Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 murroksen suojakumi ja lämpöanturi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 murroksen suojakumi ja lämpöanturi

    Etumurroksen renkaanpuoleinen suojakumi on näköjään revennyt juuresta ja vaseliinit tulleet pihalle. Onnistuukohan suojakumin vaihto joustintukea kokonaan irroittamatta? Onko tuo murros miten hankala purkaa? Millä osanumerolla tuota suojakumea voi kysellä varaosaputiikeista, jos sitä ei marmoritiskiltä kannata ostaa? Onkohan kaikissa typ89 coupe quattroissa tai 80/90 quattroissa samat murrokset ja suojakumit?

    Autocheck vilkuttelee punaista nesteenlämpö varoitusta, mutta lämpömittarin mukaan lämmöt pysyvät ihan normaalilla tasolla. Joku lämpöanturi on varmaankin hajonnut, mutta mikä niistä? Vikakoodin luku kertois kyllä suoraan, mutta voisko tuosta autocheckin ilmoituksesta päätellä että vika on multifunken lämpöanturissa?

    #2
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=18299
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=18005

    Etukumi löytynee katalookeista ihan s2:na. Ainakin 90 20v:ssä sama.

    Et nää vikakoodeista miksi lämpövaroitus vilkkuu.
    Piirissä on säiliön pinta-anturi ja ylilämpöanturi (multi). Testaa kumpi antaa signaalin repimällä johto irti. Oletan että nestettä on tarpeeksi säiliössä. Tuntuu näistä vehkeistä aina jostain tihkuvan ulos...

    Comment


    • #3
      Näköjään aiheesta oli keskusteltu ennenkin, ois vaan pitäny etsiä hieman :)

      Kävin kyselemässä autokorjaamoista ja ne tarjos neopreenikumista tehtyä yleismallin suojakumea, jonka saa venytettyä paikoilleen murrosta purkamatta. 14e on hintaa ja luonnollisesti kehuivat kestäväksi.

      Nestesäiliössä on riittävästi nestettä. Kokeilin ensin irroittaa pinta-anturia, mutta sillä ei ollu vaikutusta. Multisensorin piuhan irroitus hävitti varoituksen, mutta samalla lämpömittari lopetti toimintansa.

      Lueskelin 3b opiskelumateriaalista, että lämpömittari, lämpövaroitus ja ahtojen rajoitus yli 119c nesteen lämpötiloilla saavat tietonsa multisensorilta F76. Lämpömittari näyttää kuitenkin melko normaaleja lukemia, lämpimänä 75-85c. Kovemmilla pakkasilla tuo lämpövaroitus tulee vasta pitemmän ajon jälkeen, vaikka lohkolämppäriä käyttääkin. Voiskohan vika olla jossain muualla kuin multisensorissa, vai vaihdanko sen suosiolla uuteen?

      Comment


        #4
        Laita vaan ihan käypänen suojakumi. Samalla murroksen putsaus ja uudet rasvat. Piuhan irroituksella, jos hävisi tuo vika niin silloin on tuo anturi viallinen.

        Comment


          #5
          Kyllä se multisensori on kaiken pahan alku ja juuri. Antaa sulla siis virheellistä ylilämpötietoa. En muista oliko mittaristo ja ECU samassa ja ilmastointi eri vai ECU ja ilmastointi samassa karvassa. Joka tapauksessa voi olla että motronic pyrkii myös pitämään peruspaineilla autoasi virheellisen signaalin takia.

          Comment

          Working...
          X