Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Perän stefan vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Minkä kokoinen vasemman puoleinen stefa on a4 b5 -00 1.8t:ssä (avant)?
    Vai onko sama molemmilla puolilla?
    Pitäis tänä vkl vaihdella.. Mikä avain täyttöproppuun? En ole vielä päässyt auton alle tutkimaan tarkemmin..

    Comment


    • #32
      Vuotaa tuon a6 4f:n toinen takavetarin stefa. Lieköhän tuo millainen vaihdettava? Marmoritiskin hinta oli työlle 240€. Villi korjaamo antoi 1-2h. Kannattaneeko edes ruveta itse turaamaan?

      Comment


      • #33
        Lainataanpa ketjua, kun tällainen valmiiksi täällä oli.

        Autosta (Audi A6 C6/4F 2006 Avant 3.0 TDi) vuotaa kuulemma "takaperän kardaanin laipan stefa". Osaisiko joku antaa tuolle varaosanumeroa tai englanninkielistä nimeä? Olen varaosia tilaamassa ja myyjä osaisi kaiketi runkonumerolla ainakin etsiä oikean osa..

        Comment


        • #34
          http://www.partscats.info/audi/en/im.../153525300.png

          Olisikohan tuosta osa 21? Pirusti on vaihtoehtoja ainakin. Ilmeisesti erilaisia paksuuksia...

          Löytyy listana sivulta http://www.partscats.info/audi/en/?i...ent_id=1343234

          Comment


          • #35
            Mistähän tuohon varmuuden saisi?
            Viimeksi muokannut okkim; 16.11.2015, 09:34. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


            • #36
              Tuo 21 on simmilevy, ei stefa. Lontootitteli on Shaft oil seal. Millä PR-koodilla on tuo autosi akselisto? Näkyisi antavan useamman vaihtoehdon.
              Viimeksi muokannut jaeger; 16.11.2015, 15:52. Perustelu: Lisätty lause.

              Comment


              • #37
                Ilmankos paksuuksia oli paljon :-)

                Aina sitä oppii...
                Viimeksi muokannut okkim; 16.11.2015, 17:54. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viesti
                  Tuo 21 on simmilevy, ei stefa. Lontootitteli on Shaft oil seal. Millä PR-koodilla on tuo autosi akselisto? Näkyisi antavan useamman vaihtoehdon.
                  0N5 Standard rear axle

                  Comment


                  • #39
                    Jos nyt väsymyksestä huolimatta oikein katsoin niin peräakseliston kirjainkoodi pitäisi erikseen löytyä vielä, ja vaihtoehdot kardaanilaipan stefalle olis seuraavat:
                    GSZ, HCC, FBK, FGL, ETS, JVK -> 857525275
                    HUN, HUP, HUQ -> 08V525583B
                    HNN, HNL -> 0AR525275

                    Comment


                    • #40
                      En löytänyt mitään noista PR-numeroista listasta.
                      Viimeksi muokannut okkim; 17.11.2015, 09:13. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                      Comment


                      • #41
                        Tuo koodi on käsittääkseni stanssattu perämurikkaan, sitä en tiedä voiko sen kaivaa valmistenumerolla jostakin.

                        Comment


                        • #42
                          Saakos B6:een vaihdettua takavetoakselin stefaa niin että irrottaa vain akselin sisäpään ja kääntää sivuun?

                          Comment


                          • #43
                            Rupesi omassa B7:ssa 2.0TDiq (bpw) perän stefa vuotamaan. Kävin tuossa seinäjoen käyttöautolla kyselemässä stefaa niin olisi maksanut vaivaset 81e. En tajunnut siinä osanumeroa kysellä kaverilta niin on tässä kuvassa numero 16 oikea stefa? Näyttäisi Tepolla olevan 47e.

                            Öljyt tuonne varmaan meinasin vaihdella samalla joka paikkaan. Mitäs tuonne lykätään? Perään castrol syntrax longlife 75w90 ja laatikkoon castrol syntrans transaxle 75w90?

                            Comment


                              #44
                              Auto (UrS6 1994) kävi taas nosturilla ratapäivän jäljiltä ja huomasin, että oli öljyä viskonyt vetarin ja perän välistä. Suuresta määrästä ei ollut kyse ja ei välttämättä radalla käynnin vika mutta joka tapauksessa tarkoitus olisi nämä tiivisteet motista vaihtaa.

                              Ei vaan googlailulla löydä oikeita varaosia.

                              Jos jollain on tiedossa mitkä sinne menee ja mistä näitä voi tilata. Ja kerta perä tulee alas koska tehdään hieman ruoste suojausta samalla niin mitä kaikkee siihen kannattaa samalla vaihtaa. Uudet öljyt on jo hommattuna.

                              Kyseessä siis EDL lukko eli ei ole nappia keskikonsolissa.
                              Viimeksi muokannut Killeri; 15.10.2020, 16:33.

                              Comment


                              • #45
                                Vasen iso akselitiiviste löytyy ainakin
                                teppospiidiltä ja Autodocilta ja varmaan muiltakin varaosapuljuilta:

                                https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=13356

                                https://www.autodoc.fi/corteco/2091470

                                Ja oikeanpuoleista pienempää löytyy Autodocilta ja muiltakin:
                                https://www.autodoc.fi/corteco/20944...%20(12017270B)


                                Tässä vielä oem osanumero tiivisteille:

                                Vasen
                                017 525 400 C

                                Oikea
                                016 409 399 B

                                https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...525-525020/#19
                                Viimeksi muokannut vV8m5; 15.10.2020, 16:50.

                                Comment


                                  #46
                                  Autodoc tarjoaa tuohon omaan autoon:
                                  https://www.autodoc.fi/corteco/2091980

                                  Kun taas tepon sivu tarjoaa tuota 017525400A

                                  Kumpi on oikea stefa?

                                  Tuo 017525400A löytyy Autodocilta 13€ hintaan myös mutta ilmoittaa että ei olisi yhteen sopiva autoni kanssa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Täältä löytyi jotain keskustelua aiheesta:
                                    https://forums.quattroworld.com/s4s6...ds/13367.phtml

                                    017525400C = the UrS6, S6Plus and V8 (1991-94) all no lock, 400A = UrS4, S2, and RS2 = lock
                                    ​​​​​​

                                    1995 UrS6 (A6Q) = 400A and 1996 A6Q (i.e. 95.5 UrS6) = 400C.
                                    So the break is definitely diff-lock/no-diff lock
                                    ​​​
                                    Eli -400C päätteinen tiiviste noihin ei-nappilukollisiin.
                                    Sisähalkaisijassa siis eroa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X