Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kaivelin tässä juttua nimenomaan V8 Audin perästä ja vähän ristiriitaista kommenttia on. Paukahtelee, jurisee, hannaa vastaan, menny risaksi? Samalla tuo kuitenkin torsen pelinä tarjoaisi peräpäälle parempaa ja käyttökelpoisempaa pitoa eri olosuhteissa verrattuna urs vakioperään jossa se lukko on lähinnä lumileikkejä ja liikennevaloja varten.
Olisiko Kaiken Kokeneet V8-miehet (tm) ottaneet kantaa millainen viritys tuo on ja olisiko tuosta konkreettiseksi päivitykseksi urssiin?
Siihen osannee vastata myöskin ne V8 miehet. Urs on, kai, tuon kuvauksen perusteella pitkäpyrstöinen ja käsittääkseni noiden kai pitäisi olla bolt-on vaihtokelpoisia. Kai. Ehkä?
Pitkäpyrsöinen on koteloineen. Sisuskaluthan sieltä voi vaihtaa koteloiden kesken jos ei muuten sovi. Itse jos tuota olisin tekemässä sovittaisin samalla myös perään jäähdytyslähdöt ja mahdollisesti piirinkin, torsen kun toimii sisäisillä kitkoilla -> toimiessaan kehittää lämpöä, jolloin voi voitelu kärsiä.
Urssin ja S2 itse tasauspyörästön kehikothan on samat, vetolaipan voi vaihtaa perien kesken, v8 perän kehikko on eri, mutta ulkomitat on käypäset sisuskaluvaihdokselle ;)
Ketjussa mainittiin myös etutasauksen rakentelusta torsen tyyppiseksi. Noita on kai mahdollista vaihtaa sinne askin sisään mutta onko se sitten aina samannäköinen nassikka vai mistä noita kaivetaan.
4,2 ABH kasi vääntää sen 400nm. Jos ei ihan järjettömiä vääntöjä lähtisi hakemaan se voisi pysyä hyvinkin alle 500nm. Tuommoinen +600hv vekotin tuottanee ihan eri voimia.. Tiedä sitten edelleenkään miten se kestää. Myös tuo huonontunut mutkakäytös hieman ihmetytti kun eikös sen pitäisi nimenomaan toimia toisinpäin. Sama tietysti myös etutorsenin kanssa. Voimaa ulkokurvin pyörälle.
01E askiin käy eli eikös tuo urs yhteensopiva silloin ole. Taakse ei suoraan ollut valikoimissa mutta kai niitä sinnekin on. Mitäs se punnan kurssi on? :)
Joo, mutta välitäessä suurempi momentti ulkokurvin pyörälle, täytyy sisäkaarteen pyörän pyöriä samaa nopeutta kuin ulkokaarteen pyörän ennen kuin maksimi jakosuhde on saavutettu -> pelaa kuin kemppilukko (paitsi, että kemppilukolla voi olla niin kankea vakaaja, että sisäkaarteen pyörä haroo ilmaa).
Comment