Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottoriöljyt, niiden ominaisuudet ja havainnot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Niinhän nuo tuppaa laskemaan. Kyllähän kuumanpään kestolla ne saa ylhäällä pysymään paremmin.

    Comment


      Saa, mutta tarviiko niiden paineiden ylipäätään olla tapissa koko ajan?

      Comment


      • Saa, mutta tarviiko niiden paineiden ylipäätään olla tapissa koko ajan?
        Ei, kampura ja laakerit selviytyy ihan olemattomilla paineilla tyhjäkäynnillä. Pahempi ongelma on se että kierroksilla paineet tippuu, koska silloin syyllinen on liian iso kampuran tai veivin välys pesäänsä.

        Comment


          Ei ne tosiaan tapissa saa olla koko ajan. Eli vaihtelua pitää olla ja käsittääkseni on eri suositukset sekä tyhjäkäynnille, että kierroksille.

          Comment


          • Mulla käyttäytyy paineet mittarin mukaan siten, että jos öljynlämmöt pysyy 90° kintaalla, niin tyhjäkäyntipaineet on kakkosessa. 90° asteesta kun mennään yli, niin laskee ykköseen. Kierroksilla (n.3000rpm) ja kylmänä paineet nousee melkein vitoseen oli lämmöt mitkä tahansa.

            Vaihdan silti nuo öljyt ihan mielenrauhan vuoksi Castroliin. En tosiaan tuosta Delphistä tiedä muuta kokemusta kuin, että viiden litran purkki 5w40 maksaa n.25e ja tahtoo kuulemma hävitä turbokoneesta.

            Comment


              omassa turbo urssissa liquimolyn 10w-60 piti tyhjäkäyntipaineet lämmöistä riippumatta kahden pinnassa. Kovilla lämmöillä kierroksilla sitten 4 pinnassa.

              Comment


                Kompaan Gedua tuossa öljyasiassa.
                Nuo ohkaisemmat öljyt menee "litkuksi" kun kone ajetaan kuumaksi kesähelteillä.
                Nostajat ei tykkää urssissa..

                nimim.kansiremppa tehty

                Comment


                • Mulla oli aikasemmin castrolin LL öljyt koneessa ja nyt pörhällä laitettiin Mobilin 5W-30 ESP Formulat ja tuntuu että pitäs enemmän lisätä öljyä huoltojen välillä kuin castrolin öljyillä.
                  Mikä olis hyvä/paras öljy tuommoseen 1.8T koneeseen tänne pohjosiin olosuhteisiin?

                  Comment


                    Onkos kokemuksia Gulf 10w-60 , 5w-50 ja saatavuudet ?
                    Vajaan vuoden verran ollu noi 10w-60 öljyt profiilin kulkineessa ja muutamassa muussakin lähipiirin autossa, ei mitään ongelmia ollut, pysyy koneen sisäpuolella. Nyt kun kunnon q-kelit on alkaneet ja pakkastakin on ollut vähän -20 asteen molemmin puolin on kylmäkäynnistyksetkin onnistunut ongelmitta.
                    Enskesänä tulee koitettua miten toimivat kuumana kun radalle pääsee ajeleen.

                    Öljyt olen hakenut Forssan Tehokannesta hintaan 30e 4l purkki, ässään menee vähän yli 4l litraa joten aina joutuu ostaan kaksi purkkia.. :(

                    Comment


                    • Mites tollaseen korkeaviritteiseen turbokoneeseen, onko hyviä suosituksia öljyiksi? Sain muistaakseni sellasen ohjeen virityksen jälkeen, et mielellään esteripohjanen öljy. Toiseksi vaihtoehdoksi neuvottiin Motul, mut ku en muista et mikä se tarkalleen ois ollu ja toinen vaihtoehto oli Castrol 10w-60 (oisko ollu TWS Motorsport). Mitä mieltä arvon asiantuntijat on noista?

                      Comment


                      • Tässä listaa kaiken maailman öljyistä, jotka menevät normista läpi Audiin. Ei sinällään tarkoita, että öljy olisi "hyvää" vaan normilientä.

                        Engine Oils Which Meet Audi Oil Quality
                        Standards VW 502 00 and VW 505 01
                        :

                        Comment


                        • Olipahan listalla myos Teboil Gold, eika muita em yhtion tuotteita, esim niita longlife oljyja mita mainostavat sopiviksi Audeihin ja Volkkareihin.

                          Comment


                            Albanzo, talvella mielummin jotain 5w:tä, mutta kesällä esim tuo tws on sangen hyvää kamaa.

                            Yhden tuoreen havainnon voisin myös mainita eli Liqui moly 5w40 (muistaakseni leichtlauf) aiheuttaa helposti nostinten naputusta. Vanha kunnon monta kertaa lyttyyn haukuttu ja aina vaan toimiva 5w50 rally formula sisään ja elämänlaatu parani heti.

                            Comment


                            • Öljyissä on eroja!

                              Hain ruotsista A6 -05 2,0 TFSI:n joka oli seissyt jollain liisinkivarastolla yli puoli vuotta. Kaikki huollot ajallaan tehty, autolla ajettu 90tkm. Nyt tuli samalla vuosi täyteen viime huollosta, ajettu ei ollut huollon jälkeen kuin 4tkm mutta ajattelin laittaa uudet öljyt koneeseen kun oli syönyt rasvat melkein alarajaan enkä tiennyt mitä siellä oli ollut. Laitoin koneeseen vanhat hyvät testivoittajaöljyt Teboil Diamond 5W/40. Ja kone alkoi käymään kuin ompelukone. Vedätyksessä kuului aikamoinen rallatus venttiilikoneistosta, oikein hirvitti, meikäläisessä kun on se vika että kaikki kolinat ja natinat tarttuu heti korvaan. Öljyt ulos ja tilalle Castrol edge sport 0W/40 ja moottorin ääni muuttui täysin toiseksi. Ei naputa eikä rallata. Olen autoja korjaillut joskus työksenikin mutta noin radikaalia muutosta en olisi voinut uskoa öljyjen aiheuttavan. Nyt tuli ainakin itselle tieteellisesti todistettua että jotkut öljyt ei vaan sovi joihinkin koneisiin. Täällä kun on noita öljykeskusteluita käyty...
                              Viimeksi muokannut jta; 7.1.2010, 14:55. Perustelu: Siirretty olemassa olevaan ketjuun

                              Comment

                              Working...
                              X