Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi abc 2.6 käy neljällä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi abc 2.6 käy neljällä

    Moottorin öljyongelmien takia kysyinen kone leipas kiinni nokasta ja kone meni vaihtoon. Uuden moottorin asennuksen jälkeen tuli muutama ongelma; vaihteisto narskuaa, eikä mene kohdilleen, sekä moottori käy neljällä pytyllä..Moottorin käynti varmaan se suurin ongelma. Bensaa tulee, kipinää tulee, ajoitus?, eli jotai vikaa todennäköisesti sytyksessä. Lähdin ettii ongelmaa vaihtamalla vauhtipyörän anturin vanhasta koneesta ja eipä se vaikuttanut asiaan. Moottorin käydessä irroitettu haloanturi nokassa ei tunnu vaikuttavan käyntiin millään tavalla, kone huutaa käyden tyhjäkäyntiä n. 2000kier./min. Liekö vika anturissa, ecussa, puolassa? Mistäs kannattais lähteä etsimään?

  • #2
    Vaihdoitko vaihtokoneeseen tulpat? Testasitko puolat. Miten kauan kone ollut irrallaan? Kyllä itse uusisin koko sytytyspuolen tulppia ja puolia myöten ja tarkistaisin puolien johtosarjat. Jos kaksi pyttyä on pimeänä, niin väittäisin, että jako saa olla jo niin pielessä, että ei edes starttaisi.

    Mitä tuohon laatikkoon tulee, niin liekö moottorin asennuksessa käynyt jokin virhe.

    Comment


    • #3
      Tulpat vaihettu, tulpan johot on vaihettu..puolista ei tietoo mite voin testata/mis kunnos ne on. Kipinää silti antaa. Johtosarjat kaikki käyty läpi ja ei pitäis olla mitää vialla..

      Laatikossa menee siis ykkönen ja kakkonen silmää, otin sen vanhasta koneesta ehjänä.

      Comment


      • #4
        Vaihtelemalla niitä puolia keskenään ja katsomalla siirtyykö vika. Tosin vcds:llä olisi huomattavasti helpompaa enkä tiedä tuon ikäisestä, että millaisia vikakoodeja siitä saa ulos. Jos kaikki tuohon asti on kunnossa, niin siirry taaksepäin. Suuttimet seuraavaksi.

        Comment


          #5
          ABC:ssa ei ole irtopuolia vaan yhtenäinen paketti joten ristiin testaaminen ei onnistu.

          Millä on todettu että käy neljällä ja mitkä sylinterit pimeänä? Vikakoodit?

          kone huutaa käyden tyhjäkäyntiä n. 2000kier./min.
          Reilu imuilmavuoto?

          Comment


          • #6
            Vikakoodeja en ole päässy lukemaan. Pimeenä 4. ja 6. sylinteri, todettu irrottamalla tulpista johtoja. Miten nokan anturin kuuluis vaikuttaa käyntiin?

            Comment


            • #7
              Nyt ruiskut vaihdettu ja eipä vaikuttunut mitenkään. Puolat tilauksessa ja vian etisintä jatkuu. Vikakoodin luku vaatis 2x2 adapterin piuhaan. Jostain mahdollista saada sellanen?

              Comment


                #8
                Joku puolapaketin kolmesta puolasta kylmänä. ABC:ssa on hukkakipinäsysteemi, sama puola ruokkii kahta pyttyä. Vikakoodien lukeminen tuosta koneesta on ihan helvettiä, se ei useinkaan onnistu edes aidolla VCDS:llä ja kaapelilla. Moottorinohjaus ei välttämättä tiedä puolista mitään. Nokan hall-anturin voi irroittaa käyvästä koneesta, mutta ilman sitä ei lähde käyntiin.

                Vaihteiston ongelma on joko vaihdevivuston säädössä tai sitten kytkin ei irroita kokonaan.

                Comment


                  #9
                  Tuo minullakin kävi mielessä mutta 4 ja 6 on eri puolalla. Parit ovat 1-6 2-4 ja 3-5. Lisälukemista tuolla:
                  http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_130.PDF

                  Täällä ainakin VCDS toimii ABC:n kanssa hyvin.

                  Comment


                    #10
                    Kappas :) Ajattelin liian hätäisesti. Onko puristuksia mitattu eli onko näillä sylintereillä edes edellytyksiä toimia?

                    Comment


                    • #11
                      Vaihteiston vika korjaantui säätämällä. Puristukset pytyissä kunnossa. Vika muuttui nyt siihen suuntaan, että moottori käy kaasupohjassa tai ilman 1000-1200 kierroksilla, aivan kuin kääsuläpän anturi ei toimisi. Vika tuntuis kuitekin olevan polttoaineen puolella..

                      Ongelma joka aiemmin ilmeni korkeilla tyhjäkäyntikierroksilla muuttui tälläseksi siirtoajossa, jolloin kiihdytin.. Moottori töppäsi 3500kierroksilla ja poltteli putkessa, jonka jälkeen matkavauhti hidastui siihen tyhjäkäyntiin. Mitä nyt kannattais tehdä?

                      Comment


                      • #12
                        Oisko jostain saatavilla jotain kuvaa, josta voisin varmistaa että kaikki alipaineletkut jne on varmasti oikein?

                        Comment


                        • #13
                          Jos se vika on pyttyjen päässä, niin seuraa polttoainelinjastoa niin pitkää, kunnes haarautuu pyttyihin. Jos neljä sylinteriä toimii, niin polttoainepumppu lienee kunnossa samoin muu linjasto. Äkkiseltään ajateltuna sen vian on löydyttävä pyttyjen päästä joko sytytyksestä tai ruiskuista. Mites onko määräjakaja tarkistettu? Siinä voisi olla yksi syy, miksi pytyt pimeänä vaikka sytytyspuoli muuten kunnossa.

                          Comment


                            #14
                            Ei ABC:ssa ole määräjakajaa.

                            Comment


                            • #15
                              Totta, huomasin äsken saman itsekin, kun tutkiskelin.

                              Comment


                              • #16
                                Seuraan mielenkiinnolla löytyykö vika. Itellä kans samanmoisen audin kanssa vastaavia ongelmia. Mulla käy kaikilla pytyillä mutta tehoton ja paukkuu.. Lisätään vielä että kaikki moottorin sähköt on vaihdeltu ja eilen jumppasin vaihtokoneen paikoilleen..

                                Comment


                                • #17
                                  Kaasuläpän anturista löyty vika, yks nasta hapettunu ja vääntynyt. Tyhjäkäyntikierrokset pysyvät 2000-3000 välillä. Voisko joku antaa kuvan oman audin koneensa imusarjan alipaineletkun kytkennöistä? Eli yksi jostakin ecuun, toinen jostakin polttoainelinjaan ja kolmas jostakin huohotin/ilma pönttöön jne
                                  Viimeksi muokannut cupee; 14.5.2015, 09:40.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kytkin tyhjäkäyntimoottorin piuhan irti, ei tunnu vaikuttavan. Oon anturin irrottanu vanhasta koneesta, voisko vikaa olla siinä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt tilanne kääntyi siihen suuntaan, että tutkittuana koneen käynti totesin että 4 ja 6 sylinterin tulppien johtojen irroitus ei vaikuta edelleenkään mihinkään, kuten aiemminkin oli.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kokeile ehjiä tulppia. Ei ole iso rasti testata.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vika löytyis puristuspainemittarilla.. "uuden" koneen kansi on palasina.

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viesti
                                            Onko puristuksia mitattu eli onko näillä sylintereillä edes edellytyksiä toimia?
                                            Kröhöm...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Niin eli se vika on kuin onkin pyttyjen päässä.
                                              Ei muutakuin kansi irti vanhasta ja koneistuksen kautta paikalleen.

                                              Comment


                                                #24
                                                Yksi varmuudella ehjä moottori löytyy jos joku haluaa hakea pois, vaikka kannen ottaa jos haluaa. Hintaa olis vaikkapa 80 euroa koko motille. Toisen risan saa samaan kuormaan kaupan tekijäisiksi ;)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei ole tarvetta. Oisko tietoa kannen kiristysmomentista? :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    löyty: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=113834

                                                    Imusarjan momentti?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tarvis edelleen tietoa alipaineletkuista/flektin johdotuksista virtakiskoon. Kansi vika korjaantui koneistuksella.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X