Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ89 bensapaineenvaraajan ohitus/korvaaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ89 bensapaineenvaraajan ohitus/korvaaminen

    Morjes. Porukka on ohitellut noita paineenvaraajia, kun alkavat näinä vuosina olla enemmän tai vähemmän rapsakoita. Eilen haiskahti työpäivän jälkeen bensiini sen verran tuhdisti, että ajoin tien sivuun: varaajahan siellä pissasi. Tein siis itsekin kyseessä olevan ohitusleikkauksen ja yhdistin letkun suoraan pumpulta suodattimelle, jotta pääsin kotio.

    Mieleen tulikin 2 kysymystä:
    1. Onko teillä saman kokeineilla ollut starttausongelmia, kun varaaja on poistettu pelistä? "Pitkää vieteriä" edes kesällä?
    2. Olisiko jollain tietoa DZ,NG tai PS-koneiden varaajien (447133441) "suoritusarvoista", josko sitten löytäisi esim. jousen jäykkyyden perusteella jonkun halvemman tarvikeosan kuin 140 euron uuden alkuperäisen?
    Viimeksi muokannut JonasK; 8.3.2015, 11:48. Perustelu: ajattelin lisätä avainsanoja - mistähän se kävikään?

  • #2
    Tekeekö sinulla bensapumpun rele paineistuksen pumpulle, kun laittaa virrat päälle?

    Comment


    • #3
      Joo, surrailee välillä 1-3 sekunttia, kun kääntää sytytysvirrat. (90, B3, 2.3 10V NG)
      Viimeksi muokannut JonasK; 8.3.2015, 17:55. Perustelu: auton tiedot

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen Boschin paineenvaraaja maksaa Sparetolla tällä hetkellä 76 €, että ei siitä ihan sataaneljääkymppiä ainakaan kannata maksaa.

        http://spareto.com/products/0-438-17...nk-fuel-supply

        Omaani tilasin viime keväänä tuolta.

        Comment


        • #5
          Kiitos linkistä. Vajaan satasen voisikin jo maksaa. Jossei muuta, niin vielä kiinnostaisi auton käyttökokemukset ilman varaajaa.

          Comment


          • #6
            Kokeile vaan ilman tuota varaajaa. Parin 200:n kjetillä tiedän olevan ilman tuota. Ruostuneisuuden takia viskattu kuikkaa ko. osalla. Toimii ilmankin.

            Comment


            • #7
              Paineenvaraajan tehtävistä yksi on säilyttää polttoainejärjestelmässä suuttimien avautumispainetta hieman pienempi paine, moottorin sammuttua, estämään polttoaineen höyrystyminen suuttimissa ja helpottaa sitä kautta seuraavaa käynnistystä kuumalla koneella. Toiminee ilmankin mutta on sillä ihan oikea tarkoituskin.

              Comment


              • #8
                Suomen oloissa ehkä voi ilman pärjätäkin. Aika harvoin jälkijäähykään pyörii.

                Comment


                • #9
                  Ei sitä kannata jättää pois.

                  16V golffiin tuli ainakin huomattavat käynnistys vaikeudet lämpöisellä kelillä. Ei tietysti sama tekniikka, mutta k-jetti kuitenkin.

                  Comment


                  • #10
                    Toistaiseksi ollut ongelmattomia startteja koneen lämpötilasta huolimatta. Koska varaaja on kuitenkin sinne alun perin laitettu, niin tulee varmaan hankittua ennen kesähelteitä.
                    Ainakin pumpun tuoton luulisi olevan tasaisempaa varaajalla kuin ilman, jos sillä nyt käytännössä on merkitystä.

                    Comment

                    Working...