Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tiivisteistä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tiivisteistä...

    Nyt on imusarja ja venttiilikoppa irti, ja huomasin että Laakkoselta ostetusta tiivistesarjasta puuttuu yksi tiiviste :( Mutta nyt kun remontti lepää laakereillaan, niin ajattelin kysyä että mitkä tiivisteet kaipaa tiivisteliimaa? Esim. kuminen venttiilikopan tiiviste lienee tarvitsee jyrkkiin mutkiin, mutta mitenkäs metallinen imusarjan tiiviste? Tuo tiiviste oli jotenkin "palanut" kiinni, joten mitähän siinä on ollut välissä. Mitäs muuta kandeis tehdä (moottorin vaihdon lisäksi)? Motti on rohviilin Audin 6A.

  • #2
    Heh, sama kone, samat suunnitelmat. Kerroppa vinkkejä ku oot saanu homman tehtyy, jos tulee jotain erikoiskikkoja tms. eteen. Vaikka tuskinpa mitään erikoista ilmaantuu. Itellä on noita tiivisteitä ollu valmiina jo hyvän tovin oottamassa omistajan innostumista.

    Mulle möivät ad:lta reinzin tiivisteen tuohon imusarjaan (n. 2,6 euroo,halpa?). Lapun mukaan volkkarin KR/PL motteihin, kaippa se tuohonki käy. Tos on tuommonen musta kerros jo valmiina metallisen osan molemmin puolin.

    Comment


    • #3
      Laitetaas tänne. Eli ostos listalla imusrajan (molempien päiden) tiiviste, suuttimien O-renkaat ja venttiilikopan tiiviste. Kannattaako käydä marmorilta vai esim Motonetistä??
      Onko laatu eroja?

      Comment


      • #4
        Kannattaa käydä motonettikin vilkaisemassa. Sillä perusteella että äsköttäin kävin etsimässä halvempaa versiota toledon moottorin tukikumista ja yllätyksenä motonetin tiskiltä löytyi tismalleen sama osa mikä on paikoillaankin. Siinä oli jopa volkkarin osanumerokin. En tosiaan oottanu sellasta sieltä löytäväni ja positiivistä oli että se on motonetissä yli puolet halvempi. Mutta ainahan siellä on riskinä että saattaa saada mitä sattuu. Ensimmäinen pöytään kannettu tukikumi oli mitälie-merkkiä ja tuo tismalleen passeli löytyikin kun kysäsin jotta millanen 1.8T:ssä on.

        Comment


        • #5
          Itselläni on ollut tuo venttiilikoppa pariinkin otteeseen irti ja aina olen kasannut samalla tiivisteellä/tiivisteillä. Tiivistepinnat kun putsaa vaan hyvin, niin öljyt pysyy kyllä venttiilikopan oikealla puolella.
          Imusarjantiivisteen hain molemmilla kerroilla tarvikeliikkeestä. Hinta oli juuri tuollaista 2-4e. Tiiviste oli sellainen paperitiiviste, johon laitoin yleisesti moottorintiivisteisiin tarkoitettua liimaa.

          Comment


          • #6
            Okei, täytynee sit astella tarvikeliikkeeseen. Minä laitoin uuden venttiilikopantiivisteen syksyllä ja kiristelin ihan ohjeiden mukaisesti momenttiin mut se tihkuttaa nyt jo niiin perhanasti öljyä.

            Comment


            • #7
              No eipäs Motonetistä löytynyt muita tiivisteitä kuin toi venttiilikopantiiviste...täytyy sit imusarjan- ja suuttimien -tiivisteet käydä marmorilta. Vai löytyneekö muualta?

              Comment


              • #8
                No pitäisi kyllä löytyä varaosaliikkeistäkin. Minulle se tuli volkkarin tiivisteenä. Muistaakseni 1.8 16v, eli sama moottori lyhyempi iskuisena.

                Comment


                • #9
                  Nyt on venttiilikoppa ja imusarja irroitettu. Viimesyksynä vaihdettu venttiilikopan tiiviste oli vuotanut 80% pituudeltaan. Vaikka oli ihan ohjeiden mukaan momenttiin laitettu, mutta tiiviste oli motonet laatua. Kaikki suuttimien O-renkaat oli vuotaneet.
                  Sekä myöskin syksyllä vaihdettu Z-putki imusarjan alla oli vuotanut koska siinä oleva O-rengas oli puoliksi pois paikaltaan...oli melkoisesti öljyä vuotanut koneen kylkeen siitä..eipä siis ihme että pölläyttelee ja öljynpaineet on välillä melko alhaiset.

                  Comment


                  • #10
                    Milläslailla tuo Z-putki vaikuttaa öljynpaineisiin ja pöllyttelyyn ?

                    Comment


                    • #11
                      http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...light=savuttaa siellä ollut samoja ongelmia ja ton putken vaihdon jälkeen hävinnyt pölläyttely. Pääsee imemään ilmaa jonka seassa tulee sitten öljyä moottori jarrutuksessa>savuttelu. Sit kun antaa kierroksia loppuu savutus kun seinään.

                      Comment

                      Working...
                      X