Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 1.8 TFSI vuotaa jäähdytinnestettä, vesipumppuko?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B8 1.8 TFSI vuotaa jäähdytinnestettä, vesipumppuko?

Moro!

Juuri kun sain auton takaisin maalinlohkeilusta johtuvasta maalausremontista, niin huomasin seuraavana päivänä auton alla pienen lätäkön jotain nestettä. Tänään kun lähdin töihin, niin vilkutti hetken aikaa "jäähdytysjärjestelmän merkkivaloa".
    Olisiko kyseessä kenties vesipumppu ja jos on osaisko joku sanoa minkä hintainen homma merkkarilla/pajalla?
    Toisena kysymyksenä minkä väristä litkua sinne pitää tunkea, jos joutuu näin sunnuntaina käyä hakee marketista?

Auto on siis a4 1.8tfsi vm.2010 mittarissa 155tkm.
    Viimeksi muokannut kramer; 22.3.2015, 09:48.

Punaista.

Comment

Kiitoksia!

Vieläkö joku osais heittää arviota vesipumppurempan hinnasta, voihan toki olla muukin vika kyseessä?

Comment

No nii!

Töistä lähtiessäni auto käski tsekkaamaan jäähdytinnesteen tason ja koko paisuntasäilö melkein tyhjä. Kävin hakee marketista käyttövalmista punaista nestettä ku eipä oo nuo merkkikorjaamot auki. Huomasin vain, että säiliössä oleva neste oli paljon vaaleampaa kuin nyt lisäämäni neste. Itse olen värisokea ja jouduin vaimoltani varmistamaan, että oliko säiliössä oleva neste punaista ja sen mukaan oli. Joka tapauksessa lisäsin nyt sitten yhden litran tuota tummempaa punaista "Carlake longlife punainen -36°C". Neste oli G12, mutta ei sitä G12++.
        Kuitenkin nyt hiukan ahdistaa, että tohtiiko ajaa? Toki aion huomenna soittaa tuonne paikalliseen audihuoltoon.
        Yritin myös paikallistaa vuotopaikkaa, mutta en huommanut muuta kuin että keulan alaosan suojalevyn vasen puoli oli märkänä.

Comment

En tunne tätä moottoria, mutta mahdollisia vuotokohtia on monessa letkussa, liitoksessa, syylärissä jne...

Neste voi olla erisävyistä, millä suhteella itse esim. lantrasit sen lisäämäsi? En tästä olisi kovin huolissaan ja pystyy hyvinkin ajamaan tovin aikaa. Suurella todennäköisyydellä ne liikkeessä kuitenkin joutuu päästää korjauksessa nestettä pois ja samalla helppo uusia kaikki asianmukaiseksi.

Comment

Kiitoksia vastauksesta.

Lisäsin sitä ihan sellaisenaan litran, koska se oli käyttövalmista joka kestää -36 astetta eikä tiivistettä.

Comment

Vesipumppu on koneen vasemmalla puolella, takapäässä. Ja ovat usein vuotavaa laatua. Neste on ollut ihan sopivaa.

Comment

Onkohan kalliski remontti? Sen verran sain selville, että itse pumppu maksaa alle satasen vissiin.

Comment

Asia tutkittu ja vesipumppuhan se siellä vuotaa. Paikallisessa merkkikorjaamossa korjaus 700€ (327€ pumppu) ja toisella korjaamolla 500€ sama homma myös alkuperäisosalla. Mielenkiintoista on se kun itse googlailin, niim vesipumppu (tarvikeosa) maksaisi vain n.50€. Mainitsin hinnasta niin ei suositeltu käyttämään tarvikeosaa ja tässä alkuperäisosassa tulisi niitten mukaan koko paketti (termostaatti ja kotelo tai jotain). Mihi tässä ny uskoa? Toki alkuperäisosalla tulee 2v takuu.

Comment

Itse ostaisin tarvikeosan ja vaihtaisin itse. Toisena vaihtoehtona ostaisin tarvikeosan ja teettäisin sen jossain ei-merkkikorjaamolla. Luulisi ettei niin erikoinen homma ole, että sitä tarvitsee välttämättä merkkipuljussa tehdä.

Comment

Tarvikeosassa voi tulla tosiaan vain pumppu osa, ei sitä koko hässäkkää. Ja kun ei varmasti ihan tarkkaa kohtaa ole katsottu mistä vuotaa, niin ottaisin marmorin osan. Teettää työn sitten muualla. Ja samlla toki vaihdetaan vesipumpun hihna.

Comment

Juu...kyllä mää taidan pitäytyä alkuperäisosassa.

Comment

Working...
                        X