Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B8 ei käynnisty.

    Auto on B8 1.8t 88kw -11

    Eilen toimi ihan hyvin, ei mitään ongelmaa, tänään illalla kun yritin lähteä niin pyörittää vaan konetta mutta ei millään käynnisty.
    Muutaman kerran vähän lupaili, mutta ei vaan käynnisty

    Vikakoodeja antaa tälläisia:


    4732 - Fuel Pump
    P3045 00 [039] - Electronics Defective
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 111025 km
    Date: 2015.04.04
    Time: 10:45:41

    4735 - Fuel Pump
    P3044 00 [032] - Short Circuit
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 111025 km
    Date: 2015.04.04
    Time: 10:46:24


    Autolla ajettu "vain" 111tkm, mun mielestä ei ihan normaalia että hajoaa bensapumppu(?)
    mitä te muut olette mieltä?
    Viimeksi muokannut Killeri; 19.12.2021, 10:40. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

  • #2
    Eli korkeapainepumppu vaihdettu, kaikki ok, ajeltu viisi päivää, ja sit ajot loppu ku seinään. Starttaa hyvin mut ei käynnisty??? Bensaa tulee korkeapainepumpulle, siitä eteenpäin ei ole ehtiny kattoo. Ei vikakoodeja.

    Comment


    • #3
      A4 B8 Ei käynnisty

      Vikakoodit luettu, ei löytynyt muuta kuin tuo vanha 2968 - Intake manifold flap position sensor ... ei pitäis olla merkitystä käynnistymisongelmaan... (häirinnyt jo vuoden, aina silloin tällöin). Mut nyt ei vaan käynnisty, pyörittää kyllä hyvin, ei edes lupaa, bensaa syöttää... ???

      Comment


        #4
        Olikos tuossa imupuolella montakin läppää? Jos on, niin kiinni jäänyt/jäävä läppä voisi aiheuttaa käymättömyyden myös.

        Varovaisella starttipilotin käytöllä voisi testata onko vika sytytys- vai bensapuolella.

        Comment


        • #5
          Joo kaikki neljä, eli imusarjan läpät on yhdessä tangossa ja tangon holkit kuluu, ja sit se rupee antaa häiriökoodia vaillinnaisesta liikkuvuudesta... ei pitäis edes haitata ajoa... (kunnes holkit on niin kuluneet, et tosissaan jumittuu)... enkä usko reilussa 100tkmssä vielä näin käyneen.

          Comment


          • #6
            Käynnistymis ongelma löytyi.. venttiilikoppa halki, imunokka lyöny irti parista kiinnikkeestä.. tarkempi tutkimus sit näyttää mitä muuta tuhoa myllyssä.. (tod.näk. nokkaketju vähän hypännyt).. nii ja kilometrit reilut 100t. :(

            Comment


            • #7
              Meinaisn kirjotella et jako hypänny mut sanoit et starttaa hyvin ni käsitin myös sen että ei pyöri ku tulpaton mopo:)

              Comment


              • #8
                Nii, kone kyllä pyörii kuin tulpaton mopo :) ... ??? Et ei mikään kilahtanut juntturaan...

                Comment


                • #9
                  Nii tarkotin vaa et kyl sen kuule jos vähänki autoista tietää et onko puristukset tallella:)

                  Comment


                  • #10
                    A4 b8 ei käynnisty

                    Noniin, pahoittelut melko epämääräisestä topicin nimestä, mutta kun ei ole muuta antaa.

                    2.0 TFSI koneella varustettu -09 A4, ei mitään käyntiongelmia ollut. Ajoin viimeksi tänään lounastunnilla ongelmitta. Nyt lähdin töistä ja tuntui alkuun jo tyhjäkäynti hieman heikolta / auto vähän heilui ihan kuin olisi sammumassa koko ajan. Tässä nyt en vielä selkeästi kiinnittänyt huomiota. 100m ekaan risteykseen, tuntuu että meinaa sammua niin vaihdoin vapaalle ja kevyesti kaasua. Heti auttoi kun piti kierroksia edes hieman. Ajoin toiseen risteykseen ja sama kuvio.

                    Siitä ekalle parkkipaikalle joka vastaan tuli ja ajatuksena startata uusiksi. No eipä starttaa enää. Vajaan sekunnin yrittää jotain ja lopettaa heti siihen. Ei mitään ylimääräisiä merkkivaloja havaittavissa. Virtaa myös näyttäisi ihan löytyvän.

                    Tässä hinaajaa odottaessa hieman epätoivoista kyselyä teiltä asiantuntijoilta. Joskin ymmärrän, että enpä minä tuossa juurikaan pystynyt lähtötietoja tarjoamaan.

                    Ajettu joku 125tkm ja joskus aikoinaan Audin toimesta tehty ne mäntärempat takuuseen, sikäli mikäli tuo nyt jotain lisäinfoa tarjoaa.

                    Hjalp? :/

                    Comment


                      #11
                      Nailla lahtotiedoilla se nyt voi olla ihan mita vain, esim joku anturi hajonnut. Auto letkun nokkaan ja vikakoodeista tulkkaamaan mika siella on hatana.

                      Comment


                      • #12
                        Näin arvelinkin. Noh, eipä auta kuin odottaa. Jos esim hinausauto ehtisi joskus nyt aluksi paikalle :/

                        Comment


                          #13
                          Jako hypänny?

                          Comment


                          • #14
                            A4 B8 Ei käynnisty.

                            Joku suuttimista sanonut itsensä irti?

                            Comment


                            • #15
                              Noniin. Ilmeisesti jako hypännyt ja hyvin vahva veikkaus oli, että venttiilit kavereineen sanoivat soronoo. Tässäpä voikin sitten varmaan lisätä itsensä jojon jatkeeksi -_-

                              Comment


                              • #16
                                No voi saamari, mitä ajettu? Ei välttämättä ole itse kansi pahemmin kärsinyt, vaikka venttiilit olisivatkin spagettia.

                                Comment


                                • #17
                                  Alle 125tkm.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onkohan laitettu uudempaa jakoketjua osineen vai koottu lie vaan vanhalla takaisin?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Muistelin huoltokirjaa ulkoa eilen ja olin varma, että jakohihna on ok. Muistin, että se olisi vaihdettu noin 60tkm sitten tuon isomman mäntärempan yhteydessä. Noh, muistin väärin, eipä ole vaihdettu. Huoltokirja sanoo vaihtoväliksi 180tkm, eli tuo nyt ei ole lähellekään tullut vastaan.

                                      Näin jälkiviisaana on helppo googletella ja lukea, että eipä sitä tuonne asti missään nimessä kannata päästää. Eipä sillä, että vaikka olisin tuon googlettelun aiemmin tehnyt, niin tuskin olisin vielä sitä ehtinyt kuitenkaan hoitamaan.

                                      Ihan eri keskustelu sitten toki on, että miksi hemmetissä tuollaisia lukemia pitää painattaa huoltoväleiksi, jos tuo on täysin epärealistinen.

                                      Comment


                                        #20
                                        Juu, niinhän se huoltokirja sanoo jakohihnan vaihtoväleistä. Mutta eikö tässä ollut kyseessä kuitenkin B8 A4 TFSI, missä on siis jakoketju? Jakoketjulle ei ole määritelty vaihtoväliä, koska sen on ajateltu suunnittelupöydällä kestävän auton eliniän.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Noinhan se menee. Ihmeen aikaisin kyllä katkesi (jos katkesi, onko jo varmistunut?), omasta meni kun mittarissa oli 200 tkm. Ehkä noissa pitäisi vähän katsoa aikaakin eikä pelkkiä metrejä.

                                          Vähän alkaa kylmä hiki nousta, nykyisellä ajettu 148 tkm ja kevääseen asti ajattelin yrittää...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juu, niinhän se huoltokirja sanoo jakohihnan vaihtoväleistä. Mutta eikö tässä ollut kyseessä kuitenkin B8 A4 TFSI, missä on siis jakoketju? Jakoketjulle ei ole määritelty vaihtoväliä, koska sen on ajateltu suunnittelupöydällä kestävän auton eliniän.
                                            Kyyyllä kai tuossa hihna on? Huoltokirja sanoo suoraan, että 2.0 TFSI:ssä vaihtoväli 180tkm ja mielestäni korjaajaukkeli soitteli, että venynyt ja hypännyt, eli ilmeisesti ei ole poikki.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mikä moottorikoodi, CDNC?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt kysyt liian vaikeita :/

                                                EDIT: Trafin kautta löytyy tieto "Variantti: ACDNCF1".

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ai niin huoltovihko jäi varmaan autoon? Jos tuossa keskellä oleva CDNC olisi moottorikoodi niin kyllä se ketjulla on.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aiempaa juttua B8:n ketjuongelmista: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=145314

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No on kyllä todella lohdutonta luettavaa. Mullakaan auto ei ole nyt AC:lla, eikä kyllä ole täysi huoltohistoria myöskään AC:lta, eli tyhjä arpa sieltäkin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Pystytkö itse tekemään? Itse tehtynä minulle tuli ihan hatusta vetäen muistaakseni jotain tonnin verran kustannuksia vastaavasta hommasta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei valitettavasti niin pienintäkään pelkoa. Nooh, pitää odotella nyt ensin tarkempaa tuomiota, josko vaikka tänään saisi.
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 17.10.2017, 14:57. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Emännän audi jätti tielle. Ensimmäisenä kuulemma syttyivät ajotietokoneeseen ESP, ABS ja käsijarruvalot. Ajettuaan tien sivuun auto myöskin sammui ja startattaessa syttyi vielä moottorin vikavalo, eikä auto myöskään lähde käyntiin.
                                                            Kaveri kävi lukemassa koodit vcds:llä ja poistojen jälkeen jäivät seuraavat vikakoodit päälle:

                                                            Kyseessä A4 B8 1.8tfsi CABB 2009

                                                            4698 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
                                                            4699 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
                                                            2223 - Load Signal
                                                            P1857 00 [046] - Error Message from ECU
                                                            03041 - Energy Management Active
                                                            01314 - Engine Control Module
                                                            013 - Check DTC Memory
                                                            02988 - Left-Hand/Right-Hand Traffic Switchover Active

                                                            Kaikki sulakkeet kävin läpi ja kaikki ehjiä. Joku veikkasi, että voisi olla rele rikki? Osaisiko joku sanoa koodien perusteella mikä voisi olla?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X