Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi ei käynnistynyt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi ei käynnistynyt

    Nyt pakkasi ongelman. A6 2.8 30v koneella on mykkä. Tapahtumien kulku on seuraava; käynnistin auton normaalisti ja tyhjäkäynti oli OK. Nousin ulos autosta ja avasin takakontin täyttääkseni muistaessani cd-boxiin pari levyä.
    Kuuntelin kierrosten nousevan ja laskevan aivan kuin autoa kaasutettaisiin kevyesti. Hyppäsin kuskin paikalle ja kierroslukumittarin mukaan kone pyöri n 1500 kierrosta ja vaelsi hieman. Polkaisin vähän kaasua ja kierrokset jäivät n. 2000 tuntumaan eivätkä laskeneet alemmas. Sammutin koneen ja sen jälkeen startatessa ei edes lupaa käyntiin.
    Mistähän vikaa voisi lähteä selvittämään?. Voiko kyseessä olla ilmamäärämittari hajoaminen, vai sytytyspuoliko olisi syyllinen?.
    Ongelmaa lisää se, etten omista VAG-COMia jolla vikaa voisi analysoida. Jos jollakin Kouvolan seudulla olisi mahdollisuutta lukea vikakoodia, niin tervetuloa apuun. Koetetaan kyllä korvata vaiva.

    #2
    Laitan tähän vielä lisäselvitystä ongelmasta.
    Etsin tuon hakutoiminnon kautta vastausta ja sen perusteella vaikuttaisi olevan ilmamäärämittari syypää. Löyisin maininnan jossa moottoria joutui pitämmään kaasupolkimella käynnissä, koska tyhjäkäyntiä ei ollut.

    Sain tuon laitteen eilen lopulta käyntiin, kun sahasin aikani startilla ja pidin kaasupoljinta puolivälissä. Käynnistyi vaivoin ja tyhjäkäyntiä ei ollut. Sammuttamisen jälkeen hörähti normaalisti käyntiin, mutta alkoi pienen hetken jälkeen soutamaan tyhjäkäyntiä.

    Kaasuun vastaaminen ei toimi kunnolla, vaan poljinta nopeasti painettaessa kuolee ja kierrokset pomppaavat ylös vasta hetken päästä.
    Miten tuon mittarin toiminnan voisi mitata, vai onko turhaa touhua?. Uuden löytymisen osalta lienee merkkiliikkeenn armoilla, vai kävisikö tuohon tuo myydään palstalla ollut 2,7 turbon mittari?.

    Vaikka asiasta on ollut ennenkin keskustelua, niin olen sen verran tumpelo, etten niistä oikein pääse varmuuteen mitä pitäisi seuraavaksi tehdä, joten kommentteja kaipaisin kipeästi.

    Tähän päälle vielä se, että auto pitäisi saada ajoon niin nopeasti kuin mahdollista, ja nyt en uskalla sillä lähteä mihinkään kun tuon automaatin hinaaminen taitaa olla melko riskipeliä.

    Auttakaa ihmeessä, että saadaan peli kuntoon.

    Comment


      #3
      Ennen kuin rupeat hakuammuntana ilmamäärämittaris vaihtamaan niin luetuta ne vikakoodit vaikka paikallisessa merkkiliikkeessä pientä korvausta vastaan.

      Comment


        #4
        Lienee viallinen lämpötila-anturi, mutta korjaamolla tuokin selviää.
        BiTurbon ilmamassamittari ei käy vapari veekuutoseen

        Comment

        Working...
        X