Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikossa sorsia 1->2, uudet vaihteistoöljyt?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihdelaatikossa sorsia 1->2, uudet vaihteistoöljyt?

    Auto on A4/02 1.8T sedan (ajettu 138tkm). Ikävästi aina kylmällä lähdettäessä (autolla itse ajettu vasta tammikuusta asti) rusahtaa ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Toivottavasti demoefektin saa vaihtamalla vaihteistoöljyt, nyt kysynkin suosituksia? Kuinkas paljon tuota litkua tuohon laatikkoon menee?

    Mitäs veikkaatte mahdollisuutta, onko vika synkronointilevyissä asti?

    Saisi tämän hoidettua samalla, kun naksuttavat vetonivelet kuitenkin menee ennen kesää vaihtoon.

    Itseähän tuon asian kanssa pärjäisi, kun hieman käyttää hieman vapaalla ykkösen ja kakkosen välillä, niin rusahdusta ei juuri tule. Niin ja lopuksi pahoittelen, jos tästä löytyy miljoona aikaisempaa ketjua.

  • #2
    Turha pahoitella - käytä hakutoimintoa: esim hakusana vaihteet ( mt- voimansiirto osio) antaa paljon tietoa.
    Jos ei sieltä apua, pyydä apua:)

    Comment


    • #3
      Saisi tämän hoidettua samalla, kun naksuttavat vetonivelet kuitenkin menee ennen kesää vaihtoon.
      Kuuluko ääni varmasti vetonivelistä? Vähän epäilyttää, että ois noin pienillä kilometreillä menneet jo vaihtokuntoon.
      Laatikkoon Castrolin TAF-X tai Mobilin VS 200. Tilavuus 2,3 litraa.

      Comment


        #4
        Eikun RedLinen MT-90 peliin vaan. :)

        Comment


        • #5
          Kuuluko ääni varmasti vetonivelistä? Vähän epäilyttää, että ois noin pienillä kilometreillä menneet jo vaihtokuntoon.
          Parkkipaikalla sitä on tullut alkamaan välttelemään kovempaa käännöstä. Ja vedossahan se kuuluu ja kyse on napsutuksesta, joka tulee käännettäessä vedosta ja nopeentuu luonnollisesti vedettäessä. Ei kuitenkaan rahinoita, eikä mitään säröääniä. Ei taida riittää tietämys toistaiseksi pitempään diagnostikkaan itse, mutta autotohtorilla suojakumit tuntuivat olevan ainakin ehjät. Toivottovasti vika ei ole syvemmällä.

          Kun kesä tulee, niin pääsee täältä etelän parkkipaikoilta kotiseudun rasvamonttuihin käymään tuon tammikuussa ostetun "pommikoneen" kunnolla lävitse.

          Jos heitätte Espoolaisen nyrkkipajan, joka selvittää rengasta heiluttelemalla nivelen kunnon suoralta kädeltä sopivaan hintaan, niin lopetetaan tämä whinetys täällä ja pysyn tästä edes "Verkosta poimitttua" palstalla kirjoittelemassa :).

          Laatikkoon Castrolin TAF-X tai Mobilin VS 200. Tilavuus 2,3 litraa.
          Perskule, 2,3 litraa. Uskaltaako jättää vajaaksi, ettei tarvitsisi 3 purkkia ostaa :).

          Eikun RedLinen MT-90 peliin vaan. :)
          Kokeilaan nyt tätä ihmeainetta ensimmäiseksi :)

          Comment


            #6
            Ei nivelen kuntoa voi oikein rengasta heiluttelemalla selvittää. Vaikka nivel olisi aivan tohjona, niin renkaassa ei välttämättä ole klappia lainkaan, jos vaan pyöränlaakeri on ehjä.

            Perskule, 2,3 litraa. Uskaltaako jättää vajaaksi, ettei tarvitsisi 3 purkkia ostaa :).
            Tokkopa loota itseensä ottaa 3dl vajaatäytöstä, mutta purkki öljyä on melko paljon huokeampaa, kuin vaihteiston laakerit.

            Comment


              #7
              Lisäksi pullo on 0.95l eli vajaatäyttöä tulis 4dl. Itelläni on tallessa viime tammikuulta se ylijäänyt joku 4-5dl heh mut ei sitä passaa Espooseen asti alkaa lähettelemään :). Pitää iskeä vaikka fillareihin tuota vuosien varrella :D..

              Comment

              Working...
              X