Audi junnu tarvittis tietoa nyt oikeilta audi miehiltä.
Eli kyseessä olisi A4 B5 -98 1.8T AEB koneella varustettu diudi. Ongelmana on se, ettei audi kerää ahtoja, kun sen 0,45bar. Ymmärtääkseni B5 1.8T pitäisi kerätä ahtoja sen 0,6-07 bar vakiona, vai olenko väärässä? Kyllä olen kolunnut tätä foorumia jo pidempään tämän ongelman takia ja N75 venttiilin hain marmorilta ja vaihdoin eikä tämä vaikuttanut ongelmaan mitenkään. Auto on jo kerennyt teitä nähdä 284tkm verran, joten oisko joku "kulutus" osa vaihdon tarpeessa? Joku foorumilainen on joskus puhunut täällä jostain by-pass:in jousesta, että olisi löystynyt tai jotain tällaista. Eli oisko by-pass:illa kilsat tullu täyteen ja pitäisi uusi vaihtaa tilalle, että jaksaisi pitää paineet loppuun asti. (Jos näin mistä uusi ja millainen vähän viritetympi malli?) Vai onko ahdin jo tiensä päässä ja ei siksi jaksa enää ahtaa? Mitään ylimääräisiä kilinöitä tai kolinoita ei kuulu mistään. Vikakoodejakaan ei löydy. Ahtopaineita katsellaan BSR ahtomittarista ja sekin on oikein asennettu, eikä liitokset valskaa.
Auton tekniikasta, sen verran, että suht koht vakio, ainoastaan putkisto on uusittu ja tehty 2,5" dp, katti poistettu ja 3" loppu putkisto. Ongelma on pysynyt samana ennen putkiston asentamista ja jälkeen. (Asiattoman kommentoinnin putkiston koosta voi jättää omaan mieleensä hautuumaan.) Muuten tekniikka on vakio, eli ei ole teinisuodatinta(K&N vapaavirtaussuodatin vakiokotelossa kylläkin), ei ole vaihdettu välijäähyä tai lastutettu (,jos olisi ongelma olisikin varmasti jo kriittinen).
Tarkotuksena olisi täksi kesäksi selvittää ahtojen ongelma, vaihtaa uusi välijäähy keulalle(ostettu) ja mahdollisesti asennusta helpottamaan muovinen S4 ETUPUSKURI, jota SAA KAUPATA mulle. Siihen ilmeen kohotuksena OSTAN myös täydelliset FACELIFT VAKIO ETU-UMPIOT(eli projektori umpiot, eikä mitään aftermarket pilipalimuovisia vaan audin alkuperäset). Myös tarkotuksena vaihtaa isompi bensapumppu ja siihenkin pitäs saada neuvoja millanen ja mistä kannattas hommata? Sopiiko S4 B5 pumppu A4 B5, kun foorumin kauppa puolella tällainen olisi ainakin uutta kotia vailla? Näiden toimenpiteiden jälkeen pitäisi viedä rullille ja teettää autoon sopiva lastu. Minkälaisia lukemia olette muut saaneet irti 1.8T koneista? Ymmärtääkseni on mahdollista saada sen 195-230hp ulos koneesta. Samaten neuvoa tarvis siihen, että sopiiko S4 B5 alusta A4 B5 etuvetoon? Jos jollain löytyy jotain ALUSTAA A4 B5 SAA TARJOTA(mielellään sline vakio alustaa), itsellä Jom:in budjetti luokan alusta ja on aivan järkyttävän löysä ajettava.
Ja jos joku nyt tunnistaa mut täältä niin JBL-Audista kyse. Kiitokset tietäjille jo näin etukäteen :)
Eli kyseessä olisi A4 B5 -98 1.8T AEB koneella varustettu diudi. Ongelmana on se, ettei audi kerää ahtoja, kun sen 0,45bar. Ymmärtääkseni B5 1.8T pitäisi kerätä ahtoja sen 0,6-07 bar vakiona, vai olenko väärässä? Kyllä olen kolunnut tätä foorumia jo pidempään tämän ongelman takia ja N75 venttiilin hain marmorilta ja vaihdoin eikä tämä vaikuttanut ongelmaan mitenkään. Auto on jo kerennyt teitä nähdä 284tkm verran, joten oisko joku "kulutus" osa vaihdon tarpeessa? Joku foorumilainen on joskus puhunut täällä jostain by-pass:in jousesta, että olisi löystynyt tai jotain tällaista. Eli oisko by-pass:illa kilsat tullu täyteen ja pitäisi uusi vaihtaa tilalle, että jaksaisi pitää paineet loppuun asti. (Jos näin mistä uusi ja millainen vähän viritetympi malli?) Vai onko ahdin jo tiensä päässä ja ei siksi jaksa enää ahtaa? Mitään ylimääräisiä kilinöitä tai kolinoita ei kuulu mistään. Vikakoodejakaan ei löydy. Ahtopaineita katsellaan BSR ahtomittarista ja sekin on oikein asennettu, eikä liitokset valskaa.
Auton tekniikasta, sen verran, että suht koht vakio, ainoastaan putkisto on uusittu ja tehty 2,5" dp, katti poistettu ja 3" loppu putkisto. Ongelma on pysynyt samana ennen putkiston asentamista ja jälkeen. (Asiattoman kommentoinnin putkiston koosta voi jättää omaan mieleensä hautuumaan.) Muuten tekniikka on vakio, eli ei ole teinisuodatinta(K&N vapaavirtaussuodatin vakiokotelossa kylläkin), ei ole vaihdettu välijäähyä tai lastutettu (,jos olisi ongelma olisikin varmasti jo kriittinen).
Tarkotuksena olisi täksi kesäksi selvittää ahtojen ongelma, vaihtaa uusi välijäähy keulalle(ostettu) ja mahdollisesti asennusta helpottamaan muovinen S4 ETUPUSKURI, jota SAA KAUPATA mulle. Siihen ilmeen kohotuksena OSTAN myös täydelliset FACELIFT VAKIO ETU-UMPIOT(eli projektori umpiot, eikä mitään aftermarket pilipalimuovisia vaan audin alkuperäset). Myös tarkotuksena vaihtaa isompi bensapumppu ja siihenkin pitäs saada neuvoja millanen ja mistä kannattas hommata? Sopiiko S4 B5 pumppu A4 B5, kun foorumin kauppa puolella tällainen olisi ainakin uutta kotia vailla? Näiden toimenpiteiden jälkeen pitäisi viedä rullille ja teettää autoon sopiva lastu. Minkälaisia lukemia olette muut saaneet irti 1.8T koneista? Ymmärtääkseni on mahdollista saada sen 195-230hp ulos koneesta. Samaten neuvoa tarvis siihen, että sopiiko S4 B5 alusta A4 B5 etuvetoon? Jos jollain löytyy jotain ALUSTAA A4 B5 SAA TARJOTA(mielellään sline vakio alustaa), itsellä Jom:in budjetti luokan alusta ja on aivan järkyttävän löysä ajettava.
Ja jos joku nyt tunnistaa mut täältä niin JBL-Audista kyse. Kiitokset tietäjille jo näin etukäteen :)
Comment