Rupeaa omat keinot käymään vähiin niin kysytääs täällä.
Eli kyseistä koodilistaa pukkaa noin 2-4pvän välein sen jälkeen kun osia on vaihdellut ja nollannut koodit.
3 Faults Found:
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 239795 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.05
Time: 19:29:35
Freeze Frame:
RPM: 2064 /min
Load: 26.3 %
Speed: 81.0 km/h
Temperature: 87.0°C
Temperature: 10.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.478 V
000135 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 - 002 - Too Low - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 239913 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.06
Time: 16:25:32
Freeze Frame:
RPM: 2303 /min
Load: 41.9 %
Speed: 90.0 km/h
Temperature: 88.0°C
Temperature: 12.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.351 V
000401 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P0191 - 001 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 240212 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.08
Time: 13:29:33
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 49.0°C
Temperature: 21.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 11.938 V
Tähän mennessä vaihedttu
- Pa-siirtopumppu
- Pa-suodatin
- Tulpat
- PCV-venttiili
- N80-venttiili
- G247 korkeapaine-anturi
- Korkeapainepumpun paininkuppi
- Jakopääremontin yhteydessä vaihdettu nokkien välinen ketju ja pumpun nokka tarkistettu samalla, oli ok.
- Etsitty mahdollisia imuvuotoja, mutta ei tunnu löytyvän
- Aktviihilipöntön venttiili putsattu
- Imuaukot putsattu möhnästä
Tänään vertailin fuel trimmejä, korkeapaineen pyyntiä ja toteutunutta painetta sekä MAFfin arvoja.
Paineet näytti olevan sitä mitä pyydettiin, MAF näytti maksimiarvoksi 205 g/s ja vikakoodit nollattuna hetken ajon jälkeen 230 g/s ,mutta fuel trimmeissä oli jotain pielessä.
Tässä ennen koodien nollausta noin 150km ajon jälkeen
Ja tässä nollauksen ja noin 30km ajon jälkeen
[LEFT] Fuel trimmeistä en ihan hirveästi ymmärrä, mutta jos oikein hoksasin rosstechin sivuilta niin ylempi kuva viittaisi siihen, että MAF olisi tiensä päässä ja alempi kuva antaisi viitettä imuvuodosta ?
Olisikohan mahdollista, että tukkoiset suuttimet aiheuttaa tällaista vikaa? Mielessä kävi myös lambda-anturin ikääntyminen, kilometrejä kuitenkin on jo takana, eikä kumpaakaan anturia ole todennäköisesti vaihdettu..
[/LEFT]
Eli kyseistä koodilistaa pukkaa noin 2-4pvän välein sen jälkeen kun osia on vaihdellut ja nollannut koodit.
3 Faults Found:
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 239795 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.05
Time: 19:29:35
Freeze Frame:
RPM: 2064 /min
Load: 26.3 %
Speed: 81.0 km/h
Temperature: 87.0°C
Temperature: 10.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.478 V
000135 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 - 002 - Too Low - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 239913 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.06
Time: 16:25:32
Freeze Frame:
RPM: 2303 /min
Load: 41.9 %
Speed: 90.0 km/h
Temperature: 88.0°C
Temperature: 12.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.351 V
000401 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P0191 - 001 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 240212 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.08
Time: 13:29:33
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 49.0°C
Temperature: 21.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 11.938 V
Tähän mennessä vaihedttu
- Pa-siirtopumppu
- Pa-suodatin
- Tulpat
- PCV-venttiili
- N80-venttiili
- G247 korkeapaine-anturi
- Korkeapainepumpun paininkuppi
- Jakopääremontin yhteydessä vaihdettu nokkien välinen ketju ja pumpun nokka tarkistettu samalla, oli ok.
- Etsitty mahdollisia imuvuotoja, mutta ei tunnu löytyvän
- Aktviihilipöntön venttiili putsattu
- Imuaukot putsattu möhnästä
Tänään vertailin fuel trimmejä, korkeapaineen pyyntiä ja toteutunutta painetta sekä MAFfin arvoja.
Paineet näytti olevan sitä mitä pyydettiin, MAF näytti maksimiarvoksi 205 g/s ja vikakoodit nollattuna hetken ajon jälkeen 230 g/s ,mutta fuel trimmeissä oli jotain pielessä.
Tässä ennen koodien nollausta noin 150km ajon jälkeen
Ja tässä nollauksen ja noin 30km ajon jälkeen
[LEFT] Fuel trimmeistä en ihan hirveästi ymmärrä, mutta jos oikein hoksasin rosstechin sivuilta niin ylempi kuva viittaisi siihen, että MAF olisi tiensä päässä ja alempi kuva antaisi viitettä imuvuodosta ?
Olisikohan mahdollista, että tukkoiset suuttimet aiheuttaa tällaista vikaa? Mielessä kävi myös lambda-anturin ikääntyminen, kilometrejä kuitenkin on jo takana, eikä kumpaakaan anturia ole todennäköisesti vaihdettu..
[/LEFT]
Comment