Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nestettä tippuu A6 C5 Bitti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nestettä tippuu A6 C5 Bitti

    Kyseessä A6 Bitti (ARE). Nestettä vuotaa edelleen (säiliö n.2vk) vaikka jälkijäähypumppu ohitettu suoralla letkulla. Tässä nyt pähkäilty sekä etsitty vuotokohtaa, ja kenties löytyi. Mutta ehkä paskimmassa paikassa ikinä?

    Kysymys nyt sitten kuuluukin, mitä kautta tätä kannattaisi lähteä lähestymään? Tämän vuotavan putken päällähän on isompi rautaputki tietty esteenä. Vuotava putki yhdistyy kumiletkuun, joka nousee ylös, menee tulipellin lävitse toisiin rautaputkiin. Menevät varmaankin lämmityslaitteen kennolle? Niillä nyt tässä tapauksessa ei ole merkitystä.

    Alakautta kun tiirailee putkea sen mitä näkee, klemmari siellä näyttäisi olevan. Vuoto ei tule nähdäkseni klemmarin välistä, sen mitä sinne näkee. Olisiko sitten putki mennyt halki liitoskohdan lähettyviltä?

    Mukaan muutama kuva mikäli niistä selvää saa. Vagcatista kyseinen kuva mikä putki kyseessä. Kuten viimeisestä kuvasta näkyy mikä on otettu kaikkien letkujen välistä, yhdyskohdassa on myös jokin sokka tjsp?
    Attached Files

    #2
    Vähän hämää sun kuvat ja selostus. Se alin putki on suora, niinkuin ETKAn kuvastakin näkyy, ja se menee lohkoon eikä siihen tule mitään letkua.

    Jos se nyt kuitenkin vuotaa, niin sen saa vedettyä taaksepäin irroittamalla sen takapäästä kiinnityspultin. Mutta en nyt muista että saako siihen vaihdettua O-rengasta purkamatta siinä päällä olevaa putkea pois. Se taas onkin isompi homma, koska vesipumppukin pitää ottaa pois.

    Comment


      #3
      Eikös tuo nimenomaan ole lämppärille lähtevä putki? Etupää menee lohkoon kyllä.

      Jos putki/letkuliitos vuotaa niin siellä on pikaliittimen sisällä o-rengas josta vuoto voi johtua. Sitä ei luettelot tunne erikseen mutta mittojen mukaan löytynee tarvikeliikkeestä.
      Viimeksi muokannut TDIq; 7.5.2015, 07:38. Perustelu: Katsoin kuvaa vähän tarkemmin.

      Comment


        #4
        Joo se alempi on lämppärin kennolle menevä, takapäässä on letku, mutta ei edessä niinkuin selostuksesta ymmärtää.

        Comment


        • #5
          Mahtaakohan tämä pikaliitin olla vain vedettävää mallia, vai sillä vähän näkyvällä sokalla kiinni? O-renkaita olen ennen purkamis vaihetta hankkinut, kaikkia niitä kokoja mitä tossa ETKAn kuvassa näkyy tolle räjäytyskuvalle. Pitää koittaa tänään iltasella sitä jos se liitin irtoais ilman sen päällä olevan putken irroittamista. O-rengas on varmaankin putken ympärillä, ei liittimen sisällä.

          Comment


            #6
            Sokka pitää ensin vetää ulos noin 5mm (tai irrottaa kokonaan), sitten liitin nitkuttelemalla irti. Kun siellä on tuota vuotoa niin voi lähteä helpostikin. O-rengas on muoviliittimen sisällä.

            Comment


              #7
              Onko tässä nyt kyse ylävesiletkusta ja sen alapäästä? Muualla noilla tienoilla ei ole sokkaa.

              Comment


              • #8
                Asiapa kunnossa. Pitää koittaa. Pitää vaan sitten jotain kautta saada se liitin näkösälle että saa sen renkaan vaihdettua. Tai sitten tietty jos ottaisi koko letkunpätkän irti myös tulipellin takana olevasta liitoksesta, saisi koko hela hoidon kätösiin.

                Comment


                • #9
                  Noni, O-rengas vaihdettu. Siellä oli sellainen nitkuteltava/vedettävä liitin joka lähti nätisti pois. Hieman ehkä oli tilanpuutetta, mutta kyllä onneksi paikalleen laitossa tuntui selvästi koska liitin on pohjassa/paikoillaan, ja sokan pystyikin pukkaamaan paikoilleen.

                  Kumiputken ansiosta sain taiteltua liittimen pään nätisti esille. Vanha o-rengas olikin vähän erinlainen mitä olin hankkinut aikaisemmin. Kauhean paksulta näytti, mutta paikallisesta varaosa myymälästä löytyi halkasialtaan juuri oikea, mutta paksuus tässä jäi kyllä nyt vähän vähemmälle. Olisiko lie sitten vanha rengas levinnyt sen verta mitä o-renkaan urassa oli tilaa tjsp. Uusi oli 3mm paksu.

                  Seuraavaksi nyt sitten alkaa laittamaan kasaan pirssi, nesteet sisään, parin päivän ajelua ja nestemäärän seurailua pysyykö vieläkään sisällä (sormet ristissä).

                  Comment


                    #10
                    Eli kyse olikin lämmityslaitteen kennon letkusta. Letkua asentaessa sen sokan voi jättää paikoilleen, letku lukittuu kun sen painaa pohjaan.

                    Comment

                    Working...
                    X