Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8T ´00 Jakoketjun tiivisteen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8T ´00 Jakoketjun tiivisteen vaihto

    Onkohan tuo millainen homma? Koneen takaosa ylhäältä asti on ihan öljyinen. Tietty venttiilikoppa ensin pois tieltä, mutta mitä purkua tuo vaatii sen lisäksi? Voiko jakoketjun jättää vielä rauhaan, se kun ei oireile
    millään lailla?

  • #2
    Onnistuu välistä. Puristaa kiristimen työkalulla vaan kasaan.

    Comment


    • #3
      Onkos muuten kiristysmomenteista tietoa? Venttiilikoppaan olin tsekkaavinani 10Nm ja jostain myös 10Nm kiristimen pulteille. Onko näin?

      Tuleeko puolikuun yhteyteen tiivisteliimaa muualle kuin yläpintaan peltitiivisteen yhteyteen? Jotkut liimailee puolikuun ilmeisesti kauttaaltaan nimittäin.

      Olikos venttiilikopalle jonkunlainen kiristysjärjestys? Oletan että ei.

      Comment


      • #4
        10nm on kaikki. Yläpuolelle laittaa, eihän se muualla haittaa mutta en koe tarpeelliseksi. Venakopat oon kiristäny perus sisältä ulospäin.

        Comment


        • #5
          Alkaa olemaan selkee tämä homma. Työkalu on tilattu kanssa, ei tarvi sitten viritellä mitään tuon kiristimen kanssa.

          Comment


            #6
            Jonkun virallisen korjausohjeen mukaan siihen puolikuuhun ei tulis ollenkaan liimaa. Pelkästään siihen peltitiivisteen etualalle pienelle alalle tarvittaessa ohjeen mukaan voisi laittaa.

            Comment


              #7
              Kyllä siihen kannattaa laittaa liimaa ihan kauttaaltaan.

              Comment


              • #8
                Nyt on tämäkin homma viimein tehty. Haynesin oppaan mukaan peltitiivisteeseen ei tarvi liimaa jos on tiiviste valmiiksi pellin yläpuolella puolikuun kohdalla. Laitoin silti pikkasen molemmin puolin. Ohut kalvo. Orkkiksissa ei ollut mitään liimoja tuon tiivistepinnan lisäksi.
                Samalla avasin Forgen kalvomallin pässin. Ollu kiinni varmaan 9 vuotta avaamatta. Oli kuin uusi. Sitten tulpat ja suodattimet sekä ö.suodatin jalan tiivisterengas uusiksi. Se alkoi olemaan valmis 223tkm ja 16 vuotta. Oli aika koska katkesi ja varovasti irrotellessa. Nyt sitte katellaan lakkaako öljynkulutus vuodon korjaannuttua. Nyt menee 2,5 desiä 1000km matkalla. Lienee sitten turbon tekosia. Samalla menee pakosarja koska alkavaa halkeamaa. Laittoa riittää.

                Comment

                Working...
                X