Tästä aiheesta on täälä monta tapausta ja kaikki vinkit tuntuu käytyä läpi joten lisäneuvot olis tervetulleita.
Eli puolivuotta sitte ostin auton jossa palo moottorin vikavalo ja syynä lambda 1bs2 p0039 ja p0141. Vaihdoin Lambdan ja vika lähti. Autossa on ollut koko ajan pientä tärinää tyhjäkäynnillä. Eli kun auton käynnistää niin menee sellaset 10-15 sekunttia ennenkun tärinä/pätkiminen/hytkyminen alkaa. Sama kun ajosta pysähtyy esim valoihin niin hetken käy hienosti mutta sitte alkaa koria heiluttava pätkiminen.
Paripäivää sitte syttyi taas moottorinvikavalo ja syynä sama anturi ja vikakoodit. Anturi oli aito bosch. Tänään vaihdoin uuden anturin taas.
Pätkiminen on ollut kokoajan samalaista.
Vaihdetut/testatut osat
Tulpat
Puolat
Syttyvahistimet
Y-haara kunnossa.
Maffin johdon irrotus melkeen sammuu mutta sitte käy samallalailla kun johto kiinni.
Imuvuoroja ei löydy.
Ei huohota kun öljykorkin avaa.
Muita vikakoodia ei tuu.
En usko että olis ohivuotoa. Voimat on kyllä autossa tallella ja kumminkin käy aina sen 10-15 sekunttia normaalisti. Mietin että mikä vois olla syy tuohon että hajotti tuon lambdan että olisko vika tyhjäkäyntiinkin bank1:sen puolella.
Ilmanputsarin kotelostakuuluu kumma `röhinä´. Ei vaikuta koneen kierroksiin.Aina samallaista.Ilmeisesti normaalia?
Vinkit olis tervetulleita!
Eli puolivuotta sitte ostin auton jossa palo moottorin vikavalo ja syynä lambda 1bs2 p0039 ja p0141. Vaihdoin Lambdan ja vika lähti. Autossa on ollut koko ajan pientä tärinää tyhjäkäynnillä. Eli kun auton käynnistää niin menee sellaset 10-15 sekunttia ennenkun tärinä/pätkiminen/hytkyminen alkaa. Sama kun ajosta pysähtyy esim valoihin niin hetken käy hienosti mutta sitte alkaa koria heiluttava pätkiminen.
Paripäivää sitte syttyi taas moottorinvikavalo ja syynä sama anturi ja vikakoodit. Anturi oli aito bosch. Tänään vaihdoin uuden anturin taas.
Pätkiminen on ollut kokoajan samalaista.
Vaihdetut/testatut osat
Tulpat
Puolat
Syttyvahistimet
Y-haara kunnossa.
Maffin johdon irrotus melkeen sammuu mutta sitte käy samallalailla kun johto kiinni.
Imuvuoroja ei löydy.
Ei huohota kun öljykorkin avaa.
Muita vikakoodia ei tuu.
En usko että olis ohivuotoa. Voimat on kyllä autossa tallella ja kumminkin käy aina sen 10-15 sekunttia normaalisti. Mietin että mikä vois olla syy tuohon että hajotti tuon lambdan että olisko vika tyhjäkäyntiinkin bank1:sen puolella.
Ilmanputsarin kotelostakuuluu kumma `röhinä´. Ei vaikuta koneen kierroksiin.Aina samallaista.Ilmeisesti normaalia?
Vinkit olis tervetulleita!
Comment