Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

10vt ahdin huoltoon, vai uusi ahdin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 10vt ahdin huoltoon, vai uusi ahdin?

    Kyseessä 2145cc 5cyl 10vt kg-kone.
    Ahtimena kait kkk26

    Ahdin alkaa olla huollon tarpeessa, kun tuprauttelee öljysavua.
    Ahtimen huolto maksaisi 290euroa.

    Kannattaako vanha ahdin huollattaa, vai saisiko jollain uudella ahtimella etua?
    Mikä on ahtimen kiinnityslaipan pakosarjaan pulttijako?

    Ja yritin hakua, ei toimi kännykällä :/

    Ainiin vm 1986
    Viimeksi muokannut okkim; 13.3.2015, 12:29. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee uutta viestiä perään vaan muokkaa vanhaa.

  • #2
    Ei kait toi 290e paha hinta ole, uusi KKK26 maksaa varmaan reilusti enemmän.
    Uudet laakerit ja renkaat + tasapainotus ja kovaa ajoa jos siivekkeet ovat ehjät.

    Itselläni autossa sama kone, sama turbo ja jos tuosta turbo leviää niin huoltoon varmaan tulis laitettua.
    Toki jos jokin korvaava tai jopa parempi ehjä turbo löytyisi sopuhintaan niin mikäjottei :)

    Comment


      #3
      kkk24:n vaan tuon tilalle suoraan, jos sellainen ehjä sattuisi tulemaan sopuhintaan vastaan :)

      Comment


      • #4
        kkk24:sta joskus katselin itsekin, mutta jäi semmoinen käsitys että se alkaa ahdistamaan (pakopuoli) KKK26:sta aiemmin yläkierroksilla? Vakio (miedoilla) ahdoilla K24 varmaan toimiikin paremmin, herää hiukan alemmilla kierroksilla ja hyötysuhde parempi. Korjatkaa jos väärää tietoa.

        Itselläni tavoite kuitenkin jossain 1.2+ kilon hujakoilla eli hätyytellään 300 hevosvoimaa. Tiedä sitten kumpi tässä parempi, mutta K24:lla voipi pakopaineet tulla jo vastaan.. maybe.
        Viimeksi muokannut Tonsku79; 13.3.2015, 14:51.

        Comment


          #5
          10V:ssä saa hieroa jo muutakin kuin pelkkää ahdinta jos 300 on kiikarissa. Mites jos noita yhdistelisi?

          Comment


            #6
            Itselle tulossa KG:hen K26 missä vakio pakopesä ja K27 kompura garretin billet siivellä. Kerron kokemuksia kunhan saan auton kasaan :) Toki moottorinohjaus ja pakosarja muutettu. Itsellä käsitys että josko vakio KG moottori missä vaan ahtopaineita nostettu tuonne 1.2 tasolle niin liikutaan lähempänä 200 kuin 250hp ?
            Viimeksi muokannut qbo; 13.3.2015, 19:44.

            Comment


            • #7
              No KG:ssa vakiona on 0.6kiloa ahdot ja 182 heppaa. Idea olikin että tuo 1.2kiloa on ihan minimi mitä yritetään.
              On näitä kuulemma 1.5 kiloon asti ahdettu jopa, k-jetillä ja saatu jotenkuten säätöihinkin. Katsotaan mitä saadaan irti järjen ja järjettömyyden rajoilla.
              Tietenkin huoli pidetään että seokset pysyy optimialueella ja säädöt penkissä.
              300 heppaa on semmoinen kaukainen haave, joka todennäköisesti vaatii jo EFI:ä. Voisi tuon olevan tavoitettavissa reilulla 1.5kilolla?
              Viimeksi muokannut Tonsku79; 13.3.2015, 19:47.

              Comment


                #8
                Wr:stä sai noin 260hv vakio ahtimella ja sähköisellä ruiskulla.

                Comment


                • #9
                  Millä ahdoilla?
                  Viimeksi muokannut okkim; 14.3.2015, 22:24. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                  Comment


                    #10
                    1,6bar >paineiden nostolla ei ollut vaikutusta

                    Comment


                    • #11
                      Joo eli siinä tulee sitten jo muut jutut vastaan, aivan loogista.
                      Toisaalta voisihan sitä tavoitella vääntöäkin, eikä välttämättä sitä tehoa huippukierroksilla.
                      Joku 400Nm voisi olla ehkä jopa realistinen tavoite :P

                      Comment

                      Working...
                      X