ja mittareissa/anureissa on pieniä heittoja. Ei varmaan ole muita oireita korkeaa polttoaineen kulutusta tai jotain muuta?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eipä ole juu, ainetta menee tommonen 12l sadalla...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei siis voi olla, että jäähdytin olisi liian tehokas, koska muilla ei samaa ongelmaa. Kun nopeammasta ajosta pysähtyy, niin syylärin yläosa erittäin hot, alaletku taas aivan kylmä. Mistä kohtaa nuo (perusmittari ja klima) mittaavat lämpötilan?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Multisensorista eli ylävesiletkun lähdöstä eli koneesta poistuvasta vedestä.

                                              Vanhassa ilmastoinnissa ainakin on oma anturinsa kabiiniin menevässä letkussa. Eli koneesta poistuvaa vettä tässäkin tapauksessa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Olisikohan missään saatavilla jonkinlaista mek. kaaviota tuosta jäähdytysjärjestelmästä? :/

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vilkaiseppas, olisiko tuolla apuja:
                                                  http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/cooling.html

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuo on sitten vähän sinne päin noiden suuntien kanssa. Oikeasti ahtimen kierto on toisin päin ja sähkövesipumpullakaan ei taida ihan noin kiertää moottorin ollessa käynnissä...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kiitoksia, eiköhän tuostakin apua ole. :) Kokeiltua: Lisäjäähdyttimen kierto estetty -> kliman lukema pysyy ~86 asteessa kaikessa ajossa, perusmittari laskee silti yhtälailla kuin ennenkin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Laita siihen multisensorin ympärille vähän putkieristettä. Sitä sellasta harmaata. Onkohan ööö polyeteeniä?

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X