Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Elinsiirto KV -> 7A

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Elinsiirto KV -> 7A

    Eli kalleville päivittyy 20V koneeseen. 7A tulee täydellisenä pakettina (mm. ruisku ja boxi mukana), joten operaatio ei välttämättä muodostu täydelliseksi katastrofiksi. Vaihdossa mulla on mukana autoalan opettaja (onko katastrofi sittenkin...). Utelenkin tässä vinkkejä elinsiirtoon, joita vain AUDIMIES voi tietää. Löytyykö mittään hyviä neuvoja (muita kuin älä ala)?

    Tossa aiemmin jo hieman apua sainkin, että kytkin ja vauhtipyörä otetaan KV:stä (Koopikalle kiitokset!).

  • #2
    Anna palaa vaan...

    Comment


    • #3
      Kerro sitten enemmän eri vaiheista, mitkä vaiheet menee helposti ja missä tulee ongelmia. Mua nimittäin kiinnostaa kans tuommoinen 7A kones....

      Comment


      • #4
        Joku vois muuten piruuttaan laskea paljonko se tosi pieni maffi kuristaa virtauksia....

        Comment


        • #5
          Tossa aiemmin jo hieman apua sainkin, että kytkin ja vauhtipyörä otetaan KV:stä (Koopikalle kiitokset!).
          Pitää paikkansa, ja ahdin on pakko ottaa -77 930 Porschesta, eli K27 riittävillä pesillä.

          No, ....this is hjuumor. =)

          Comment


            #6
            Kanta-auto on rek. ilman saastelaitteita. Hoidanko mä ton kattiasian vaan niin, että mä jätän yksinkertaisesti katin pois ja lamdan paikoilleen, vai kuinka? Onks siinä jotain muuta mitä pitäis ottaa huomioon?

            Oisko tossa kokoonpanossa sitten mahdollista käyttää suurempivirtauksista ilmamassamittaria (Teppo)?

            Comment


            • #7
              Eikös toi 7A kysele vauhtipyörältä kierrosnopeus tietoja sekä alkavan kierroksen. Löytyykö KV:sta samat?

              Comment


              • #8
                Pienestä maffista pääset eroon vain jos vaihdat siihen ohjelmoitavan ruiskun.

                7A todellakin kaipaa vauhtipyörälle sen alkavan kierroksen tapin.

                Comment


                  #9
                  Kuis toi tappihomma hoidetaan, meneekö koneistushommiks?

                  Comment


                  • #10
                    Jääratatapahtuman viralliseen hinausautoon laiteltiin vähäpäästöinen moottori koriin, joka ei sitä vaadi. Yksinkertaisesti katti jätettiin asentamatta ja kelpasi sellaisenaan.

                    Tapin paikka on aika tarkka.

                    Comment


                      #11
                      Vielä jos noista sähköistä olis jollain hyviä vinkkejä??

                      Comment


                      • #12
                        No ei moottorin ja auton johtosarjan välillä ole kovin paljon liitettävää vaikka ottaisit mossesta sen moottorin. Helpohko homma, jos nyt yhtään osaa kaavioita lukea.

                        Comment


                        • #13
                          samalla vaivalla laittaisit 3B , AAN tai ABY moottorin kiinni.

                          Comment


                          • #14
                            pilknusnus 200 3B:n vähemmällä :)

                            Comment


                              #15
                              Mikä on 7A:n ruisku, onks se Ljetti, motronic vai joku muu? Monessa paikassa on tietoa, että se olis MPI, mut onks toi vaan yleisnimi monipisteruutalle?

                              Comment


                              • #16
                                MultiPointInjection eli joo :)

                                Hitatsi.

                                Comment


                                  #17
                                  Onks tossa Hitatsissa ruiskun ja sytkän ohjaus samassa purkissa vai onks ne kaks eri boxii?

                                  Comment


                                    #18
                                    Sanokaas tyhmälle mitä tarkottaa ETKAssa (tapin koko) 4H8x20 tai 6M6x16? Kyllä mä sen tajuun jos sanotaan vaikka M8x14,5, mut mitä noi muut roippeet on?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Yksi poksi on Tahitsan systeemissä. Siinä on kaksi liitintä johtosarjassa.

                                      Se tappi ei ole kovin kallis ostaa. Ja kun nyt siulla on se 7A vauhtipyörä siellä irrallaan, niin mittaa ihmeessä sen tapin sijainti suhteessa nollamerkkiin ja laita mittaupöytäkirjaa foorumille näkyviin.

                                      Selviää sekin että sopiiko 3B:n vauhtipyörä pinnien suhteen heittämällä NM/7A koneeseen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Teppo sait mut selailee nettiä ton maf jutun takia tommonen modaus löyty :
                                        http://forums.audiworld.com/12v/msgs/28235.phtml
                                        Sama maffi kai noissa V6 12v koneissa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mikä tossa 7A:n vauhtipyörä/kytkimessä on semmosta, ettei sovi KV:n laatikon kans (en tiedä vaihdelaatikon tyyppiä)? Jos vähä koneistetaan 7A:n rinkeliä, niin meneekö sit?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuo alkavan kierroksen tappiprobleema (tiedon puute) ja paineasetelman ja painelaakerin välinen vuorovaikutus.

                                            NM:n kytkin + paineasetelma ja 016/093 aski, painelaakeri rallattaa koko ajan asetelmaa vasten.

                                            Itse ajattelin kiertää ongelman 3B:n vauhtipyörällä ja paineasetelmalla. Onko NM/7A ja 3B:n tapin sijainnissa eroa selviää viimeistään kun lumet sulavat. Voi olla että vauhtipyörissäkään ei ole niin paljoa eroa ettei 3B:n kytkinpaketilla selviä suoraan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Noissa KV:n ja 7A:n vauhtipyörissä on nollamerkkikin ihan eri paikassa, jos vertaa pulttijakoon. Pyyhinks mä KV:n rinkelistä merkit pois ja laitan uudet vai kuinka?

                                              Comment


                                              • #24
                                                -Kopioi siihen kv:n limppuun sen 7a:n "tappileiautti"...
                                                -Sitten noissa hampaita laskevissa koneissa on (tadaa) eri hammaskehä kuin kooveessä. Joo, saa vaihdettua, mutta 7a:n kehän kun paat kooveen limpuun, ei tarvii muistaakseni etes krympätä. -Se suorastaan putoaa paikoilleen. -Jaa miks niissä on eri hammaskehät? Sitä ei tiedä itte pirukaan, mutta näin vaan on.
                                                Oon ite (joskus) laittamassa typ85 koppaan 20v evoluutio vaparia. Mutta tämänkaltaisen helevetin tökkimisen takia kyllästyin ja lykkäsin koko roskan sivuun. -On ollut siellä jo toista vuotta. Kone on kasausta vaille ookoo paitsi kampuran puntitus pitää vielä tehä. Mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta! Kai se joskus sitten. -Mut enivei, se on kivaa etkajumppaa toi vauhtipyörähomma ton 20veen kanssa. -Onkohan siinä 7a koneessa ees silmälaakerille paikkaa kampurassa optiona, vai onko säästösyistä jätetty poi kuten joskus on ollut tapana. Itse itselleni vastaten: Jaa niin olihan siinä!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  merkit

                                                  kyllä 0 merkit pitäis olla samoilla paikoilla, sielä voi olla myös sytkälle oma merkki joka on yleensä viiva ja ykk on 0. kattoppa uudestaan ettei ole ykk ja viivat sekaisin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oikeaa asentoa kampuran suhteen ei myöskään tiedä varmaksi ennenkuin kaikki pultit ovat kierteillään. Muutamalla laittamalla sen saa vääräänkin asentoon.

                                                    Kannattaa muuten myös laskea starttikehän hammasmäärä.

                                                    E: enpä lukenut taas ylhäältä että hammaskehäjuttu tulikin selville.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Huomioita:

                                                      Toi limpun pulttien reikäväli näyttää samalta, mut yksi reikien välinen kannas on n. 2 mm suurempi kuin muut, eikö näin? Jos näin on, niin vauhtipyörää ei saa väärään asentoon.

                                                      Nollakohtien merkit todellakin on eri paikoissa näissä KV:n ja 7A:n limpuissa. Mut onks se nyt ihme, kun ne käyttää eri vaihdelaatikkoa (ainakin KV:n kohdalla vastamerkki on laatikossa).

                                                      Tsekkasin kehät ja mun mielestä niissä on sama määrä hampaita, halkaisijaa en mitannut (vielä), mutta sekin näyttäis samalta?! Eiks ajoitustappi limpussa ja toinen tappi kampiakselissa riitä, laskeeks toi hitatsi vielä leegotkin?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hampaissa on muistaakseni yhden heitto.

                                                        KV:ssä on 136 hammasta ja 7A/3B, on 135 hammasta.

                                                        Olen ymmärtänyt kun yksi hammas katkeaa, katkeaa myös matkanteko.

                                                        Miksi hammaspyörää laskevassa koneessa on viidellä jaollinen määrä hampaita, päivän knoppikysymys? :)

                                                        Vauhtipyörä menee vain yhdessä asennossa kampiakselin päähän. Tuota on aikoinaan tullut ihmeteltyä ja eräs enempi audeja ropannut kaveri poltti sätkää ja naureskeli vieressä kun toisen kaverin kanssa ähelsin ja yritin todistaa että menee se muutenkin. Ei mennyt. :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tää hammashommeli tuli ilmi nyt viime metreillä. Onks nyt todellakin niin, että 7A ei futaa KV:n limpulla ennen kun mä vaihdan hammaskehän? Tää olis nyt tärkeä tieto, kun limppu on jo koneistamon jonossa. Jos kehä menee vaihtoon, niin kuinka saan vanhan irti ja uuden pysymään paikallaan. Eilen kyllä koneistamon inssi tsekkas limput päällekkäin ja hänen mukaansa hammasmäärä ja ulkohalkaisija olisi sama?! Ainoastaan hammaskehän sisähalkaisija oli eri???!!!

                                                          PS. Mä käyn itte laskeen huomenna (siis tänään) ne leegot.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No ainakin NM/7A/MC/1B/3B/KG/JY/KH/KW/MB/RR käyttävät hammaskehää 035 105 275 E, mutta muut viitoskoneiset WB/WC/WE/WG/JS/HP/KV/KU/NF/NG/RT/etc. käyttävät hammaskehää 046 105 275 A.

                                                            Mitä muuta tulee mieleen tässä tapauksessa? Ensimmäisenä tuli mieleen tuo hampaiden lukumäärä, toisaalta toinen noita yhdistävä nimittäjä on kytkinlevyn koko ( 240 mm ).

                                                            Kytkinlevyn kokoa poissulkeva tarkentava havainto Etkaa selatessa on että myös automaatissa on vastaava ero. Eli ne moottorit joissa on 035 105 275 E hammaskehä manuaaliaskin kera, on näissä moottoreissa automaatilla varustettuna eri hammaskehä kuin vastaavasti yo. esimerkissä. Ainoa syy minkä tähän keksin on että moottorinohjaus ihan oikeasti tarvitsee jotain tietoa tuolta hammaskehältä, ja jo muinaisissa VEZ-turboissa hammaskehää on luettu. Tämä taas osoittaa sormella tuota viidellä jaollista hammaslukua.

                                                            Koneet käyttävät samaa starttimoottoria, mutta luulen että tolenranssit startin ja hammaskehän välillä ovat sen verran väljät että onko välityssuhde 11:135 vaiko 11:136, ei kumpikaan osapuoli sitä huomaa.

                                                            Päätän pohdiskeluni täältä tähän. Voin olla vähän hakoteilläkin, ennenkuin toisin todistetaan.

                                                            JaKa voi kertoa hammaskehän vaihdosta.

                                                            ...mitä tarkottaa ETKAssa (tapin koko) 4H8x20 tai 6M6x16?
                                                            No tuo 4H8x20 on kierroslukuanturille ja toiset kolme tappia paineasetelman kohdistusta varten, sen näytti etka kertovan. Muu on enempivähempihepreaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X