Homman nimi nyt on kuitenkin tämä: Audi Coupe Quattro -86:n KV pannu halkes. Aika suurella tod. näköisyydellä on moottorin vaihto edessä. Samalla vois tuupata kaukaloon vähän tehokkaammankin, kun kerran hommaan joutuu. Soitin paikalliselle katsastusmiehelle (Salo) ja kysyin turbosta. Sen jälkeen rupes poikaa pykälät kiinnostamaan. Sain seuraavan tuomion: turbon voin laittaa nykyiseen Kv koneeseen, kunhan tehot eivät nouse yli 25%, mutta esim. MC turbomoottorin vaihto menee poikkeusluvan alaiseksi!? Mikähän tässä mun tapauksessa olis verrokkiauto, tuskin urkki sentään?
No jos unohdetaan hetkeksi turbot, niin meneekö esim. NG kone helpoilla muutoksilla paikalleen. Olis nimittäin hyvä sellainen tiedossa. Olen ymmärtänyt, että NG on uudemman Coupen moottori, mutta onko sillä merkitystä? Mites 20V koneet, mikä käy ja mikä ei? (tai kaikkihan saadaan käymään prkle, mutta en aio tässä ryhtyä giganttisiin muutoksiin, kun pitäis saada auto on the road again)
Auttakkee, pistäkkee vaekka vanhoja threadi linkkejä, jos ei muuta.
t:HH
No jos unohdetaan hetkeksi turbot, niin meneekö esim. NG kone helpoilla muutoksilla paikalleen. Olis nimittäin hyvä sellainen tiedossa. Olen ymmärtänyt, että NG on uudemman Coupen moottori, mutta onko sillä merkitystä? Mites 20V koneet, mikä käy ja mikä ei? (tai kaikkihan saadaan käymään prkle, mutta en aio tässä ryhtyä giganttisiin muutoksiin, kun pitäis saada auto on the road again)
Auttakkee, pistäkkee vaekka vanhoja threadi linkkejä, jos ei muuta.
t:HH
Comment