Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7bit Pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7bit Pätkii

    Nyt tarvitsisi apua 2.7bit kanssa, Nykii ja tehot häviävät ja kulutus pomppii 10-35l/100km. EGT:t, Lamdad:t ja Maffi vaihdettu 1v sisään. Vikakoodiksi ilmestyy P172 ja P175.

    Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

  • #2
    Onkohan noi koodit nyt ihan oikein ?

    Comment


    • #3
      VCDS vikakoodit tänne esille täydellisine kuvauksineen, niin rupeaa selviämään.

      Comment


      • #4
        16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1

        Possible Symptoms

        • Irregular behavior

        Possible Causes

        • Fuel system
        • Excessive fuel pressure
        • Leaking or contaminated fuel injectors
        • Leaking fuel pressure regulator
        • Low fuel pressure or running out of fuel
        • Vapor recovery system
        • Air leaks after the MAF
        • Vacuum leaks
        • Improper seated engine oil dipstick
        • Stuck EGR valve
        • Oil overfill
        • Cam timing
        • Cylinder compression
        • Exhaust leaks before or near HO2Ss.

        Ja toinen koodi tietty toiselle riville.

        Comment


        • #5
          Nyt Käytiin Slamitillä ottamassa koodit.

          17965 - Charge pressure contorol
          p1557 - 35-00 - positive deviation
          17535 - Fuel trim: Bank 1 (mult)
          p1127 - 35-00 - System too rich
          17537 - Fuel trim: Bank 2 (mult)
          p1129 - 35-00 - System too rich
          17535 - Fuel trim: Bank 1 (mult)
          p1127 - 35-00 - System too rich
          17537 - Fuel trim: Bank 2 (mult)
          p1129 - 35-00 - System too rich

          Mikähän voisi noihin auttaa?

          Comment


          • #6
            Painetesti ja ahtovuotoa metsästämään

            Comment


            • #7
              Fiksummat voisivat kertoa kuinka painetesti kannattaisi tehdä?

              Comment


              • #8
                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58319
                tuolta löytyy. Kaikessa kauneudessaan maffin ja y-putken välinen haitari pois. sitten huohotin irti y-putkesta ja tulppaa sen liittimen. Tämän jälkeen tehtailee sopivan paineadapterin vaikka limsapullosta y-putken päähän ja kompuralla ilmaa koneen sisään. ja sitten vaan kuuntelemaan mistä suhisee. Yleisiä paikkoja f-letku ja kaasuläpän edessä oleva y-haara (kuminen).

                Comment


                • #9
                  Mä rakensin tuon ihan Bilteman 80mm mustasta päätytulpasta, klemmarista ja rengasventtiilistä. Venttiili on hyvä koska muuten kompuran suhina/pärinä voi peittää vuotosuhinat alleen.

                  Onko sulla muuten aidot ja oikeat Boschin lambdat?

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos näistä neuvoista. Taas saa levittää vehkeet pitkin pihoja, vikaa etsiessä.
                    Kyllä siellä pitäisi olla ihan aidot lambdat olla.

                    Comment


                    • #11
                      Älä levittele pihoilla vaan mene Nesteelle "rengaspaineita" tsekkaamaan ;). Lopulta aika simppeliä kun vain haitariputki pitää irrottaa. Eipähän pörrää kompura jaloissa.

                      Comment


                      • #12
                        Kannattaa tsekkailla noita letkukaavioita jotta on suht kartalla mitä kaikkee siellä on. Kesällä tein painetestiä ja jossain suhis mutta en nähny tai keksiny missä ihmeessä. Koneen kun nostin pois, niin kuskipuolen turbon kompurakotelon banjo oli ihan auki.

                        Comment

                        Working...
                        X