Niitä lambda-arvoja vois seurata, että sahaako ne niin kuin asiaan kuuluu. Mulla oli A8:ssa nimittäin aikoinaan Lambda pimeenä siten, että se antoi kiinteän arvon, joka hiljalleen tippui vaan alaspäin. Eikä lambdasta mitään vikakoodia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 D2 epätasainen tyhjäkäynti
Collapse
X
-
En osaa mennä sanomaan Label-filestä, sillä se on ladattu suoraan Ross-Techiltä. Lähinnä katselin tuota Bank 2:n piirtämää tasaista käyrää, eli sen perusteella ko. anturi olisi kuollut?
Eikös Bank 2:n ole vasemmanpuoleinen sylinteririvi, joten tuon anturin pääsee suht kivuttomasti vaihtamaan A8:ssa yläkautta paisarin siirtämällä? - Toki olettaen, että saa vanhan anturin kunnialla irtoamaan...
Comment
-
Tuossahan lukee VCDS näytössä Label filen kohdalla REDIR FAIL eli label fileä ei ole. Eikö ne voltit näkyisi Group 31 Groups 030 - 049: Mixture Control, O2S Heating, Catalytic Converter
Comment
-
No niin, Audi toimii jälleen.
Lambdat vaihdettiin, mutta vika ei ollut niissä. - Omaa hölmöyttäni edellisen viestin liitekuvissa Bank 1 skaalaus on 1V ja Bank 2 20V.
Lambdojen vaihdon suorittanut Pitäjänmäkeläinen Hovikorjaaja ehdotti sytytystulppien vaihtoa ratkaisuksi pätkintään. - Kävin siis hakemassa Biltemasta halvat Briskit testiä varten ja yllätyksekseni pätkiminen korjaantui. Hyvä niin.
Alkuperäinen käyntihäiriöiden juurisyy oli siis tällä kertaa viestissä #26 mainittu, tulppien kastumisen aiheuttaman nokeentumisen takia osittain pimentyneet sytytystulpat. - Toki tulpilla olikin jo ajettu ainakin 70tkm.
Comment
-
A8:n oireilu ei ole täysin loppunut: Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä, tai korkeintaan joskus jättää yhden pytyn välistä. Sitä vastoin kiihdytettäessä osakaasulla saattaa röpeltää hetken, mutta korkeilla kierroksilla laulaa jälleen nätisti.
Vikakoodeja ei tule, sytytystulpat ja lambdat vaihdettu. - Voisiko siis puolat aiheuttaa ongelman ja mistä kannattaisi hankkia uusi tai uudet?
Comment
-
Vieras
-
Audi s8 d2 4.2 v8 1999 epätasainen käynti
Moro
Elikkä otsikon mukainen auto kyseessä ja tyhjäkäynti on vavaltavaa/täristävää.
Autoon vaihdettu tulpat,ilmamassa mittari, "pannukakku" sekä korjattu alipainevuoto alipainevaraajalta joka sijaitsee kuskinpuolen lokarin alla.
Käynti ei ole muuttunut huonommaksi eikä paremmaksi. Tyhjäkäynnillä kuuluu satunnaisesti pientä "jytkimistä" ilmanputsarin kotelosta. Ei vikakoodeja. Jos jollain on tietoa mistä voisi johtua niin kiitos etukäteen!
Comment
-
Itselläni vialliset puolat aiheuttivat AQF:ssä tyhjäkäynnin epätasaisuutta. Jostain syystä Hitachin puolista ei tullut kuitenkaan VCDS:llä luettavia vikakoodeja, vaikka kone hytkyi ja pätki. Ensin vaihdatin lambdat ja sitten tulpat, mutta vika ei korjaantunut.
Päädyin lopulta vaihtamaan kaikki 8 puolaa ebaystä tilaamiini halpispuoliin, jonka jälkeen tyhjäkäyntiongelmat katosivat, mutta jokaisesta puolasta alkoi tulla vikakoodi...
Comment
-
Kuinka tämä epätasainen käynti siis ilmenee? Kierroslukumittarissa vai takapuolessa? En ole V8:a aiemmin omistanut. Tuntuu, että tyhjäkäynnillä vapisuttaa enemmän kuin V6:lla. Myöskin 2000-3000rpm. Muilla lukemilla sitten ei. Ehkä sitten se on luontaista, mutta en ole tottunut siihen?
Comment
-
Mun mielestä tuossa parin tonnin pinnassa on omassa havaittavaa vapinaa tai värinää, mutta vertailukohtaa ei ole. Ei muista edellisestä oliko tämmösiä.
Eikä tämä nykynen toki uusikaan ole. Ei näy kiekkamittarissa vaan tuntuu vaan persuksissa. Tyhjäkäyntivapinaa on mulla myös, mutta sehän nyt voi tulla mistä vaan, kun mittarissa on 340tkm. Suuttimista, venttiikeistä, tukikumista, tms kun kaikki on jo kulunutta.
Comment
-
Eli bensakoneissakin suuttimet voivat kökkööntyä tms? Huolimatta siitä, että bensa on hyvä puhdistusaine, ja suuttimia S8:lla tulee puhdistettua varsin aktiivisesti. Voisihan teoriassa suutinsatsin käyttää esim. finjectorilla testipenkissä ja huollossa...
Halvemmaksi toki tulee vain elää ominaisuuden kanssa, jos siitä ei sen kummempaa haittaa ole.
Comment
-
No siis kaikki osat kuluu. Aika tasasesti v8 pitäs kuitenkin käydä. Mukaan voi lisätä monta muutakin komponenttia. Ajattelin ite kokeilla vaikuttaako uudet tulpat mitenkään.
Mulla ei sinänsä ole muuta ihmeellistä kun hörähtäminen ekalla startilla ja hyvin satunnainen sininen pöllähdys puolilämpösenä startattaessa. Kerran tai kaks tullut vuoden aikana.
Comment
Comment