Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8 TFSI bensanpaine- ja ahtopaineongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8 TFSI bensanpaine- ja ahtopaineongelmat

    Kulkine on Seat Exeo -11 1.8tsi (moottorikoodi CDHB), eli ei siis ihan Audi mutta melkein.

    Ongelmana on tällä hetkellä vikakoodin mukaan korkeapainepuolen bensanpaineen alhaisuus (P0087) ja siitä aiheutuva limp mode. VCDS:ssä ei ole sopivaa label fileä, joten oikeiden arvojen metsästäminen on hieman haastavaa. Moottorin softanumero on 3R0 907 115 D jos jostain löytyisi sopiva label file tai muuta tietoa.

    Yhdestä kohdasta löysimme n. 50 barista yli sataan bariin muuttuvia arvoja, mutta olisiko tuo sitten pyydetty arvo eikä toteutunut. Matalapainepuolella paine on heti vikakoodien nollaamisen jälkeen n. 4 barin paikkeilla, mutta nousee pikkuhiljaa (tai heti jos painaa kaasua) 7 bariin ja jää sinne. Moottorinohjaus yrittänee siis kompensoida tuolla korkeapainepuolen ongelmia.

    Korkeapainepumpun cam follower on tässä mallissa kai rullalla varustettu, joten siinä tuskin on vikaa näillä kilometreillä (50tkm). Mitä muita vikapaikkoja voisi olla? Bensanpaineanturi, relief valve, itse pumppu? Miten tätä kannattaisi lähteä selvittämään?

    Autossa on jonkin valmistajan viritys. Jotain mätää virityksessä on, koska heti vikakoodien nollaamisen jälkeen tyhjäkäynnillä ilmestyy koodi:

    000564 - Ladedruckregelung
    P0234 - 000 - Regelgrenze überschritten
    Freeze Frame:
    Fehlerstatus: 01100000
    Fehlerpriorität: 0
    Fehlerhäufigkeit: 1
    Verlernzähler: 255
    Kilometerstand: 49462 km
    Zeitangabe: 0
    Datum: 2000.00.00
    Zeit: 00:03:63

    Freeze Frame:
    Drehzahl: 833 /min
    Last: 43.1 %
    Geschwindigkeit: 0.0 km/h
    Temperatur: 94.0°C
    Temperatur: 35.0°C
    Druck: 1010.0 mbar
    Spannung: 13.843 V

    Eli näyttäisi siltä, että normaali ilmanpainekin on softan mielestä liikaa ahtoja. Onko ajatuksia mistä tuo voisi johtua? Onko tuo esim. väärän auton lastu, jossa paineanturi on eri puolella kaasuläppää? Voisiko virityksessä olla muutakin vikaa (bensanpaineensäätö), joka olisi sitten rikkonut jotain?

    Tässä vielä vikakoodi bensanpaineesta:

    000135 - Kraftstoffsystem (Bank 1) Rail-/Systemdruck zu niedrig
    P0087 - 000 - - Warnleuchte EIN
    Freeze Frame:
    Fehlerstatus: 11100000
    Fehlerpriorität: 0
    Fehlerhäufigkeit: 1
    Verlernzähler: 255
    Kilometerstand: 49462 km
    Zeitangabe: 0
    Datum: 2000.00.00
    Zeit: 00:03:63

    Freeze Frame:
    Drehzahl: 1392 /min
    Last: 45.1 %
    Geschwindigkeit: 0.0 km/h
    Temperatur: 94.0°C
    Temperatur: 33.0°C
    Druck: 1010.0 mbar
    Spannung: 13.843 V

  • #2
    Mitään ajatuksia? Vika alkoi yhtäkkiä. Voiko siis esim. pumppu hajota kerrasta vai oireileeko yleensä ensiksi jotenkin? Häviääkö "relief valven" kautta kaikki paineet jos se jumittuu auki?

    Comment

    Working...
    X