Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44:n lämpöaikakytkin onkelma...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Typ 44:n lämpöaikakytkin onkelma...

    Elikkäs ilmauksessa kaksi johtoa hiertyi irti lämpöaikakytkimen liittimestä,eikä niistä pysty sanoon mikä menee mihinkin...Kyseessä on 2.3 NF -87
    Irti lähteneiden johtojen värit ovat musta/sininen ja keltanen/sininen ja liittimeen jäi värit ruskea/musta ja sininen/vihreä. Ihme juttu sinänsä sillä lämpöaikakytkimessä on yksi paikka vapaana?!?
    Kumpi irronneista piuhoista tulee kiinni kytkimeen???Ja voiko yksi johto olla tyhjän panttina??Mitään eroa en ole huomannut vaikka piuhat ovat irti.

    Käynnistymiseen tämä ei ole vaikuttanut koska rakensin viime talvena "manuaaliryypyn" eli vedin piuhat suoraan kylmäkäynnistys-venttiiliin.

    Ja vielä yksi kysymys ; Ohjaako lämpöaikakytkin ainoastaan kk-venttiiliä??

    Kiitos etukäteen vastauksista!

    #2
    Eihän noilla piuhoilla ole sitten mitään virkaa, jos olet rakentanut manuaali ryypyn. Onko varmasti lämpöaikakytkin kyseessä, kun siinä ei pitäis olla kuin kaksi napaa. Volkswagenin K-jetissä sillä ei ainakaan ohjata mitään muuta kuin kylmäkäynnistys suutinta.

    Comment


      #3
      Niin vai onko kyseessä toi monitoimilämpöanturi.
      Tää hässäkkä mistä ne kaksi piuhaa irtos sijaitsee koneessa vasemmalla puolella ylävesiletkun alapuolella...

      Comment


      • #4
        Se on se monitoimianturi, karvat:
        Nasta 1 RU/KE Lämpömittari
        Nasta 2 SI/VI Ilmastoinnille (ei ole jos ei ilmastointia)
        Nasta 3 MU/SI +12V
        Nasta 4 SI/KE Autocheck eli merkkivalo ylikuumasta

        Hyödyllistä infoa:

        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ing.html#gauge

        Comment


          #5
          Eli ei vaikuta mitenkään moottoriin vaan ainoastaan informoi kuljettajaa (poislukien ilmastointi), kö?

          Comment


            #6
            No niin nyt tuli selvyys asiaan ja irronneet piuhat on laitettu oikeille paikoilleen.
            Kiitti neuvoista!!!

            Comment

            Working...
            X