Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8T AEB -98 284tkm Ahtopaineongelma (Ei N75)? Bensapumppu? Alusta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8T AEB -98 284tkm Ahtopaineongelma (Ei N75)? Bensapumppu? Alusta?

    Audi junnu tarvittis tietoa nyt oikeilta audi miehiltä.
    Eli kyseessä olisi A4 B5 -98 1.8T AEB koneella varustettu diudi. Ongelmana on se, ettei audi kerää ahtoja, kun sen 0,45bar. Ymmärtääkseni B5 1.8T pitäisi kerätä ahtoja sen 0,6-07 bar vakiona, vai olenko väärässä? Kyllä olen kolunnut tätä foorumia jo pidempään tämän ongelman takia ja N75 venttiilin hain marmorilta ja vaihdoin eikä tämä vaikuttanut ongelmaan mitenkään. Auto on jo kerennyt teitä nähdä 284tkm verran, joten oisko joku "kulutus" osa vaihdon tarpeessa? Joku foorumilainen on joskus puhunut täällä jostain by-pass:in jousesta, että olisi löystynyt tai jotain tällaista. Eli oisko by-pass:illa kilsat tullu täyteen ja pitäisi uusi vaihtaa tilalle, että jaksaisi pitää paineet loppuun asti. (Jos näin mistä uusi ja millainen vähän viritetympi malli?) Vai onko ahdin jo tiensä päässä ja ei siksi jaksa enää ahtaa? Mitään ylimääräisiä kilinöitä tai kolinoita ei kuulu mistään. Vikakoodejakaan ei löydy. Ahtopaineita katsellaan BSR ahtomittarista ja sekin on oikein asennettu, eikä liitokset valskaa.

    Auton tekniikasta, sen verran, että suht koht vakio, ainoastaan putkisto on uusittu ja tehty 2,5" dp, katti poistettu ja 3" loppu putkisto. Ongelma on pysynyt samana ennen putkiston asentamista ja jälkeen. (Asiattoman kommentoinnin putkiston koosta voi jättää omaan mieleensä hautuumaan.) Muuten tekniikka on vakio, eli ei ole teinisuodatinta(K&N vapaavirtaussuodatin vakiokotelossa kylläkin), ei ole vaihdettu välijäähyä tai lastutettu (,jos olisi ongelma olisikin varmasti jo kriittinen).

    Tarkotuksena olisi täksi kesäksi selvittää ahtojen ongelma, vaihtaa uusi välijäähy keulalle(ostettu) ja mahdollisesti asennusta helpottamaan muovinen S4 ETUPUSKURI, jota SAA KAUPATA mulle. Siihen ilmeen kohotuksena OSTAN myös täydelliset FACELIFT VAKIO ETU-UMPIOT(eli projektori umpiot, eikä mitään aftermarket pilipalimuovisia vaan audin alkuperäset). Myös tarkotuksena vaihtaa isompi bensapumppu ja siihenkin pitäs saada neuvoja millanen ja mistä kannattas hommata? Sopiiko S4 B5 pumppu A4 B5, kun foorumin kauppa puolella tällainen olisi ainakin uutta kotia vailla? Näiden toimenpiteiden jälkeen pitäisi viedä rullille ja teettää autoon sopiva lastu. Minkälaisia lukemia olette muut saaneet irti 1.8T koneista? Ymmärtääkseni on mahdollista saada sen 195-230hp ulos koneesta. Samaten neuvoa tarvis siihen, että sopiiko S4 B5 alusta A4 B5 etuvetoon? Jos jollain löytyy jotain ALUSTAA A4 B5 SAA TARJOTA(mielellään sline vakio alustaa), itsellä Jom:in budjetti luokan alusta ja on aivan järkyttävän löysä ajettava.

    Ja jos joku nyt tunnistaa mut täältä niin JBL-Audista kyse. Kiitokset tietäjille jo näin etukäteen :)

    #2
    Mittarin tarkkuudessa vähän heittoa niin eiköhän se riitä. Ei se vakiona tuon kummemmin ahda. By-passiksi suosittelen ihan orggista. Ei maksa paljon mutta kestää ja toimii niinkuin pitääkin.
    S4 alusta ei käy etuvetoisen takapäähän.
    Speed-autoteilen Tepolta 040 tai 044 bosch pumppu kehtoineen niin on hyvä.

    Comment


    • #3
      Itse ajattelin, että ois sen verran merkki tavaraa toi BSR, että näyttäs oikein. Toikin vaihtoehto käynyt mielessä, että mittari vaan heittää... :/ Eipä sitä By-passia kannata lähteä vaihtelemaan, jos vanha toimii niin, kuin pitääkin. Mitäs eroa on noissa 040 ja 044?

      Comment


        #4
        Vähän oma aloitteisuutta. Google kertoo :)

        Comment


        • #5
          painetesti, jos turbo alkuperänen niin sen kunnon tarkitus. Haulla löytyy lisää varmasti tietoa.

          Ja orkkis by-pass jos haluat helpolla selvitä, sen kummempaa ranklaamista. Toimii kuitenkin 100%.
          Niin ja jos mittari asennettu oikein, niin luultavasti imupuolella jossakin vuoto, ennen kaasuläppää.

          Comment

          Working...
          X