Nyt tarvittaisiin hyviä ideoita tuollaisen 1997 vuosimallin 1.8CL Golffin käyntiongelmaan. Kone on ADZ, 66kW.
Ongelma on sellainen että kone ei kierrä yli 2500rpm, joskus saattaa ottaa n. 3000rpm. Tyhjäkäyntiä käy todella hyvin ja käyntiinlähdössäkään ei ole ongelmaa. Ongelma alkoi kun bensa pääsi loppumaan kesken käynnin, ennen sitä kone on toiminut oikein.
VCDS:llä katsoin koodit ja niitä oli yksi, 1.8 koneen vakiovika eli asentotunnistin/tyhjäkäyntimoottori. Siihen vaihdettiin uusi tarvikeosa tilalle ja vikakoodeja ei enää tullut. Myös imusarjan ja "kaasarin" välinen kumilaippa tarkastettu ja ehjäksi todettu.
Vaihdettu myös seuraavaa; uusi polttoainesuodatin, uusi bensapumppu, tulpat, johdot, virranjakaja & pyörijä, jako ja ajoitus tarkastettu.
Nyt rupeaa vähän ideat loppumaan. Tekeekö huono lambda tuollaisia oireita? Ainakaan vikakoodeja ei siitä ollut.
Pitää varmaan seuraavaksi napata tuo "kaasari" käteen ja käydä se läpi.
Vinkkejä otetaan auliisti vastaan :)
Ongelma on sellainen että kone ei kierrä yli 2500rpm, joskus saattaa ottaa n. 3000rpm. Tyhjäkäyntiä käy todella hyvin ja käyntiinlähdössäkään ei ole ongelmaa. Ongelma alkoi kun bensa pääsi loppumaan kesken käynnin, ennen sitä kone on toiminut oikein.
VCDS:llä katsoin koodit ja niitä oli yksi, 1.8 koneen vakiovika eli asentotunnistin/tyhjäkäyntimoottori. Siihen vaihdettiin uusi tarvikeosa tilalle ja vikakoodeja ei enää tullut. Myös imusarjan ja "kaasarin" välinen kumilaippa tarkastettu ja ehjäksi todettu.
Vaihdettu myös seuraavaa; uusi polttoainesuodatin, uusi bensapumppu, tulpat, johdot, virranjakaja & pyörijä, jako ja ajoitus tarkastettu.
Nyt rupeaa vähän ideat loppumaan. Tekeekö huono lambda tuollaisia oireita? Ainakaan vikakoodeja ei siitä ollut.
Pitää varmaan seuraavaksi napata tuo "kaasari" käteen ja käydä se läpi.
Vinkkejä otetaan auliisti vastaan :)
Comment