Eli ongelma on sellainen että auto käynnistyy aina startatessa mutta sammuu saman tien. Saattaa tehdä muutaman kerran peräkkäin joskus jää ekalla pyörimään. Ei tunnu olevan väliä onko kone kylmä vai lämmin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8 20v käynnistyy mutta sammuu heti
Collapse
X
-
Bensa pumppu?
Paljonko tankissa on bensaa.
Kannattaakokeilla laittaa täyteen ja startata... yleisin syy tuolle ei lähde/lähtee käyntiin.. jos on ajon esto niin kaverilla viellläkin sama ongelma... yritetty vaikka ja mitä että häviäis vika mutta sepä ei edes lupaa jos ajonesto herjaa...
Comment
-
jompikumpi nesteen lämpötilaanturi rikki? (joko ylävesiletkun tai syylärin kupeessa oleva)... kone saa käynnistyessä eri tietoa antureilta ja kadottaa seokset jonka jälkeen kone sammuu... tätä esiintyy myös ehjillä antureilla kun auto kiinni kovilla pakkasilla lämppärissä alta 2 tuntia... pari kolme kertaa saa startata että jää pyörimään..
tuossa yksi mahdollinen vika.
ps. vikakoodit lukuun.
Comment
-
Vikakoodit, käynnistyksenesto, bensapumppu.
Käynnistykseneston valo syttyy ja sammuu kun virrat kääntää päälle, jää vilkkumaan jos ei sen takiä lähde käyntiin. - Tästä jää myös vikakoodi
Bensapumppuvika taas tekee sen että auto on voinut edellisellä kerralla lähteä käyntiin ja toimia normaalisti, mutta seuraavalla kerralla ainoastaan lupailee. Joskus myös esimerkiksi harjanvarrella tankkia kopauttamalla saa auton käyntiin (toki viallinen pumppu voi myös sitten jättää tienpäälle, eli ei toimi korjauskeinona). - Ei jätä vikakoodia.
Viallinen lämpötila-anturi (G62) tekee taas sitä että auto yleensä lähtee kyllä käyntiin muutaman yrityksen jälkeen, mutta käy epätasaisesti varsinkin kylmällä kelillä,. - Tästäkin jää yleensä vikakoodi.
https://www.youtube.com/watch?v=WgbZg_q3kU4
Comment
-
1995 1.8 adr koneisissa ei kait edes pitäisi olla tuota G42 anturia (imusarjan alapuolella, imuilman lämpötila-anturi)? - Uudemmissa sen sijaan on.
http://i141.photobucket.com/albums/r...diA6/IAT/5.jpg
Comment
Comment