Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4/B5 termostaatti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4/B5 termostaatti

    Kertoisiko joku joka tietää että missä sijaitsee A4/B5:ssa on termostaatti. Koneena on 1.8 ADR kone on vapaasti hengittävä ja auto vuosimallia -96. Termostaatti on jo tilauksessa mut ei ole vielä saapunut. ei kuulemma ollut ihan helpoimmin saatava malli.

    Eräs tuttuni sanoi että voi jopa olla alavesi letkussakin, ite en oo vielä ehtiny asiaan sen paremmin tutustua. ajattelin että sitten kun saan sen termarin ja auton lämpöseen sisälle niin alan tutkimaan...
    Ei pitäisi olla mikään ylitse pääsemätön homma vaihtaa itse, tilaa ainakin näytti olevan konehuoneessa kohtalaisesti...

    #2
    Vesipumpun yhteydessä koneen kuskinpuoleisessa etukyljessä. Alakautta alkaisin ongelmaa lähestymään. Muista uusia myös tiivisterengas!

    Comment


    • #3
      Vaihtelin itselle just viikonloppuna AEB koneeseen. Ei pitäs paljo poiketa. Itse käytin seuraavia työkaluja touhuun:
      -Pikkuinen räikkä
      -10mm hylsy
      -5cm jatkovarsi
      -6mm? kuusiokolokärki tukiraudan irroittamiseksi pois haittaamasta
      Edit: Tais tuohon tukirautaan tarvita myös 13 mm hylsyä kun mulla oli letkulämppärin maadoitusjohto vedetty siihen kiinni.
      -7mm hylsy letkulämmittimen klemmareita varten

      Ei pitäisi olla paha vaihdettava. Varsinkaan jos ei ole pohjapanssaria ja letkulämmitintä

      Kannattaa sitten varoa ettei saa kuumia nesteitä naamalle tuossa hommassa. En suosittele vaihtoa heti kuumaan koneeseen varsinkaan ilman paisuntasäiliön korkin irroittamista...Voin sanoa että sanomista tulee ;)

      Comment


      • #4
        Olisko tuosta apua.

        http://etka.auto2.ru/au/A4/1996/156/49/1742423/

        Comment


        • #5
          Kumpi noista kuvista nyt sitten oli AEB:n kuva? Mulla Passatissa AHU ja toteutus näyttäisi olevan kuin noista etkan kuvista ylempi. Termarin ja jäähdytynesteen vaihtoon ei tarvinnut muuta kuin:
          - Pohjapanssari pois
          - Ylävesiletku irti ja sieltä nesteet astiaan
          - Termarikotelo alakautta kuusiokololla (2 kpl) auki, ruuvari termariin ja termaria raottamalla ensin suurimmat nesteet astiaan
          - Termari pois, loput nesteet pihalle ja huuhtelua
          - Uusi termari + tiiviste, kasaus ja nesteet sisään

          Helppoa, en edes nostanut autoa pukeille vaan onnistuin ryömimään sen verran alle.

          Comment


          • #6
            Ylempi muistuttas enemmän AEB:tä

            Comment

            Working...
            X