Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8 vm 2000 nakutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8 vm 2000 nakutus

    Moro,

    Löyty paljon juttua 1.8t nakutushommasta mutta pelkän 1.8 en äkkiseltään löytänyt. Onko 1.8:ssa samat vikakohteet kuin 1.8t?

    Onko kellään kokemusta nimenomaan 1.8 nakutuksen hävittämisestä?Mistä kannattaa lähtee hakemaan vikaa? Öljyt+suodatin vaihdettu juuri mutta eipä oikeastaan auttanut juurikaan. Nakutus ilmenee käynnistettäessä ja nimenomaan lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä.

  • #2
    Siis puhutaanko nyt ihan nakutuksesta vai jostain käynnistyksen jälkeen, sekunnin-pari kuuluvasta äänestä?

    Käynnistyksen jälkeen sekunnin-pari kuuluva rämisenä ääni aiheutuu monesti venyneestä tai löysällä olevasta ketjusta. Moottorikoodi lienevi ADR?
    Viimeksi muokannut mstr; 15.4.2015, 14:22.

    Comment


    • #3
      Nakutuksesta kysymys. Mulla joskus (ei aina) samainen nakutus kuuluu kun auton laittaa käyntiin.Toki todella lyhyen ajan. Suurin oire on tuo lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä kuuluva nakutus :(

      Comment


      • #4
        Seuraava kysymys varmastikin, että onko vikakoodit luettu? Ja jos on, niin millä ja mitä löytyi?

        Comment


        • #5
          Veikkaan öljysihdissä paskaa eikä öljy pääse kunnolla yläkertaan.

          Comment


          • #6
            Oukei.Onko paha homma putsata sihti?

            Öljypohja pois ja pääseekö sitte käsiksi?

            Pitääkö purkaa romuja eestä?

            Comment


            • #7
              Juttua löytyy kyllä ihan haulla öljypohjan irroituksesta.

              Comment


              • #8
                Jep.Selailin foorumia enemmän ja ja näyttäs siltä että vika voi olla joko tuossa tukkosessa sihdissä tai nokkaketjussa/ketjun kiristimessä tai molemmissa.

                Mistähän nuista arvais alottaa?Sen verran kokeilin että vaihdoin öljyt (Valvoline 10W40) mutta ei ollut mitään vaikutusta.

                Comment


                  #9
                  Sihti on toki mahdollinen, mutta näissä vapareissa todennäköisempänä pitäisin sitä ketjua/kiristintä. Omassa vastaavassa (AVV, vm. 2000, ajettu ~280 tkm) vaihdatin ketjun viime kesänä jakopään yhteydessä ja ääni hävisi. Paikallisella "kyläsepällä" teetin, palikat Saksasta.

                  Muoks: multa meni vähän ohi tuo, että jatkuva naputus tyhjäkäynnillä. Alpin kanssa samaa mieltä. "Suolihuuhtelu" Fortella tms. voisi mahdollisesti myös auttaa, mutta siinä on omat riskinsä vanhassa koneessa.
                  Viimeksi muokannut taski; 15.6.2015, 11:02. Perustelu: täydennys

                  Comment


                    #10
                    Nostajatkin voi olla finaalissa/tukkeutuneet ja naputella. Omasta 1.8t:stä (AEB) nostajat meni vaihtoon, kun kilometrejä oli n. 200 tkm, samalla vaihtui ketju, kiristin ja jakopää.

                    Comment


                    • #11
                      Okei.Mistä kautta tilasit osat ketjun/kiristimen?
                      Paljoko kustanti?

                      Comment


                        #12
                        Osat tuli Tepolta/speed-autoteile.fi. Hintoja ei kannata kauheasti vertailla, kun tuosta on jo 6-7 vuotta aikaa, mutta kiristin+ketju oli silloin n. 200 euroa. Kiristimen hintaan vaikuttaa aika paljon se, onko imunokka säätyvä vai ei.

                        Forte-käsittely tuohon omaankin ensin tehtiin, tilanne muistaakseni parani jonkun verran, mutta naputus ei täysin poistunut kuin vasta nostajat vaihtamalla.

                        Comment


                        • #13
                          Taski paljonko sulla maksoi kiristin/ketju+ työt?

                          Mulla alkaa olla kilsoja kohta lähemmäs 290 000km joten viittaisi tuohon kiristimeen/ketjuun?

                          Comment


                          • #14
                            Taidan vetää Forten ja kokeilla onko mitään vaikutusta.Näyttää olevan kahenlaista mielipidettä aineesta. Onko tietoa mikä liike osaa homman Oulunseudulla?

                            Comment


                              #15
                              Kappas, meni kysymys ohi... Tuollaisen laitatin, mutta nähin halpiksiin tulee suhtautua varauksin - voi olla lyhytikäinen osa. Työn hintaa en muista, samalla tosin laitettiin muutakin. Reilu 20 tkm tuolla on nyt ajettu; vanhoilla öljyillä saattaa tietyissä oloissa taas pari sekuntia ääntää käynnistäessä, mutta tekee sitä todella harvoin. Ja se voi johtua myös jumivasta takaiskuventtiilistä (siellä suodatinjalan tuntumassa).

                              Comment


                              • #16
                                Itellä aikoinaan AEB naputteli käynnistyksen jälkeen, ja ainut millä sain pois, oli öljypumpun vaihto. Uusilla öljyillä meni ehkä 2000km ilman naputusta, sitten taas alkoi.
                                Pumpuksi laitoin motonetista Febin pumpun, silloin hintaa 109e ja öp:n tiiviste marmorilta.

                                Comment

                                Working...
                                X