Moottorin öljyongelmien takia kysyinen kone leipas kiinni nokasta ja kone meni vaihtoon. Uuden moottorin asennuksen jälkeen tuli muutama ongelma; vaihteisto narskuaa, eikä mene kohdilleen, sekä moottori käy neljällä pytyllä..Moottorin käynti varmaan se suurin ongelma. Bensaa tulee, kipinää tulee, ajoitus?, eli jotai vikaa todennäköisesti sytyksessä. Lähdin ettii ongelmaa vaihtamalla vauhtipyörän anturin vanhasta koneesta ja eipä se vaikuttanut asiaan. Moottorin käydessä irroitettu haloanturi nokassa ei tunnu vaikuttavan käyntiin millään tavalla, kone huutaa käyden tyhjäkäyntiä n. 2000kier./min. Liekö vika anturissa, ecussa, puolassa? Mistäs kannattais lähteä etsimään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi abc 2.6 käy neljällä
Collapse
X
-
Vaihdoitko vaihtokoneeseen tulpat? Testasitko puolat. Miten kauan kone ollut irrallaan? Kyllä itse uusisin koko sytytyspuolen tulppia ja puolia myöten ja tarkistaisin puolien johtosarjat. Jos kaksi pyttyä on pimeänä, niin väittäisin, että jako saa olla jo niin pielessä, että ei edes starttaisi.
Mitä tuohon laatikkoon tulee, niin liekö moottorin asennuksessa käynyt jokin virhe.
-
Vaihtelemalla niitä puolia keskenään ja katsomalla siirtyykö vika. Tosin vcds:llä olisi huomattavasti helpompaa enkä tiedä tuon ikäisestä, että millaisia vikakoodeja siitä saa ulos. Jos kaikki tuohon asti on kunnossa, niin siirry taaksepäin. Suuttimet seuraavaksi.
Comment
-
Joku puolapaketin kolmesta puolasta kylmänä. ABC:ssa on hukkakipinäsysteemi, sama puola ruokkii kahta pyttyä. Vikakoodien lukeminen tuosta koneesta on ihan helvettiä, se ei useinkaan onnistu edes aidolla VCDS:llä ja kaapelilla. Moottorinohjaus ei välttämättä tiedä puolista mitään. Nokan hall-anturin voi irroittaa käyvästä koneesta, mutta ilman sitä ei lähde käyntiin.
Vaihteiston ongelma on joko vaihdevivuston säädössä tai sitten kytkin ei irroita kokonaan.
Comment
-
Tuo minullakin kävi mielessä mutta 4 ja 6 on eri puolalla. Parit ovat 1-6 2-4 ja 3-5. Lisälukemista tuolla:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_130.PDF
Täällä ainakin VCDS toimii ABC:n kanssa hyvin.
Comment
-
Vaihteiston vika korjaantui säätämällä. Puristukset pytyissä kunnossa. Vika muuttui nyt siihen suuntaan, että moottori käy kaasupohjassa tai ilman 1000-1200 kierroksilla, aivan kuin kääsuläpän anturi ei toimisi. Vika tuntuis kuitekin olevan polttoaineen puolella..
Ongelma joka aiemmin ilmeni korkeilla tyhjäkäyntikierroksilla muuttui tälläseksi siirtoajossa, jolloin kiihdytin.. Moottori töppäsi 3500kierroksilla ja poltteli putkessa, jonka jälkeen matkavauhti hidastui siihen tyhjäkäyntiin. Mitä nyt kannattais tehdä?
Comment
-
Jos se vika on pyttyjen päässä, niin seuraa polttoainelinjastoa niin pitkää, kunnes haarautuu pyttyihin. Jos neljä sylinteriä toimii, niin polttoainepumppu lienee kunnossa samoin muu linjasto. Äkkiseltään ajateltuna sen vian on löydyttävä pyttyjen päästä joko sytytyksestä tai ruiskuista. Mites onko määräjakaja tarkistettu? Siinä voisi olla yksi syy, miksi pytyt pimeänä vaikka sytytyspuoli muuten kunnossa.
Comment
-
-
Kaasuläpän anturista löyty vika, yks nasta hapettunu ja vääntynyt. Tyhjäkäyntikierrokset pysyvät 2000-3000 välillä. Voisko joku antaa kuvan oman audin koneensa imusarjan alipaineletkun kytkennöistä? Eli yksi jostakin ecuun, toinen jostakin polttoainelinjaan ja kolmas jostakin huohotin/ilma pönttöön jneViimeksi muokannut cupee; 14.5.2015, 09:40.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viestiOnko puristuksia mitattu eli onko näillä sylintereillä edes edellytyksiä toimia?
Comment
-
Niin eli se vika on kuin onkin pyttyjen päässä.
Ei muutakuin kansi irti vanhasta ja koneistuksen kautta paikalleen.
Comment
-
Comment