Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikko ongelmaa UrS4

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Vaihdelaatikko ongelmaa UrS4

Elikkä tuommoinen 100 S4 2,2t AAN -92, jossa 6-vaihteinen 01E loota. Ongelmana on "tyyppivikanakin" oleva 1-2 vaihteiden siirtopakka. Vaihteet 1 ja 2 menevät siis kohtuu nihkeästi sisään ja 2-vaihde rusahtaa nopeasti vaihdettaessa. Asialle pitäisi alkaa pikkuhiljaa jotakin tekemään, joten siihen liittyen muutama kysymys.

1. Käyvätkö kaikki 01E laatikot suoraan tuon tilalle tai ylipäänsä, minkä laatikon tuohon saisi tilalle, jos vanhalla heittäisi vesilintua? Esim. käykö V8-koneisen urs4/6 laatikko tuohon heittämällä tms?

2. Mikäli vaihtolaatikkoa ei löydy niin mistähän löytyisi paikka, joka noita korjaa (mielellään suht edullinen)?

3. Onko kuinka mahdoton homma korjata itse tuo laatikko?

Itse en laittaisi vanhaa jossa on aika iso mahdollisuus samalla vialla vaan uudistasin tuon. Osat noin 1000e speediltä.
    Ei se mahdoton homma ole, vaatii vaan aika paljon kärsivällisyyttä ja tottakai jonkun verran taitoa.

Comment

Korjaussarjan mukana saa dvd-levyn jossa homma käydään selkeästi läpi :-) työkalujakin tarvitaan muutamia sellaisia joita ei ihan kaikilla ole. Kuten todettu, ei mahdoton homma, kun tekee huolellisesti ja ajatuksen kanssa.

Comment

Tähän liittyen vielä. Olen suunnitellut A6 C4 2.5tdi:stä lootan ottamista tuohon urssiin hieman pidempien 5 ja 6 vaihteiden toivossa. Perävälitys sama 4.111. Onko kellään tietoa, että meneekö heittämällä tuon urssin lootan tilalle? Nyt siinä siis 6-vaihteinen CBL-koodilla oleva 01E.

Comment

Senkun pulttaa kiinni.

Comment

Laakerivikaa?

Onko kellään kokemusta 01E vaihdelaatikon laakeroinnista? 6-vaihteinen manuaali, ARX. Jaettu n. 460tkm joten en ihmettelisi jo kulumista.
            Vaihteet menevät hyvin sisään, mutta sirinää muistuttavaa ääntä pitää joka vaihteella, vetopäällä eli laakerivikaa luulisin olevan. Ei siis tyypillistä 1-2 vaihteen tyyppivikaa havaittavissa.
            200e ylöspäin näytti olevan SKF laakerisarjat. Onko itse tehtävissä vai oisko Oulun seudulta osaavaa pajaa vinkata, toki ulkopuolista mielipidettä voisi kysyä jos joku haluaa antaa. Pitääkö purkaa täysin vai kuin rakennettu?
            Tämä on oma diagnoosi mistä ääni ehkä tulee, en turhaan lähtisi mielellään purkamaan.
            Ei vielä ajoon vaikuta, pientä tärinää ehkä antaa.
            Laatikkoa ilmeisesti monessakin VAG konsernin autoissa.
            Viimeksi muokannut VWarre-00; 11.6.2017, 13:43. Perustelu: ajomäärä lisätty.

Comment

Minulla piti samanlaista sirinää aikoinaan noin 200t kilometriä ja ei se siittä pahentunut kun alkoi. Pari kolme kertaa vaihtelin öljyt ja laiton lerran rsv:t sisään ja kovaa ajoa. Foorumilta pitäisi kyllä löytyä topicci jossa aikoinaan laakeri asiaa mietittiin. Olikohan poskilaakerit tai pää aksilan laakerit olleet ne vahvimmat vaihtoehdot äänen aiheuttajaksi.

Comment

Eli kovaa ajoo vaan ja kun hidastaa menoa ni tarttuu vasta astiaan. Öljyt vois vaihella varmuudeksi kun on öljynvaihtoaikaki lähellä tässä. Tai kun tärinä alkaa olla ärsyttävän kovaa. Ei sitä kyllä vielä huomaa herkästikkään.

Comment

Olikos tuo SKF:n sarja etuvetolaatikkoon vai nelivetoon? Nuo mitä ebayssä myydään ovat etuvetolaatikkoon joista nimenomaan puuttuu(tai on väärä) se kallein pääakselin laakeri nelikkolaatikkoon. Pelkkä se laakeri maksaa yli pari hunttia.
                  Viimeksi muokannut Thuppu; 12.6.2017, 21:05.

Comment

Mä kunnostelin Franky1:n laatikon aikoinaan eli uudet synkat (kaikki) ja vaihdoin nuo laakerit. Ei paha homma, mutta onhan siinä puuhaa ja vaatii jonkinsortin työkaluja. Täällähän joku tarjosi kohtuuhintaan noita kunnostuksia, toki osat maksaa paljon jos kaikki laittaa, mutta samahan se on laittaa kerralla kuntoon. Jos haluaa säästää niin ostaa ehjän käytetyn joita saa kohtuuhintaan.

Comment

Ei tarkalleen ole varmuutta, 01E laatikolla löyty vain VW:n laatikko koodeille.
                      Etuvetoon katselin, suoraan omalla laatikko koodilla ei edes löydy.
                      01EXXXXX numeroilla ei löydy kyllä mitään.
                      Viimeksi muokannut VWarre-00; 12.6.2017, 21:42. Perustelu: laakeritarkennus2

Comment

Working...
                      X