Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 V6 kone käy vajaalla/misfire ongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Olihan ne kovahkot ne putket mut ehjät kuitenkin. Imuilman lämpö näyttää järkeviä samoinkun nesteiden lämmöt, tais olla 102°c ku kauemmin käytteli paikallaan. Imuilman lämpö laskee ku hanaa antaa.

    Pitää ne ajoitukset kattoo ku saa ne anturit vaihdettua.

    Comment


      #32
      MAF vika näkyisi molemmissa bankeissa.

      Comment


      • #33
        Auto katsastettu tänään hyväksytysti. Päästöt oli hyvät näillä toimenpiteillä. Nyt ootellaan vaan niitä nokan antureita vielä. Satunnaisia misfirejä tullu vielä mut onneks ei konttorilla tullu :D

        Ugemille suurkiitokset kaapelin lainaamisesta ja henkisestä tuesta :)
        Viimeksi muokannut Janza; 7.4.2015, 20:32.

        Comment


        • #34
          Miten tämän kanssa kävi? Tuliko uudet anturit jo ja saitko misfiret loppumaan?

          Comment


          • #35
            Uudet anturit on ollut paikallaan jo hetken aikaa, yhden kerran antoi 4 ja 6 misfiren muuten ei ole tullut. En tiedä sit johtuko siitä ku olin ajatuksissa laittanut yhden vanhan puolan paikalleen jonka talvella vaihdoin uuteen, vaihdoin sen niin ei ole tullut misfiree sen jälkeen.

            Ajoitukset on vielä tarkistamatta muuttuko ne miksikään noilla antureiden vaihdoilla. Toisaalta ois sama vaan tehä se jakopää remppa ku yks nokan stefa vuotaa öljyä.
            Viimeksi muokannut Janza; 10.5.2015, 20:24. Perustelu: typoja

            Comment


            • #36
              Taas ois asiaa. Alkaa toi misfire homma olla jo ihan oikea ongelma. Elikkä, nyt niitä misfirejä tulee melkeimpä jatkuvalla syötöllä. Se 3000kierroksen raja on edelleen, paikallaan kierrättäessä ei ennen 3000 tule yhtään misfiree, sen jälkeen kyllä.

              Maffi ja pcv venttiili on uusittu hiljattain. Alipaineletkut kaikki uutta. Imuvuotoja ei havaittu. Akun kengän ku ottaa hetkeks pois niin ~ 2pv toimii normaalisti ilman misfirejä. Voisiko etulambdat olla jo niin väsyneet (ei tule vikakoodia) että johtuisi siitä? Ajoin äsken lenkin maffin johto irti ja auto kävi todella huonosti ja sammuikin jopa pari kertaa. Jakopäälle ei ole tehty mitään, arvot on tosin muuttuneet niin, että näyttää 5 ja 7*KW

              Comment


              • #37
                Kattelin noita lambdojen arvoja hiukan ku vihjeen sain siitä, miltäs teidän mielestä näyttää? En itse näistä ymmärrä juurikaan. Jos on mitään merkitystä niin Bank2 Sensor2 on jo pimeenä :D

                Group 32:

                Adaption (Idle) Bank 1 Sensor 1: 4.1%
                Adaption (Partial) Bank 1 Sensor 1: -11,7%

                Adaption (Idle) Bank 2 Sensor 1: 0.6%
                Adaption (Partial) Bank 2 Sensor 1: 3.9%

                Group 43 ja 44:

                Lambda Voltage Bank 1 Sensor 1: 0.755V
                Lambda Voltage Bank 2 Sensor 1: 0.435V, tämä ei muuttunut ollenkaan. Jotain ihan todella pientä välillä mutta toiseen verrattuna ei käytännössä mitään muutosta.

                Arvot katottu tyhjäkäynnillä, välillä kierroksia käyttäen. Maffin arvo kävi 176g/s

                Onko vaan helpompi työntää rukkanen taskuun ja tilata kaikki 4 lambdaa uusia?

                Comment


                  #38
                  Etulambdat vaan uusiksi. Tuon 11,7:n syy pitäisi selvittää. Vuotava suutin tai muu yliruokinnan syy on nyt läsnä. Katsopa pelkääjän puolen sytytystulpat.

                  Comment


                  • #39
                    Toi liika sopan saaminen varmaankin selittäs sitä kun ei alle 3500rpm jaksa mennä minnekkään. Huomasin tossa et kampikammiossa on jonkun verran alipainetta, pcv vinkuu suorastaan. Pitää ne tulpat mulkasta kanssa.

                    Mistä toi alipaine voisi johtua?
                    Viimeksi muokannut Janza; 18.2.2016, 19:06. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                    Comment


                    • #40
                      Lambdojen vaihtoo vois kokeilla huomen illalla lähtiskö ne kivutta irti.

                      Voisko sittenkin toi uusi pcv olla viallinen jos sitä kautta vetää ylimääräistä ilmaa? Toisesta keskustelusta bongattu et alipaine kampikammiossa kielis siitä.. Pitänee testata toi tulppaamalla imusarjaan menevä huohottimien liitos.

                      Comment


                      • #41
                        Lambadat ois tanssittu eilen illalla :D Kuvissa tulpat siinä järjestyksessä kuin pytytkin 1,2 ja 3. Kuvat otettu kuskin puolelta. Molempien lohkojen lambdat oli ton näkösiä ku kuvassa. Esikateista kokeilin meisselillä sen minkä sain lambdan reiästä ja vaikuttas ainakin ettei kennot ole irti.

                        Edit, tulppasin eilen sen imusarjan huohotin liitännän ja kokeilin, ei vaikuttanu mihinkään, ainakaan eilisen ajeluilla. Ruuvasin tänään huohottimen paikalleen ja kampikammion alipaine onkin mystisesti poissa. Nollaan noi adaptiot ja ajelen pari päivää niin tietää korjautuko ongelma. Epäilen tosin, että ei korjautunu :D

                        Edit2, kellään mitään sanottavaa noista tulpista taikka lambdojen väristä?
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut Janza; 20.2.2016, 18:28. Perustelu: lisää txt..

                        Comment


                          #42
                          Nollaa vikakoodit samalla, niin adaptaatiot nollaantuu.

                          Comment


                          • #43
                            Jep, nollaan ennenkun käynnistän auton seuraavan kerran.

                            Comment


                              #44
                              Lambda on ok, mutta tulpissa on kyllä luvattoman paljon eroa keskenään.

                              Comment


                              • #45
                                Mistäs se vois johtua? Suuttimet? Rupee kyllä olemaan mitta täys tämän paskan kanssa.

                                Comment


                                • #46
                                  Eihän siellä vaan ala olemaan nokka-akseli entinen. Kannataisi varmaan kurkata koppien alle varoiksi.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ehehe.. Sehän se vielä puuttus. Pitänee tarkistaa kuhan motivaation jostain löytää.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Arvoja taas tutkittu hieman ja ainakin nyt menee jo oudoks. Bank1 adaptiot edelleen vituillaan mut sinne EI tule misfireä enää, tai en ainakaan äsken saanut tulemaan ollenkaan. Bank2 tulee. Aiemmin tuli joka pyttyyn. Nyt parin päivän aikana ei tullut ajon aikana misfirejä, mutta tossa paikallaan kierrättämällä tulee. Juurikin sen 3000rpm jälkeen. Bank2 adaptiot tasan, kuuluuko olla? mutta lambdan jännite ei muutu. Voiko joku varmaksi sanoa vaikuttaako tuo takalambdan hajalla olo tähän. Takalambda oli hajalla jo ennen etummaisten vaihtoa. Liitän noi vanhat arvot tähän alas vielä lisäks. Menee oudosti ristiin mun mielestä noi arvot nyt. Polttoaineen kulutus tosin pieneni jo huomattavasti, ainakin nintendon mukaan.

                                      Mitä tutkitaan seuraavaksi?


                                      Vaihdetut lambdat eivät ole uusia, vähän ajetusta autosta kylläkin.
                                      Nämä arvot uusia, äsken katottuja

                                      Adaption (Idle) Bank 1 Sensor 1: 3.9%
                                      Adaption (Partial) Bank 1 Sensor 1: -10.2%

                                      Adaption (Idle) Bank 2 Sensor 1: 0.8%
                                      Adaption (Partial) Bank 2 Sensor 1: 0.8%

                                      Group 43 ja 44:

                                      Lambda Voltage Bank 1 Sensor 1: tämä juoksee koko ajan edes takas, alhaalta ylös jne..
                                      Lambda Voltage Bank 2 Sensor 1: 0.445V, tämä ei muuttunut ollenkaan. Taaskaan, jotain ihan todella pientä välillä mutta toiseen verrattuna ei käytännössä mitään muutosta.

                                      Tässä vielä edelliset arvot ennen lambdojen vaihtoa. Muutoksia jonkin verran kuitenkin tapahtunut.

                                      Group 32:

                                      Adaption (Idle) Bank 1 Sensor 1: 4.1%
                                      Adaption (Partial) Bank 1 Sensor 1: -11,7%

                                      Adaption (Idle) Bank 2 Sensor 1: 0.6%
                                      Adaption (Partial) Bank 2 Sensor 1: 3.9%

                                      Group 43 ja 44:

                                      Lambda Voltage Bank 1 Sensor 1: 0.755V
                                      Lambda Voltage Bank 2 Sensor 1: 0.435V, tämä ei muuttunut ollenkaan. Jotain ihan todella pientä välillä mutta toiseen verrattuna ei käytännössä mitään muutosta.

                                      Comment


                                        #49
                                        Onko kaikki puolien ja lambdojen johtosarjat tarkastettu?
                                        http://www.audizine.com/forum/showth...rious-misfires

                                        Comment


                                          #50
                                          Onko nuo nelikärkitulpat katsottu koneelta että on varmasti oikeat? Etka tuntee vain yhden tulpan tuohon moottoriin. En tosin usko että tulpista johtuisi mutta hyvähän siellä olisi olla oikeat.

                                          http://www.motonet.fi/fi/tuote/111422/NGK-BKR6EKUB

                                          Comment


                                          • #51
                                            En ole tarkistanut johtosarjoja normaalia päällepäin tarkistamista kummemmin. Puolien liittimien lukot on vähän heikossa hapessa mutta liittimet pysyvät pohjassa kyllä. Kyllähän noi johdot vois vaikka mitata ku kuvat ois. Ei kehtaa ecun liittimeltä lähtee summassa päitä ehtimään. Puolien johtosarjoista puuttuu vielä ne muovikuoret niin ne oli helppo tsekata. Tulpat on motonetistä haettu ja juurikin tuohon koneeseen sopivat, ainakin heidän järjestelmän mukaan. Kieltämättä haisis johtosarja tai jopa ecu vialle ku ei toi bank2 lambdan jännite muutu tossa group 44. Jos joltakin sais niitä kuvia taikka ois tietoo niistä liittimistä / johtojen pinneistä niin olisin kiitollinen.

                                            Audin huoltopäällikköä lainatakseni: se on muuten audin krantuin kone, tuumas kun taannoin asioin muissa asioissa :D
                                            Viimeksi muokannut Janza; 23.2.2016, 19:31. Perustelu: Lisää asiaa

                                            Comment


                                              #52
                                              Etkan mukaan taas ovat antaneet sulle väärät tulpat :)

                                              Comment


                                                #53
                                                Joudut nyt vähän käyttämään Saksa-Suomi sanakirjaa, mutta tässä olisi ASN puolien johtosarjoista jonkinmoista kuvaa. Eli ekassa kuvassa 4puolaa ja toisessa loput 2.
                                                http://tomasz.data2net.org/gallery-a..._info/ASN1.jpg

                                                http://tomasz.data2net.org/gallery-a..._info/ASN2.jpg

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Voihan ne tulpatkin vaihtaa, ei siitä varmasti haittaakaan ole. KIITOS kuvista, pitää rueta suomentamaan niitä. Pääsee sit mittailemaan. Vieläkö irtois jostain lambdojen johdoille kuva??

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Lambdan johtosarjalle onkin vähän vaikeampi löytää kaaviota, mutta "audi 3.0 asn O2 sensor wiring harness"-haulla google löytää mm. ohjeet lambdojen esilämmityksen toimivuuden testaamiselle.
                                                    Noissa puolien johtosarjojen kuvissa on onneksi punaisella merkitty jälkikäteen nuo tärkeimmät, niillä pärjää jo aika pitkälle.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Pitänee kyllä kokeilla ristiin noi lambdojen kaapelit ensin. Sillähän se selvii onko johtosarjassa vai itse anturissa vikaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Lambdat testattu ristiin. Siitä huolimatta bank2 sensor1 lokeron volttimäärä pysyy 0.435-0.440V rikkonainen takalambda näyttää täysin samaa. Bank1 sensor1 juoksee nätisti vaikka bank2 sensor1 oli siinä töpössä kiinni. Eli molemmat anturit vaikuttas ehjiltä. Käynti meni ainakin ihan perseelleen tämän kokeilun aikana ja meinaspa kerran sammuakkin. Laitoin antureiden piuhat takas omille paikoilleen ja käyntikin korjaantu siitä sitten.

                                                        Missä vika? :D

                                                        Edit, tarviiko ajonestoo koodata jos ecun vaihtaa? Alan olla sitä mieltä, että ecu vika on kun nämä ongelmat alko kun sormia napsauttamalla ku takalambda valvonta poistettiin käytöstä. Ennen sitä toimi oikein mainiosti siihen elokuuhun. Vuos sit oli joo vähän samoja ongelmia mut ne korjaantu muilla keinoilla. Ylempänä niistä taitaa ollakkin juttua ja onkin. Eli huhtikuu-elokuu 2015 toiminut moitteetta. Elokuussa tosiaan tehtiin se ecun muutos joka on sittemmin palautettu mut ei toimi siltikään.
                                                        Viimeksi muokannut Janza; 24.2.2016, 18:52. Perustelu: lisäys

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Vaihdoin sen takalambdan bank2 puolelle ja kappas kummaa kun etulambdan jännitteet heräs eloon. Eli takalambdan toimivuus / toimimattomuus vaikuttaa suoraan etulambdan toimintaan. Uskoo ken tahtoo.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            No entä ne misfiret?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Jää nähtäväks, auto on virmalla vielä levällään :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X