Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 quattro tiptronic 4-5 vaihde ei kytkeydy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 quattro tiptronic 4-5 vaihde ei kytkeydy

    auto 2000 vuosimalli 4-5 vaide ei kytkeydy muta kun saa vikatilaan niin pysyy päällä antaa vikakoodit po735 ja po730 voisko vika olla ohjainlaitteessa? ykköseltä kolmoselle vaihtaa hyvin

  • #2
    <LI class="toclevel-2 tocsection-5" len="262">[COLOR=#0066cc]1.4 erityisiä huomautuksia[/COLOR] 17119/P0735/001845 - vaihde 5: Virheellinen suhde

    Mahdollisia oireita

    • Kytkin luistaa
    • Virran ulostulo

    Mahdollisia syitä

    • Gear liittyvät kytkin luistaa/viallinen
    • Gear liittyvät Magneettiventtiili likainen/viallinen
    • Ylikuormitettuja kytkin koska jatkuva korkea vääntömomentin tai Tuning
    • Johdot ja/tai yhteydet viallinen
    • Anturi vaihde asennonosoitin viallinen
    • Mekaaninen vika

    Mahdollisia ratkaisuja

    • Tarkista moottorin arvot uskottavuuden, erityisesti vääntömomentin liittyvää työpaikkaa.
    • Tarkista johdotus ja yhteydet
    • Tarkista anturi vaihde asennonosoitin
    • Tarkista Gear Solenoides

    Erityisiä huomautuksia

    • Gear seuranta siirto ohjaus moduuli tarkistaa välityssuhteen vertaamalla siirto tulon ja lähdön nopeus huomioon valitun pyydyksiä. Tämä vikakoodi asetetaan kun tunnustaa epätodennäköisenä välityssuhde.

    Haettu osoitteesta "[COLOR=#0066cc]http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php?title=17119/ P0735/001845 & oldid = 3220[/COLOR]"
    [COLOR=#0066cc]Luokka[/COLOR]:

    Comment


    • #3
      olisiko jollain ollut samanlaista vikaa ja mistä kannattaisi vikaa ruveta etsimään?

      Comment


      • #4
        Tuolla on ensinnäkin tuo lämpötila-anturin vikakoodi, sehän voi aiheuttaa mitä vaan kivaa.
        Lue koodit vcdssällä/vagcomilla tai laitteella joka antaa edes oikeita koodeja ja luultavasti lisää koodeja. Samalla katso lämpötila-anturin näyttämä arvo.

        Luulen, että aiemmat vikakoodit on luettu jollain geneerisellä laitteella.

        Edit. Tarkista myös vaiheiston öljypohjan vasemmalla yläpuolella olevan liittimen kunto.

        Comment


        • #5
          nyt vikakoodit katsottu vcds ohjelmalla koodit 17118-gear 4 p0734-35-10-incorrect ration-intermittent. 17125-torque converter clutch p0741-35-00stuck off / no power being transferred. 17114-gear ratio monitoring p0730-35-10-incorrectgrar ratio-intermittent. 17116-gear 2 p0732-35-10 incorrect ratio- intermittent. vikakoodit poistettiin ajoin lenkin ja 17118 koodi tuli uudestaa.

          Comment


            #6
            Onko vaihteisto ja sen ohjainlaite auton alkuperäiset?

            Comment


            • #7
              on alkuperäisiä kokeiltiin toista ohjailaitetta mutta toimi samanlailla nyt alkuperäinen paikallaan.

              Comment


              • #8
                Itsellä on samanikäinen audi ja laatikko luistaa välillä, samalla jos käsin yrittää hämmentää laatikkoa niin hylkii vitosvaihdetta ja pudottaa aina takaisin neloselle, millä tavalla tuossa sun laatikossa tuo vaihteiden kytkeytymättömyys ilmenee?

                Comment


                • #9
                  Itsellä rupesi tuo allekirjoituksen audi temppuilemaan, ohitus jonka jälkeen ylämäki ja rupesin ihmettelemään miksi ei kiihdy, 5 vaihde ja 3500rpm kierroksia vauhti 60 km/h.

                  onkos tuosta momentinmuunnin paskana vai aiheuttaako itse tiptronikin vika tämmöistä? Käsi vaihteet toimivat,pakki toimii (kauemman aikaa varsinkin kylmänä pakilla kestää hetki kytkeytyä) eikä antanut mitään vikakoodeja.

                  Hinurilla tallille ja valutin öljyt lootasta pihalle + öljypohja irti,öljyä tuli n.5l, öljyt olivat melko tummat , mutta eivät täysin mustat.
                  Laatikon irroitus onnistuu varmasti itseltä vaikka ei ole ikinä tullutkaan automaatin kanssa leikittyä, mutta kuinkas tuo momentinmuuntimen vaihto? Onko itse laatikon irroituksessa+ momentin muuntimen vaihdossa mitään ihmeellistä?

                  Comment


                  • #10
                    Eipä oikein muuten kuin: Irrota startti, sen kautta ota vetolevystä turbiinin (momentin muunnin) pultit pois. Kolme pulttia, löytyvät kun pyörittelee konetta.

                    Luultavasti sulla ei kytkeydy vaihe kunnolla, eli öljynpaine ei ole riittävä. Mutta kannattaa kumminkin vikakoodeja vilasta.

                    Comment


                    • #11
                      nelonen luisaa eikä heitä vitosta oisiko vika laatikossa venttiilikoneistossa sähköissä / solenoidissa?

                      Comment

                      Working...
                      X