Olisi ihan järkeenkäypä juttu, että öljyt tarkastettaisiin käyntilämpöisestä koneesta. Öljyt kuitenkin laajenee lämmetessään, joten öljyn tilaavusmäärä kasvaa suhteessa kylmään koneeseen.
Tosin laajenee se öljypohjakin ja mittatikku lämmetessään. Ota tosta nyt sitten selvää, miten mittatikku näkee öljymäärän eron kylmässä/lämpimässä koneessa.
Valmistajan suositusta kannattanee noudattaa öljymäärän tarkistuksessa ja pyrkiä tekemään se aina samanlämpöisestä moottorista, niin tulokset on vertailukelpoisia.
Tosin laajenee se öljypohjakin ja mittatikku lämmetessään. Ota tosta nyt sitten selvää, miten mittatikku näkee öljymäärän eron kylmässä/lämpimässä koneessa.
Valmistajan suositusta kannattanee noudattaa öljymäärän tarkistuksessa ja pyrkiä tekemään se aina samanlämpöisestä moottorista, niin tulokset on vertailukelpoisia.
Comment