Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B5 sytkä ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS4 B5 sytkä ongelmia

    Risa alkoi sitten ilmoittelemaan 1 ja 5 sylintereille satunnaista/jatkuvaa sytytyskatkoa eikä tunnu vaivaa äkkiseltään löytyvän.
    Kokeiltu jo uusilla puolilla ja tulpilla.
    Puola konversio tehty ei vaikutusta.
    Kaikki lambdat ja egt vaihdettu, ajoitukset tarkistettu, mitattu puristuspaineet.
    Vaiva tulee yleensä esiin kun kylmänä käynnistää niin röpöttää vähän aikaa ja tasottuu normaaliin.
    Mistä kannattaisi seuraavaksi alkaa vikaa etsimään? Ohjelma? pa-pumppu? suuttimet?

    #2
    Suuttimet voi vaihtaa päittäin toimivan sylkyn kanssa. Ohivuototesti kertois ehkä enemmän kuin puristustesti.

    Comment


      #3
      Toivottavasti tähän löytyy joku selvyys. Omaa RiSaa nimittäin taitaa vaivata sama tauti: kylmällä koneella tulee 5 pytylle misfireä hetken aikaa, kunnes lämpenee. Lämpimällä ei oireita. Selvää vikaa ei ole löytynyt vaikka aika moni paikka on tutkittu aikain saatossa läpi.

      Tehtyä tähän mennessä:
      - ohivuotomittaus
      - suuttimien läpikäynti, tiivisteet sekä oireilevan sylinterin suutin vaihdettu uuteen
      - tulpat sekä puolia kokeiltu ristiin

      Tuossa eilen selvisi, että nokkien ajoitus on 12 ja 9 astetta pielessä, mutta se tuskin tätä hommaa ratkaisee. Abt:n softa, mutta se taitaa saada synninpäästön. Tuo pa-pumppu on vielä itsellä tutkimatta, mutta tuskimpa se vika siinä on. Ajatuksia, mielipiteitä?

      Comment


        #4
        Kyllä pielessä oleva jako voi tehdä misfireä.

        Comment


          #5
          Okei. Jotenkin mietiskelin, että kun tuo syttyongelma on vaan yhdessä pytyssä, niin nuo jaon aiheuttamat ongelmat näkyisi kaikissa pytyissä samalla tavalla. Hyvähän se vaan on jos tuolla ajoittamisella korjaantuisi myös tämä "ominaisuus".

          Comment


            #6
            Misfiretunnistus ei ole kovin luotettava. Se tutkii käyntinopeuden muutoksia. Voi antaa tommosessa tapauksessa väärälle sylinterille satunnaisesti arvoja. Laita jako kuntoon.

            Comment


            • #7
              Ohivuodot mittailtiin tänään, eikä mitään ihmeellistä tullut esiin. Koneella ei uudelleen kasauksen jälkeen ole ajettu kuin alle 10tkm niin ei vielä kiinnostaisi pois nostaa :D
              Pitää testata maadoitukset vielä tai vaihtaa suoraan ja tarkistaa liitokset muutenkin.
              Onko näissä joku lisäilmapumppu vai mistä johtuu joskus vähän "rouheampi" käynti?
              Pa-tankin paine liian suuri ilmoitus tuli ensimmäisen kerran olisiko paluulinja tukossa? joku huohotus siinäkin vai pelkässä korkissa?

              Nokka-akselin asentotunnistin vaiva sieltä sitten löytyi vaikka siitä ei koodia antanutkaan. Arvot jumettu +22 bank1(ei väliä tyhjäkäynti vai rajumpi veto) ja vaihteli -3->~20välillä bank2 kiihdyttäessä. Anturin vaihdon jälkee alkoi toimia ja bank1 ja 2 suunnilleen samoja parin asteen heitolla.
              Viimeksi muokannut mickey86; 23.3.2015, 22:05.

              Comment

              Working...
              X