Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s6 käyntihäiriö/nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s6 käyntihäiriö/nykiminen

    AAN koneella, 94vm s6 c4, omaa monenlaisia vikoja, uusin ikävästi käyntiin liittyvä.. Eli on jo jonkun aikaa tehnyt käynnistäessä(kylmäkäynnistys) sellaista, että vähän aikaa käynnistyksen jälkeen on ihan kuollut alle 2k kierrosta, jos ajaa esim 1 vaihteella yli 2000 rpm, niin kiihtyy normaalisti, vaihtaa kakkosen ja painaa kaasua nuutuu, sit hetken päästä kerää taas kierroksia... Toi vika oli, nyt on tullut myös lämpimänä nykimistä, aluksi se tuli sillon tällön, eikä siihen kiinnittänyt huomiota, tänään se alkoi nykiä koko ajan kun mittarin paineet oli 0,6-0,9(eli alipaine) kun päästi kaasun= ei nyi, tai painoi kaasua ei nykinyt.

    Imuvuotoko? Letkuja katselin ja ei vielä ole löytynyt rikkinäistä, lambda se tuskin on, kulutus mittarin mukaan normaali, ehkä vähän laskenut!!!! Mistä pääsee seuraavaan, eli alkanut kuulua ihme sirinää matalilla kierroksilla, ja pieni kaasuvaijerin nykäisy kiihdyttää sirinää, kuuluu siitä imusarjan alta/suuttimien suunnalta??? Venttiilin nostin?

    Tuo nykimis ongelma on pahentunut suhteellisen nopeasti, viikon aikana sen huomannut kunnolla.. Onko jotain erikoista paikkaa josta kannattaisi ensin etsiä vikaa? Miten imuvuotoa helpoiten yrittää metsästää?

    Noihin jos jotain vinkkiä olis ennen kun auto jättää tien päälle, päivän positiivisin asia oli suht edullinen 98 tampereella ;P 1.204

    #2
    No painetesti, vikakoodit, sytkäosien kunto... lämpöanturi?

    Sirinä vois olla ihan suuttimien ääni. Tai no vähän paha tietty kuulematta sanoa. Nostimet naputtaa.

    Nokkien välinen ketju voi antaa myös vähän ääntä.

    Comment


      #3
      Tulpat/ tulpan hatut vaihtoon jos nykii.

      Comment


      • #4
        Jatkanpas vaikka tähän vanhaan ketjuun, kun oli edes jotain vastaavaa asiaa...

        Elikkäs profiilin AAN on alkanut välillä naputtamaan, venttiilin nostin siellä kai jotain kikkailee. Auttaako tähän vaivaan muu kuin nostimen/nostinten vaihto?
        Täytyisikö ne vaihtaa kaikki kakskymmentä kerralla? Millainen homma ko. operaatio on? Käsittääkseni onnistuu kumminkin kantta irrottamatta?

        Naputus ei siis kuulu aina, ennen viime viikonloppua ei naputtanut kuin yhden kerran satunnaisesti, nyt viikonloppuna n. puolilla pysähdyskerroista huomasin naputuksen. Kuuluu melko selvästi ja taajuus nousee kierrosten mukaan.

        Comment


          #5
          Mullakin naputtaa lämpimänä tyhjäkäynnillä kun öljyn määrä alkaa olla alarajoilla. Jos naputus on jatkuvaa ja kierrosriippumatonta, on nostajat varmaan taipaleen loppupuolella.

          Comment


          • #6
            Lämpimänähän ne tuossakin naputtaa, melko kova ääni kuuluu... mutta ei kuitenkaan vastaavaa mitä esim. muutamassa 24-naulaisessa bemarissa olen kuullut, aivan kuin yksi nostaja kiukuttelisi... Öljyt on n.5-6tkm sitten vaihdetut Castrol TWS 10w-60 muistaakseni, ja taitaa olla pinta tosiaan melko lähellä alarajaa... öljyä kuluu jonkun verran, nostinrempan kanssa samalla tietysti voisi vaihtaa venttiilinvarren kumit, epäilen että niistä taitaa pikkusen falskata läpi. Taidan mennä lisäämään sitä öljyä ylärajan tienoille ja toivoa että loppuis naputtaminen.

            Ja kilometrit mittarissa n. 210000, tiedä sitten...

            Comment


              #7
              Fortè käsittelyä voisit kokeilla, jos uskallat. Jos ei koskaan ole tehty, niin voi isompi p*aska lähteä liikkeelle ja aiheuttaa ongelmia.

              Comment

              Working...
              X