Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 8L ja glykolin häviäminen&käry...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S3 8L ja glykolin häviäminen&käry...

    en tiedä, että tuliko oikeaan osioon, mutta kysytään kuitenkin...
    eli otsikon "vessa" ns. kuluttaa noin 5000km matkalla jäähdytinnestettä paisarin ylärajasta, ajotietokoneen ilmoitukseen nestepinnan alhaisuudesta sekä aina moottorin ollessa lämmin, konepellin aukaistaessa tulee glykolin käry...
    olen "haistellut" konehuonetta ja paisarin korkki ei vuoda/haise, eikä mitkään letkuista tai laipoista ja moottori on muutenkin kuiva, ainostaan ylävesiletkun, jäähdyttimen puoleinen muovinen liitin/kulmapala haisee hieman...
    vesipumppu on myöskin eliminoitu vuotavien osien listasta...
    voiko viimeisiään vetelevä ahdin "syödä" jäähdytinnestettä, koska öljyä siitä tulee ainakin läpi imupuolelle...?

  • #2
    järjestelmä paineistukseen ja nosturille tutkimaan mistä vuotaa.

    Comment


    • #3
      syylari vuotaa.Yleensäkin paha paikallistaa kun ajoviima roiskii nesteet ympäri konehuonetta.
      Viimeksi muokannut Pietu71; 14.5.2015, 15:55.

      Comment


        #4
        kuten jo edellä kirjoitin, niin moottori, syyläri, letkut ja liittimet/laipat ovat TÄYSIN kuivia, eivätkä glykolin kyllästämiä, eli ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä, että nestettä häviää ns. sisäisesti...
        siis, joko tuo loppusuoralla oleva ahdin tekee sen tai sitten viallinen kannentiiviste...

        Comment


        • #5
          Kyllä ne vuodot löytää alakautta jos tarkalla silmällä katsoo.. Jos ei savuta tms niin kyllä se jostain laipan välistä tms syylarin reunasta vuotaa..

          Comment


          • #6
            joo ja ei se glykoli konehuoneessa haise jos härveli polttaa sen pakoputken kautta luontooon.Vuoto jossain :) Lämppärin kenno ?

            Comment


              #7
              Tekeekö kovasti painetta vesitilaan? Tutulta kuullostaa, mulla apx motin vanha kansi pakovenojen välistä halki, tiiviste ehjä..

              Comment


                #8
                moottoria suurennuslasilla tutkien joka ilmasuunnasta, ties kuinka monetta kertaa paljastui mahdollinen vuoto...
                eli 99% varmuudella syyllinen asiaan on ahtimen vuotavat vesiliitannät/imupuolen&keskiosan välinen liitos, koska juurikin tuossa keskiosan ja imupuolen laipan liitoksessa on paksulti valkoista, kuivunutta "moskaa" sekä myöskin kun moottorin käynnistää kylmänä ja sen alkaessa lämmetä, niin koneen takaa nousee savua/utua, mikä ei haise todellakaan pakokaasulle...

                Comment

                Working...
                X