Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorinvaihto varmaan miljoonannen kerran

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moottorinvaihto varmaan miljoonannen kerran

    Homman nimi nyt on kuitenkin tämä: Audi Coupe Quattro -86:n KV pannu halkes. Aika suurella tod. näköisyydellä on moottorin vaihto edessä. Samalla vois tuupata kaukaloon vähän tehokkaammankin, kun kerran hommaan joutuu. Soitin paikalliselle katsastusmiehelle (Salo) ja kysyin turbosta. Sen jälkeen rupes poikaa pykälät kiinnostamaan. Sain seuraavan tuomion: turbon voin laittaa nykyiseen Kv koneeseen, kunhan tehot eivät nouse yli 25%, mutta esim. MC turbomoottorin vaihto menee poikkeusluvan alaiseksi!? Mikähän tässä mun tapauksessa olis verrokkiauto, tuskin urkki sentään?

    No jos unohdetaan hetkeksi turbot, niin meneekö esim. NG kone helpoilla muutoksilla paikalleen. Olis nimittäin hyvä sellainen tiedossa. Olen ymmärtänyt, että NG on uudemman Coupen moottori, mutta onko sillä merkitystä? Mites 20V koneet, mikä käy ja mikä ei? (tai kaikkihan saadaan käymään prkle, mutta en aio tässä ryhtyä giganttisiin muutoksiin, kun pitäis saada auto on the road again)

    Auttakkee, pistäkkee vaekka vanhoja threadi linkkejä, jos ei muuta.

    t:HH

    #2
    Verrokkiauto on coupen quattron kohdalla oma itsensä, koska se on mallisarjan tehokkain (urkki on omaa mallisarjaa). Teho saa nousta 20%. MC:n saa asentaa, jos vaikka pudotat ahtopainetta ja todennat pudonneen tehon teholapulla (jossa siis max 120kw). Turbojen kanssa tarvitset urkin raidetangon.

    NG sopinee ilman kommervenkkejä.

    Comment


      #3
      Mikä tää katsastusmiehen älynväläys tosta poikkeusluvasta sitten oli? Puhuiko tyyppi baaskaa?

      Comment


        #4
        KV on mallisarjan tehokkain. Oikea prosentti on 20.

        MC menee, jos haet tehotodistuksen jossa alle 100kW*1,20. Ei mitään poikkeuslupia siis tarvita.

        NG menee senkun laittaa, mutta ruiskuhan on eri. Uskoisin että voi ajella KV:n ruiskulla ilman ongelmia. Tilavuutta NG:ssä snadisti enemmän, puristuksia muistaakseni vähemmän ja varmaan nokkakin on miedompi.

        20V-koneet käy, kunhan vauhtipyöräpaketti on 016 vaihteistoisesta autosta (urq RR, 200 3B, 200 MC jne). Sama pätee NG:hen.

        2 litran 20v vapari (NM 118kw, 160hv) on myös laillinen sellaisenaan. Voisi olla ihan ok vaihtoehto?

        Oikeasti kai KV 5-3 pakosarjalla on 101kW ja jos tuo 101 lukee otteessa tai saat siitä paperit maahantuojalta niin myös MC on laillinen ilman tehotodistuksia. 101*1,2 = 121,2 ja MC = 121kw.

        Comment


          #5
          Ei siihen mitään poikkeuslupia tarvitse. Tuo teholappu pitää olla.

          Comment


            #6
            Se menee poikkeusluvalle, jos et muuta MC:n toimintaa. Vakiona se on muutaman prosentin liian tehokas.

            100kw*120%=120kw, MC:ssä vakiona 121Kw.

            [e] ja kertaus on opintojen äiti.

            Comment


              #7
              Mitenkä tuollainen "erillainen" vaihteisto kestää esim. mc:n tehoja ? Itsellä olisi näillä näkymin tulossa rt:n tilalle kg ja pähkäillyt että vaihtaako tuon vakio lootan vai hommaako vaan vauhtipyörän että saa kg:n sopimaan vakiolootaan.

              Comment


                #8
                016 aski se on turbossakin, ts. samaa osaa.

                Comment


                  #9
                  Lainataan nyt topiccia tosissaan :) Eli vaan jostain 20v vauhtipyörä niin kg ja tuo nykyinen laatikko sopivat yhteen ? Mitenkäs kytkimen ja aseltelman kanssa ?

                  Comment


                    #10
                    Mikäs kone se tuommonen KK on? En ole ennen kuullut, mutta tänään löysin luettelon konekoodeista.

                    http://quattro.lv/old/engine.html

                    Comment


                      #11
                      Meneeks 7A motti (20V 170 hp) KV:n tilalle Coupe Quattro -86 :een?

                      Comment


                        #12
                        Menee, mut vaatii vauhtipyörän+kytkinhärpäkkeet (KV:sta) sekä alkuperäisen 7a:n ruiskun. Ja olisi hyvä mennä tehonmittauspapereiden kanssa muutos katsastamaan, joku muu vois vaikka valaista kuinka toi 7A:n sais työntämään alle 165 hevosta pihalle ;)

                        Comment


                          #13
                          Sytkää myöhäsemälle, niin eiköhän tehot tipu mittauksen ajaksi.

                          Comment


                            #14
                            Nakuanturi irti on varmaan aika riittävä toimenpide.

                            Jokaisesta moottorista ei tarvii erikseen kysyä että sopiiko vaiko eikö. Kaikki vitoset menee. Tuo vauhtipyörä ja kytkin vaan pitää olla oikeaa tyyppiä.

                            Comment


                              #15
                              Toi porkkiksen viesti auttoi paljon, kun ei tarvi joka konekoodin kohdalla erikseen funtsata. Thänks!

                              Comment


                                #16
                                Onks se noin kun Koopikka sanoo, että katsastusmiehet eivät välitä tehtaan ilmoittamista tehoista paskaakaan, vaan mikä tahansa teholappu kelpaa? Täytyy varmaan allekirjoituttaa toi lappu sit samalla hellapoliisilla, kun mun iltalomistakin päättää, heh hee!

                                Comment


                                  #17
                                  Soitin tuossa just katsastusmiehelle (en oman paikkakunnan) ja kysyin suoraan, että kumoaako dynolappu tehtaan moottorille ilmoittamat tehot. Aluksi oli hyvinkin puhelias kaveri, mutta kun heitin ton kyssärin, niin sano suunnilleen näin: Soita AKEen ...tuut tuut tuut. Ei tunnu kattastusheput haluavan kommentoida.

                                  No soitin sit AKEen ja tottakai tämän viikon kolmen minuutin puhelinpäivystysaika oli loppunnu vartti sitten, Stana!

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä se teholappu kumoaa sen tehtaan ilmoituksen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Sanot että moottori on "omavalmiste" eikä MC tms ja rakennettu eri koneiden osista ja teholappu on tossa silvuplee niin homma on klaar.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kiitoksia vinkeistä, toi omavalmiste kuulostaa hvetin hyvältä!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X