Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Biturbo nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 Biturbo nykii

    Mikähän voisi aiheuttaa pintakaasulla ajellessa suhteellisen pientä, mutta ärsyttävää nykimistä Ässässä? Kaikennäköistä osaa on matkan varrella vaihtunut erinäisistä syistä, mutta mikään ei ole tähän nykimiseen vaikuttanut. Muilla kaasun asennoilla ei tätä ominaisuutta esiinny.

    -Painetesti tehty, ei ilmeisiä vuotoja.
    -Ei vikakoodeja.
    -Vaihdettu imusarja ja sen alla olevia vihreitä venttiileitä, yksisuuntaventtiili ja N249. Oli myös N249 deletoituna pitemmän aikaa.
    -Huohotushämis uusittu.
    -N75 uusittu.

    Ohessa huonolaatuinen video, mutta varmaan näkee neulan pomppimisen, joka seurailee nykimistä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ideoita?

    https://www.youtube.com/watch?v=PlbsJcFUzbc

  • #2
    Kaverilla oli vähän samanlaista ja viimeisenä katto tulpat niin siellähän sitä vikaa oli... kannatti ostaa puolat kuitenkin varastoon :D

    Comment


      #3
      Ookei, laitetaanpa ne seuraavaksi vaihtoon. Nyt on Boschin F5DP0R:t ja voisi kokeilla vaihteeksi NGK:ta, niin mikäs malli NGK:lta olisi sopiva? Kenties PFR7Q? Moottori on perus kauraa, RS6 ahtimilla varustettu.

      Comment


        #4
        Myös kaasuläpän likaantumisen oireita nuo.

        Comment


          #5
          Lohkaisin tämänkin omaksi ketjukseen.

          Comment


            #6
            Tänään taas sai tatti otsassa ajaa iltapäivästä, kun nypytti cruise päällä ja hyökkäili 1. & 2. vaihteella ruuhkaliikenteessä. Sitten taas illalla tallille ajaessa oireet huomattavasti lievemmät.

            Kaasuläppä on puhdas, kun oli irti viime syksynä imusarjaa vaihdettaessa. Tosin esim. tässä ketjussa http://www.audizine.com/forum/showth...ging%2Fbucking samanlaisiin oireisiin on joillain auttanut kaasuläpän vaihto eli olisiko läpän elektroniikassa se ongelma?

            No, kunhan tulpat tulee, niin pitää vaihtaa molemmat. Usko kova, että vika poistuu vaihtamalla nämä, vaikka jääkin sitten epäselväksi johtuuko tulpista vai kaasuläpästä. :)

            Comment


              #7
              Todennäköisesti jotain paskaa siinä kaasuläpän asentoanturin potikan liukupinnalla juuri tuolla kohdalla. Tai sitten se on kulunut siitä kohtaa.

              Comment


                #8
                Vaihdoin kuitenkin tulpat erikseen eilen ja sillä ei ollut vaikutusta nykimiseen, eli toiveet lepää kaasuläpässä. Katotaan josko viikonloppuna kerkeäisi vaihtamaan ja raportoidaan sitten lisää...

                Comment


                • #9
                  Ootko kokeillu ottaa ilmamassa mittarin johtoa irti ja sit ajaa testilenkki.
                  Itellä loppu nypyttäminen ku ottaa johdon irti.

                  Comment


                    #10
                    Kokeile nyt vielä että jarrutehostimelle menevä alipaineletku on ehjä ja rintapellin tuttiliitos tiivis.

                    Comment


                      #11
                      Vaihdoin kaasuläpän toiseen käytettyyn ja voi pojat! 15km mitä tallilta kotiin ajoin, niin ei nypytyksestä tietoakaan. Eli varovaisen optimistinen olen, että vika oli siinä. Yleensä vaikka oireet olivat välillä pahempia ja välillä pienempiä, niin viimeistään cruise päällä alamäkeen ajaessa auto arpoi, että mennäkö vai eikö mennä ja nyki. Nyt tuotakaan ei tapahtunut. Katsotaan, kunhan saa lisää kilometerejä alle.

                      Pitää aukaista tuo oireileva läppä ja tutkailla liukupintoja, että näkyykö niissä mitään ilmeistä.

                      Comment

                      Working...
                      X